Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Eg har vore litt rundt på KG i dag, og så har eg sett at nokre skriv Mamma og Pappa og Bestemor og så vidare. Når blei mamma, pappa og bestemor egennavn med påfølgande stor bokstav?
Kristin S Skrevet 13. desember 2005 #2 Skrevet 13. desember 2005 Det har det vel i grunn aldri blitt. Skrives jo med liten..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Aaaah...Et retorisk spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Altfor mange som gjør slike feil. Jeg tror dette kan komme av 1) Påvirking fra tysk - alle subst. skrives m/stor forbokstav 2)Påvirking fra engelsk - Store bokstaver i nesten alle ord i overskrifter, navn på subst. (eks. ukedagene og mnd) krives med stor forbokstav 3) De ser "mamma", "pappa", "bestemor" som navn evt. kallenavn (Er gjerne de eneste navnene de omtaler personene med)
Cr@sh Skrevet 13. desember 2005 #6 Skrevet 13. desember 2005 3) De ser "mamma", "pappa", "bestemor" som navn evt. kallenavn (Er gjerne de eneste navnene de omtaler personene med) ← Tror det ligger mye i dette, ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå