AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Hei jeg har et spørsmål her. Jeg er en jente på 28.I fjor jobbet jeg i resepsjonen på et mindre hotell, som regel bare utlendinger som jobbet der. Jeg hadde lyst til å prøve hotell Jobb og fikk da denne jobben. Jeg ble værende i rundt to måneder. Hvor jeg jobbet annen hver uke bare natt. Jeg tjente bare 50 kr ekstra i tillegg til dagslønn per time og natt tillegg ble ikke lagt til før etter 12 på natten. Selvom jeg jobbet fra 22.00. Til 06:00. Ble jeg utnyttet her? Og har jeg krav på noe som helst her? Anonymkode: 0709f...a8c
MarianneE Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Hva sier arbeidsavtalen din da? Er du organisert?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Nattilleg for nattevakter er 27,10 kr for nattevakter, så du har fått nesten dobbelt av hva som er minimum sats for overenssammenkomsten. Tillegg for ubekvem arbeidstid pleier komme når tidspunkt for den ubekvemme arbeidstiden starter. Man får heller ikke kveldstillegg fra kl 15 selv om man jobber fra kl 15 til kl 23... Anonymkode: b80b9...28e 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nattilleg for nattevakter er 27,10 kr for nattevakter, så du har fått nesten dobbelt av hva som er minimum sats for overenssammenkomsten. Tillegg for ubekvem arbeidstid pleier komme når tidspunkt for den ubekvemme arbeidstiden starter. Man får heller ikke kveldstillegg fra kl 15 selv om man jobber fra kl 15 til kl 23... Anonymkode: b80b9...28e jeg jobber i resepsjon på sykehus og her får vi kveldstillegg fra kl. 17, og helt til 22 da vakta ender. Da jeg jobbet på hotell og hadde kveldsvakt fra 15-23 var ikke noe tillegg før fra kl.21, så det var en kjip greie syns jeg. Anonymkode: b14fb...f3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Du får tillegg etter tariff virker det som, om du får 47,41 per time får du nattevakt med manuelt arbeid eller går under satsen nattillegg øvrige ansatte. Tillegg for natt begynner fra midnatt og varer frem til 06:00. Du skulle hatt et kveldstillegg fra 22-midnatt og det er på 13,55 per time. Dette gjelder jo kun om du jobber i en bedrift med tariffavtale. Riksavtale er tariffavtalen for hotell og restaurant og du finner satsene der. Hilsen tillitsvalgt på hotell Anonymkode: 813b7...ff8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Kom deg bort fra hotell bransjen. De på toppen der tenker kun på seg selv. Snakker av erfaring. Etter 20 år som stuepike fikk vi ny sjef. Han tenkte kun penger. Han fikk iss inn og de tok over. Jeg prøvde i 1 år, men så dro jeg. Før dette så jeg på hotellet som mitt 2 hjem og mine kollegaer som familie. Dette ble helt borte. Stamgjester sluttet å komme også pga dette. Etter noen år innrømmet sjefen at han sparte ikke mange penger på dette, men han mistet ansatte som brant for jobben sin. Nå jobber det kun utenlandske der, som kun jobber for pengene. Vi jobber for pengene også, men også for gjestene Anonymkode: b86b9...a62
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 19.14): jeg jobber i resepsjon på sykehus og her får vi kveldstillegg fra kl. 17, og helt til 22 da vakta ender. Da jeg jobbet på hotell og hadde kveldsvakt fra 15-23 var ikke noe tillegg før fra kl.21, så det var en kjip greie syns jeg. Anonymkode: b14fb...f3a Så på sykehus får du kveldstillegg fra kl 17 som er definert som da ubekvem arbeidstid starter, som jeg skrev. Det er ulike tider i ulike bransjer. Anonymkode: b80b9...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå