Gå til innhold

Har du god følelse etter å ha spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kjenne på en god følelse etter mat? Jeg syns det er godt mens jeg spiser, men etter å ha spist kjenner jeg ingen glede og godfølelse. Kjenner folk som sier etter å ha spist «åh, det var godt med mat.» Tenker ofte «Javel?» 

Er det jeg som er rar som ikke syns, i etterkant av måltidet, at det var så godt med mat? 

Anonymkode: a1b3b...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du henger deg opp i noe som ikke er så bokstavelig ment.

Anonymkode: 854f6...394

Skrevet

Om maten var god, ja. xD 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det var noe jeg virkelig så fram til å spise, noe ekstra godt, og så spiser meg mett og god på det, så kan jeg få en sånn godfølelse etterpå, ja. F.eks. hvis jeg har spist yndlings-sushien min til middag. Da er jeg tilfreds etterpå! 😄

Vanlig middag er vanlig middag. Da tenker jeg ikke stort over det etterpå, annet enn at "ok, nå er jeg mett, hensikt oppnådd".

• Liker 1
Skrevet

Både og, noen ganger vært skikkelig sulten og da har det vært godt med mat. Andre ganger overspist fordi det var godt, da føles det ikke så greit 😅 stort sett nøytral da. 

Anonymkode: ca7c6...448

• Liker 1
Skrevet
FrankDrebin skrev (2 minutter siden):

Om maten var god, ja. xD 

Ja, om maten er god er det godt MENS du spiser. Er maten veldig god spiser jeg som regel for mye, blir altfor mett og får dårlig samvittighet🙈

Million skrev (2 minutter siden):

Hvis det var noe jeg virkelig så fram til å spise, noe ekstra godt, og så spiser meg mett og god på det, så kan jeg få en sånn godfølelse etterpå, ja. F.eks. hvis jeg har spist yndlings-sushien min til middag. Da er jeg tilfreds etterpå! 😄

Vanlig middag er vanlig middag. Da tenker jeg ikke stort over det etterpå, annet enn at "ok, nå er jeg mett, hensikt oppnådd".

Hvis noe er veldig godt, forlenger jeg den følelsen med å spise litt ekstra, og den følelsen av å være stappmett er ikke en god følelse. 🙈

Skrevet
Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker mat og spiser alltid altfor mye 😅 Og har en god følelse etter måltidet, men angrer noen ganger på mengden jeg stapper i meg. 

Gleder meg som en unge til hvert måltid, hver dag. Trener minst 10 timer i uka, mye av grunnen til at jeg orker det, er tanken på at jeg kan spise så mye som jeg gjør uten å legge på meg 😁

Jeg og gleder meg til å spise noe godt, så glad i mat er jeg, men det føles ikke godt etterpå. Spiser tre måltider om dagen, men da spiser jeg store måltider🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, om maten er god er det godt MENS du spiser. Er maten veldig god spiser jeg som regel for mye, blir altfor mett og får dårlig samvittighet🙈

Ser den, men jeg tenker ikke så mye på det, i jula er det ikke så farlig, og det blir tilbake til tilnærmet normale middager noen få dager etter. :)

Skrevet

Tråden er ryddet for ytringer som kan gjøre inntrykk på noen i en sårbar situasjon - og svar til slettede innlegg.

Vi ønsker ikke innlegg som potensielt kan virke triggende for den som lever med en spiseforstyrrelse. 

For den eller de det gjelder finnes informasjon og kildehenvisninger her:

Rådgivning om spiseforstyrrelser:
https://nettros.no/

Mvh Rhodiola, adm.

• Liker 3
Skrevet
FrankDrebin skrev (43 minutter siden):

Ser den, men jeg tenker ikke så mye på det, i jula er det ikke så farlig, og det blir tilbake til tilnærmet normale middager noen få dager etter. :)

Gleder meg til pinnekjøtt. Det spiser jeg mye av, småspiser pinnekjøtt etter julemiddagen også😄 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig å kjenne på en god følelse etter mat? Jeg syns det er godt mens jeg spiser, men etter å ha spist kjenner jeg ingen glede og godfølelse. Kjenner folk som sier etter å ha spist «åh, det var godt med mat.» Tenker ofte «Javel?» 

Er det jeg som er rar som ikke syns, i etterkant av måltidet, at det var så godt med mat? 

Ja, men ikke slik at jeg tenker på det verken den ene eller andre måten. Nyter god mat med god samvittighet. Skulle jeg skeie ut så har jeg ikke dårlig samvittighet da heller. 

Anonymkode: 22ec4...4bb

• Liker 2
Skrevet

Hvis maten var god.

Skrevet

Blir for dumt å ha dårlig samvittighet for mat en har spist. Det å være mett er en digg og varm følelse :)

Anonymkode: 33791...371

• Liker 1
Skrevet

Ja, er takknemlig og fornøyd etter å ha spist, spiser som regel når jeg er veldig sulten. Håper jeg unngår å overspise i dag, magen min liker det ikke, å føle seg stappa er ikke godt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg får alltid fysisk vondt, uansett hvor mye eller lite jeg har spist. Kan heller ikke spise mye søt eller fet mat før jeg blir kvalm. Det er på grunn av fysisk sykdom, men det er veldig frustrerende da jeg er en sånn som elsker mat 😆 

Anonymkode: 5a03f...89e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...