Gå til innhold

Fastlege med alt for dårlig tid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble avsluttet av psykolog i mai og planen var at jeg da skulle gå til fastlegen fast en gang i uken. Jeg trodde det var i orden, men så sa hun plutselig at hun hadde så mange pasienter og lite tid at hun bare hadde tid til meg 15 min en gang i måneden... Så da er jeg litt stuck uten behandling. Jeg får oppfølging fra psykisk team i kommunen men det er alltid forskjellige personal som kommer så det blir vanskelig å ha noe kontinuitet i samtalene og skal man forsøke snakke om noe av betydning/noe som er vanskelig og ikke bare vær og vind må man bare gjenta seg hver gang så det er lite vits i. Jeg står på venteliste til psykiatrisk sykepleier, men er lang ventetid tydeligvis.

Noen gode råd?

Anonymkode: 1a134...b7f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at det går så klart helt fint å ha en slik ordning når man har det greit, men i det siste har jeg merket at det går litt nedover igjen, og jeg er redd for å bli dårlig igjen. Så skulle gjerne hatt denne ene personen/behandleren jeg kunne ha snakket fast med for å forebygge.

Skrevet

Da må du jo si det til fastlegen din!❤️ Du kan også be om dobbeltime den ene gangen i måneden slik at du faktisk får noe ut av timen hos henne.

Og så må du be om en (eventuelt to) fast å forholde deg til fra psykisk team fordi du føler at det ikke fungerer med mange forskjellige og at du kjenner på at du blir dårligere!

Anonymkode: bf723...023

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil bare legge til at det går så klart helt fint å ha en slik ordning når man har det greit, men i det siste har jeg merket at det går litt nedover igjen, og jeg er redd for å bli dårlig igjen. Så skulle gjerne hatt denne ene personen/behandleren jeg kunne ha snakket fast med for å forebygge.

Hva gjør du egentlig selv for at det ikke går mer nedover? 

Anonymkode: 925a4...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...