AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Jeg skal bort på nyttårsaften og har min egen sofa på rommet. Den ene romkameraten min spør nå om han kan få låne rommet mitt på nyttårsaften til å ha gjestene sine på besøk, siden jeg har et luftigere rom med sofa. For å være helt ærlig er jeg veldig ukomfortabel med å ha folk på mitt rom, jeg er en ganske privat person og liker ikke engang å ha gjester på besøk når jeg selv er til stede. Hva ville dere gjort? Dette er en god venn av meg, men jeg liker det bare ikke. Den følelsen det gir meg får meg til å ville avlyse alt av nyttårsplaner og bli hjemme. Anonymkode: a1617...ce6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Hadde ikke lånt bort rommet mitt nei Anonymkode: e4e99...bbd 5
Daisy-love Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Helt innenfor å si nei. Eventuelt må du gjemme unna en del. Er det en mulighet for at den du bor med låner ditt rom, også får gjestene hans bo på hans rom? Jeg har bodd i kollektiv der fester tar av og det er lite igjen av det som er mitt. Det var det som var i fellesarealene, rommet mitt var avlåst. Vet flere nå vil ta igjen feiringen de har gått glipp av de siste årene. Jeg hadde nok syntes det var vanskelig vurdering, men følt mest for å si nei, selv om jeg da gjerne hadde kjent på at jeg virket kjip. Du har lov til å si nei. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Bor i kollektivt, og det hadde vært helt uaktuelt - uansett hvor gode venner jeg hadde vært med mine romkamerater. Si nei med god samvittighet Anonymkode: c6ad8...44b 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Bor ikke i kollektiv lenger, men hadde ikke hatt problemer med å lånt bort rommet mitt. Hva glat kunne ha skjedd? Anonymkode: 4df01...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har bodd i kollektiv i 5 år. Absolutt ikke. Venner og roomie kan dersom vi er nære, men ikke deres venner. Anonymkode: f558d...1be 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 TS her. De skal spise middag, drikke og henge på rommet mitt, men ikke overnatte. Vi bor i en leilighet og deler kjøkken i en annen etasje, ingen fellesarealer eller stue utenom. Så siden rommet mitt er bedre utstyrt vil de gjerne henge der til jeg kommer hjem. Jeg tror problemet mitt er at dette er en nær venn, men jeg kjenner at det vrenger seg i magen. Uansett hva jeg gjør blir det feil. Kommer sikkert til å miste vennen min hvis jeg sier nei. Men så har jeg mine begrensninger jeg også. Anonymkode: a1617...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. De skal spise middag, drikke og henge på rommet mitt, men ikke overnatte. Vi bor i en leilighet og deler kjøkken i en annen etasje, ingen fellesarealer eller stue utenom. Så siden rommet mitt er bedre utstyrt vil de gjerne henge der til jeg kommer hjem. Jeg tror problemet mitt er at dette er en nær venn, men jeg kjenner at det vrenger seg i magen. Uansett hva jeg gjør blir det feil. Kommer sikkert til å miste vennen min hvis jeg sier nei. Men så har jeg mine begrensninger jeg også. Anonymkode: a1617...ce6 Nei, det hadde jeg faktisk sagt nei takk til. Dette er en god anledning til å øve seg på å sette personlig grenser ❤️ (Jeg har bodd i kollektiv i over 6 år, men den eneste gangen jeg lånte ut rommet mitt var til søstera til roomien. Som kun sov der tre netter. Jeg gav beskjed om at hun fikk låne senga mi mot at hun/roomien ikke oppholdt seg der om dagene. Ingen sure miner, og fikk en blomst som takk) Anonymkode: 7ed16...9de 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå