Gå til innhold

tips til å pimpe opp iskremen til dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har vært så mye sykdom og overtid før jul, at vi må ty til noen enkle løsninger i år, så det blir iskrem til dessert julaften. Kommer til å kjøpe iskrem av aller beste kvalitet, og ha bjørnebær til, men hvordan kan jeg ellers pimpe den opp, f.eks sjokoladeis? vi har krumkaker, men kan ikke ha kjeks med gluten til.

Anonymkode: 4d8ce...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns is er godt jeg:) Jeg ville hatt noen friske bær på.

Skrevet

Sjokolade! Kjøp snicker, lion ellerhva dere liker, pepperkaker, kokosflak 😍

Anonymkode: e1242...de5

Skrevet

Og karamellsaus!!!

Anonymkode: e1242...de5

Skrevet

Salt karamellsaus! Den er veldig god

Anonymkode: e1d04...96b

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøp pistasjkrem fra Olivenlunden om du har det i nærheten der du bor!!! Det er UTROLIG godt på vaniljeis - og funker også trolig med noen syrlige bjørnebær. Kan også riste pistasjnøtter og på toppen. Mums!

Anonymkode: 7f3a5...09c

• Liker 3
Skrevet

Jacobs har to veldig gode dessertsauser: en med karamell og en med mango/pasjonsfrukt. Begge er supergode

Skrevet

For meg er det jul med vaniljeis og multer! Ellers karamellsaus og salte peanøtter en slager❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi kjøper kulinaris is når vi skal kose oss 🤩 trenger ingen saus og strøssel og sånt da.

Evt lager jeg en liten sjokoladefondant til.

Meeeen pannacotta er veldig enkelt å lage klart på forhånd da. Fløte, sukker, vaniljestang og gelatin varmes opp, og helles i porsjonsskåler og settes i kjøleskapet til du skal spise. Server med en bærsaus (kan kjøpes ferdig) og friske bær. Nesten Like enkelt som is 😉

Endret av Summeer
Skrevet

Non stop, peanøtter og karamellsaus på flaske. Og hockeypulver-strøssel! 

Skrevet

Hvelv hele isen på et fat (skyll boksen med varmt vann til isen slipper boksen). Pynt fatet med ulike bær og oppskjært frukt.  Physalis er veldig dekorativt. Pynt oppå isen med kakepynt (sjokoladefigurer) og evt melisdryss eller raspet sjokolade.

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Jeg syns også is er godt og om jeg kunne valgt dessert på julaften, så ville det vært is. 

*Is med bjørnebær (og litt egglikør til de voksne)
*is med sjokoladesaus (og litt kaffelikør til de voksne)
*is med nonstop, banan, peanøtter og salt karamellsaus
*is med rørte jordbær

Jeg liker is i nesten alle former. 

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (2 timer siden):

ja, jeg elsker is. Men vi pleier å dele en boks møvenpick-is hver mandag for å gjøre mandag til en bra dag, så derfor ville jeg gjøre noe ekstra siden det er julaften og ikke en vanlig mandag!

Takk for mange gode tips alle sammen! Jeg har vært ute og kjøpt bjørnebær, rørte bringebær og jordbær, Jacobs karamellsaus og dajmstrøssel, og ergrer meg over at jeg ikke tenkte på pistasjkrem som noen foreslo! og så kjøpte jeg kremfløte så vi kan ha pisket krem til.

Anonymkode: 4d8ce...da8

• Liker 2
Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Høres flott ut, TS! 

Om noen tenker på det samme til senere vil jeg legge til mini-fudge som fåes på Søstrene Grene, knuste julekaker som strø, og å servere i krumkaker formet til en skål. Det siste + multer er tradisjon her, som erstatning for tradisjonell multekrem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...