Gå til innhold

Per Danielsen og sønnen mister advokatbevillingen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forrige uke mistet Per Danielsen mistet advokatbevillingen. Nå er også sønnen Håkon Danielsen fratatt bevillingen og retten til å yte rettshjelp.

https://www.dn.no/jus/advokat/per-danielsen/hakon-danielsen-mister-advokatbevillingen-svart-strengt/2-1-1379890

Har lenge lurt på hvorfor noen ønsker å bruke Per Danielsen som advokat når han regelmessig er i mediene fordi klientene  hans mener han svindler dem. Nå ser det ut som han endelig må pensjonere seg. 

Endret av SVK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Per Danielsen er intelligent, men ikke klok. Han er grådig og kynisk 

• Liker 1
Gjest Sirisiri10
Skrevet

Endelig, men alt for sent. 

Jeg fikk en dyrebar erfaring med sønnen, Håkon Danielsen. Holdt på i 1,5 år. Like ille som faren, samme metode for å svindle klientene sine.  Men inderlig godt han ikke får fortsette. 

• 5 måneder senere...
Skrevet

Retten viser til flere typetilfeller, som for eksempel en kvinne som hadde lagt ut forespørsel om advokat på Tjenestetoget.no. Danielsen sendte samme dag e-post til kvinnen, og skrev: «Hei, Vi har lang erfaring med slike saker, og hjelper deg gjerne. Bare ta kontakt. Hva er det siste som har skjedd?». Denne eposten ble ikke besvart. Halvannet døgn senere følger Danielen opp med epost: «Når kan du svare?». Kvinnen svarte da raskt tilbake: «Hei Per Danielsen Beklager at jeg ikke har svart. Jeg vet faktisk ikke om jeg har rett til fri rettshjelp. Vet ikke hva som gjør at man kan få det, for om jeg skal betale full pris har jeg ikke råd til advokat i det hele tatt.»

For denne epostutvekslingen fakturerte Danielsen så 2300 kroner, ifølge tingrettsdommen.

https://rett24.no/articles/per-danielsen-tapte-soksmalet-mot-bevillingsnemnda

2300 kroner fakturerte Danielsen for noen han spurte om ville ha han som advokat og som takket nei. 

Skrevet
SVK skrev (4 minutter siden):

Retten viser til flere typetilfeller, som for eksempel en kvinne som hadde lagt ut forespørsel om advokat på Tjenestetoget.no. Danielsen sendte samme dag e-post til kvinnen, og skrev: «Hei, Vi har lang erfaring med slike saker, og hjelper deg gjerne. Bare ta kontakt. Hva er det siste som har skjedd?». Denne eposten ble ikke besvart. Halvannet døgn senere følger Danielen opp med epost: «Når kan du svare?». Kvinnen svarte da raskt tilbake: «Hei Per Danielsen Beklager at jeg ikke har svart. Jeg vet faktisk ikke om jeg har rett til fri rettshjelp. Vet ikke hva som gjør at man kan få det, for om jeg skal betale full pris har jeg ikke råd til advokat i det hele tatt.»

For denne epostutvekslingen fakturerte Danielsen så 2300 kroner, ifølge tingrettsdommen.

https://rett24.no/articles/per-danielsen-tapte-soksmalet-mot-bevillingsnemnda

2300 kroner fakturerte Danielsen for noen han spurte om ville ha han som advokat og som takket nei. 

Hahah fy faen for et svin. Jeg hadde ledd ham opp i trynet, men ovenfor folk som har mindre peiling er dette rein utnyttelse. Bra han ble fratatt bevillingen.

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Kotirowera said:

Hahah fy faen for et svin. Jeg hadde ledd ham opp i trynet, men ovenfor folk som har mindre peiling er dette rein utnyttelse. Bra han ble fratatt bevillingen.

Ja, det er ren utnyttelse. Står også at han truet med å saksøke om du ikke betalte regningen. Så dette var en form for svindel. Hvor han først kommer med en helt urimelig regning, for så å true deg med kostnadene av en rettssak om du ikke betalte. Rettsaker er jo skamdyrt, så mange valgte sikkert å betale den urimelige regningen fremfor å måtte bruke mye tid og penger på en mulig rettsak. 

Det Danielsen drev med var svindel og kjeltingvirksomhet.  

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...