AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Jeg lurer på om noen kan ha noen tanker om hva dette kan være? Har i rundt fire måneder følt meg ekstremt dårlig. Kvalme, løs mage, uro i kroppen, nervøsitet, konstant sulten og vektnedgang selv om jeg spiser mer enn før, noe svimmel til tider, rask puls, ekstremt sliten og trøtt. Det har blitt så ille at jeg ikke klarer å gå ut av huset for å jobbe eller treffe venner. Det eneste jeg får til å gjøre er å gå fem minutter ned til butikken, handle også gå hjem igjen. Har tenkt at dette kan være for høyt stoffskifte da jeg har hatt det tidligere, men så tok jeg blodprøver for å skjekke det for rundt 3 uker siden men de var helt normale. Har også tatt prøver for flere forskjellige ting uten lykke og legen forteller meg at hun ikke vet hva det kan være. Er det noen som kan ha en viss tanke? Anonymkode: 1491d...8b3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på om noen kan ha noen tanker om hva dette kan være? Har i rundt fire måneder følt meg ekstremt dårlig. Kvalme, løs mage, uro i kroppen, nervøsitet, konstant sulten og vektnedgang selv om jeg spiser mer enn før, noe svimmel til tider, rask puls, ekstremt sliten og trøtt. Det har blitt så ille at jeg ikke klarer å gå ut av huset for å jobbe eller treffe venner. Det eneste jeg får til å gjøre er å gå fem minutter ned til butikken, handle også gå hjem igjen. Har tenkt at dette kan være for høyt stoffskifte da jeg har hatt det tidligere, men så tok jeg blodprøver for å skjekke det for rundt 3 uker siden men de var helt normale. Har også tatt prøver for flere forskjellige ting uten lykke og legen forteller meg at hun ikke vet hva det kan være. Er det noen som kan ha en viss tanke? Anonymkode: 1491d...8b3 Jeg er kvinne og er 19 år hvis det hjelper Anonymkode: 1491d...8b3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Tenkte også stoffskiftet, men siden du har sjekket det ut så var det jo ikke det. Håper du blir fulgt opp av legen:) Anonymkode: bc48e...d8e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Graves. Jeg skjønner ikke hvorfor legekontoret ikke bare kan teste stoffskiftet med én gang?! Anonymkode: efbfb...41c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Graves. Jeg skjønner ikke hvorfor legekontoret ikke bare kan teste stoffskiftet med én gang?! Anonymkode: efbfb...41c Ååå nå så jeg du hadde skrevet det ja😅 unnskyld. Anonymkode: efbfb...41c
Gjest Warrior Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Dette kan nok bare en lege svare på. Håper legen din følger deg opp. Har du hatt korona før/i den tiden du ble syk?
powerpuffen Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Matallergi? Min umiddelbare tanke er cøliaki. Da tar ikke tarmen opp næring, og du går ned i vekt. Jeg hadde mye av de samme symptomene. Ofte mangler man jern, d-vitamin b12 osv, som kan gi jernmangel som igjen kan gi rask puls osv.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Stress, det er iallefall klin likt slik jeg har det. Anonymkode: 71925...f41 2
anonym2003 Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Lacuna skrev (10 minutter siden): Matallergi? Min umiddelbare tanke er cøliaki. Da tar ikke tarmen opp næring, og du går ned i vekt. Jeg hadde mye av de samme symptomene. Ofte mangler man jern, d-vitamin b12 osv, som kan gi jernmangel som igjen kan gi rask puls osv. Har tatt test for alt det du har nevnt. Alt var helt normalt unntatt b12 som var bittelita høyt, men legen mente at det var helt normalt i forhold til de andre verdiene. Har laktoseintoleranse men har holdt meg helt unna melkeprodukter i flere år så kan ikke være det heller.
anonym2003 Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Stress, det er iallefall klin likt slik jeg har det. Anonymkode: 71925...f41 Det er mulig det kan være stress da jeg hadde en litt stressende periode før jeg ble dårlig, men nå har jeg vært ute av jobb og stress i flere måneder og det har likevel ikke blitt noe bedre. I tillegg har jeg vært mye mer stresset før enn det jeg er nå og aldri fått såpass ille fysiske plager av det.
anonym2003 Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 Warrior skrev (24 minutter siden): Dette kan nok bare en lege svare på. Håper legen din følger deg opp. Har du hatt korona før/i den tiden du ble syk? Har testet meg for corona hver gang jeg har hatt symptomer på det, men aldri fått en positiv test så såvidt jeg vet har jeg aldri hatt corona. Men det kan jo hende at jeg har hatt det uten at jeg har merket noe til det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 16.55): Jeg lurer på om noen kan ha noen tanker om hva dette kan være? Har i rundt fire måneder følt meg ekstremt dårlig. Kvalme, løs mage, uro i kroppen, nervøsitet, konstant sulten og vektnedgang selv om jeg spiser mer enn før, noe svimmel til tider, rask puls, ekstremt sliten og trøtt. Det har blitt så ille at jeg ikke klarer å gå ut av huset for å jobbe eller treffe venner. Det eneste jeg får til å gjøre er å gå fem minutter ned til butikken, handle også gå hjem igjen. Har tenkt at dette kan være for høyt stoffskifte da jeg har hatt det tidligere, men så tok jeg blodprøver for å skjekke det for rundt 3 uker siden men de var helt normale. Har også tatt prøver for flere forskjellige ting uten lykke og legen forteller meg at hun ikke vet hva det kan være. Er det noen som kan ha en viss tanke? Anonymkode: 1491d...8b3 Du sier du har hatt høyt stoffskifte før, var det autoimmunt (Graves)? Isåfall kan det være at du har fått tilbakefall og at antistoffene er på full fart oppover men at stoffskiftet ikke har steget nok til at legen reagerte. Så lenge stoffskiftet er innenfor normalen, er mange leger raske med å fastslå at alt er i orden, men overser kanskje at stoffskiftet har steget unormalt mye den siste tida. Det er jo veldig individuelt hvor man bør ligge i T4 og T3 for å føle seg i god form, og de med Graves er ofte veldig følsomme for endringer i stoffskiftet. Det er en grunn til at de med høyt stoffskifte skal følges opp av endokrinolog i en lang periode før fastlegen overtar. Be om å få skrevet ut både tidligere og siste blodprøvesvar og sjekk om stoffskiftet har endret seg. Hvis ting fortsetter eller forverrer seg, så be om nye blodprøver. Når du har hatt høyt stoffskifte før, bør legen være mer obs når du får så typiske symptomer. Anonymkode: f13a3...b7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå