Gå til innhold

Afripan - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter mye med kvalme grunnet sykdom. Jeg har fått resept på Afripan men har ikke prøvd enda. Har noen erfaringer de kan dele? Jeg leste noen som ble mye kvalmere av det. Da er jeg like langt, liksom..

Anonymkode: 8b139...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvalmere, men fikk beskjed om at det var uvanlig, så det går nok bra.

Anonymkode: c4681...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det pga svangerskapskvalme og oppkast. Afipran fungerte strålende på meg. Kunne plutselig spise igjen og beholde maten i magen i tillegg. Verdifullt for en som meg, som var minst 10 kg undervektig da jeg ble gravid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk det på sykehuset når jeg reagerte med oppkast på en medisin. Fungerte kjempebra for meg.

Anonymkode: 1855c...b58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er ett forferdelig legemiddel når det kommer til bivirkninger. Jeg får ukontrollerte myskelrykninger samt bevegelsestrang.

Anonymkode: 67990...60c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min erfaring er at det er ett forferdelig legemiddel når det kommer til bivirkninger. Jeg får ukontrollerte myskelrykninger samt bevegelsestrang.

Anonymkode: 67990...60c

Jeg får angst og indre uro. Klatrer nesten på veggene. Ondansetron er et mye bedre legemiddel. Jeg jobber på anestesi og vi bruker ikke afipran lenger. 

Anonymkode: 837c7...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en del bivirkninger, men jeg er så mye kvalm at det er enkelte ganger verdt det fordi jeg bare ikke orker å være kvalm mer. Grunnet bivirkningene får jeg ofte ondansentron (zofran) i stedet, men til og med jeg som har løs mage blir forstoppet av den, så tar isåfall bare 4 mg av den og så er den jo mye dyrere da. 

Anonymkode: 86fb9...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...