Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Baby har blitt forstoppet etter grøt, hun er 6 mnd. Vi ga siste porsjon i går morges, siden da har vi kuttet og heller gitt sviskemos, aprikosmos, avokadomos (kuttet generelt ned på mengde fast føde, og gitt mer mme og vann). Men forstoppelsen sitter fremdeles i. Hvor lang tid før det løsner?

Anonymkode: 180a6...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Baby har blitt forstoppet etter grøt, hun er 6 mnd. Vi ga siste porsjon i går morges, siden da har vi kuttet og heller gitt sviskemos, aprikosmos, avokadomos (kuttet generelt ned på mengde fast føde, og gitt mer mme og vann). Men forstoppelsen sitter fremdeles i. Hvor lang tid før det løsner?

Anonymkode: 180a6...69a

Hvor lang tid vet jeg ikke, men jeg kontaktet lege for et par dager siden pgs min 5 mnd ganle baby ikke hadde bæsjet på 5 døgn (pleier å bæsje annenhver dag). Legen nevnte at avokado kan gjøre mage tregere. Har aldri hørt det før, men greit å være obs på. Han anbefalte sviske og malt 

Anonymkode: 92ab2...6ef

Skrevet

Overmoden banan og sviskemos funker bra her :) Kokt pære skal visst også funke. Når du begynner på igjen med grøt/ mos kan du ha i en dæsj matolje i maten, det smører tarmen 😊

Anonymkode: 2f5bc...960

Skrevet

3-4 dager tok det da vår var på samme alder, hver gang (det tok en stund før vi fant ut at grøten var synderen). Jeg fant dog denne oppskriften etter vi var over kneika, verdt å prøve! https://barnestyrt.com/2017/02/forstoppelse.html

Anonymkode: 3e3e8...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...