AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Del Skrevet 23. desember 2022 Hei. Må bare spørre... hva slags grunner har folk for å stirre og holde øyekontakt når man først får øyekontakt? Har hendt seg at jeg har sett noen i øynene (sånn helt tilfeldig på butikken, oftest menn) og noen av dem ser så sjokkert ut og stirrer veldig intenst, nesten så jeg får følelsen av at det er aggressivt (?) .. jeg ser vekk.. har generelt mye angst og vipper ut og inn fra depresjon hele tiden, så det er vel noe i meg som er litt "annerledes".. det er også andre som ser på meg, men de smiler og virker mer betryggende å være rundt.. men jeg holder ikke øyekontakt fordiom. Dette er kanskje ett dumt spørsmål for "normale" folk, men er det noen som vil svare? evt noen med borderline som kjenner seg igjen? eller som skjønner hva jeg snakker om.... Det er helt forferdelig enkelte dager og vanskelig å legge vekk/få sortert i.. jeg er veldig sensitiv til omgivelsene mine OG meg selv det er ikke alltid jeg ser forskjellen på hva som kommer fra meg, og hva som kommer fra andre heller.. om det gir mening.. Håper ikke det ble alt for rotete skrevet.. Noen tips? Anonymkode: d7a27...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leight Skrevet 23. desember 2022 #2 Del Skrevet 23. desember 2022 Kanskje de egentlig ikke ser på deg, men stirrer tomt i luften. Har en venn som også sliter med dette, mens jeg ikke legger merke til det om jeg er i samme situasjon som min venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Del Skrevet 23. desember 2022 Haha, jeg har bpd og stirrer intenst på menn, særlig om jeg kan se de i øynene. Det er gøy, de er ikke vant til at kvinner gjør det. Jeg tror du kanskje er litt i overkant sensitiv på det, jeg vil tippe at 99% er langt inni egne tanker. Anonymkode: 80766...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Del Skrevet 23. desember 2022 26 minutter siden, Leight said: Kanskje de egentlig ikke ser på deg, men stirrer tomt i luften. Har en venn som også sliter med dette, mens jeg ikke legger merke til det om jeg er i samme situasjon som min venn. Hodet dems forflytter jo seg etter meg og øynene blir trillrunde. Jeg føler meg skikkelig "naken" der hvor jeg går rundt, og når folk stirrer sånn føles det skikkelig ekte ut. Som om de ser noe veldig uvanlig. Føler meg også litt sånn "høyt oppe" ut og ikke i kontakt med bakken.. Vanskelig å forklare.. Vet liksom ikke om jeg burde ta det på alvor, som noe negativt, eller om jeg skal la være å tenke på det. Redd for at det er noe fryktelig galt med meg. Anonymkode: d7a27...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Del Skrevet 23. desember 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, jeg har bpd og stirrer intenst på menn, særlig om jeg kan se de i øynene. Det er gøy, de er ikke vant til at kvinner gjør det. Jeg tror du kanskje er litt i overkant sensitiv på det, jeg vil tippe at 99% er langt inni egne tanker. Anonymkode: 80766...99a Hmm. Jeg vet ikke.. Det har hendt flere ganger at folk stirrer med vide øyne og virker sjokkert/skremt, men de fortsetter å se liksom. Har du opplevd det? Anonymkode: d7a27...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Del Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hmm. Jeg vet ikke.. Det har hendt flere ganger at folk stirrer med vide øyne og virker sjokkert/skremt, men de fortsetter å se liksom. Har du opplevd det? Anonymkode: d7a27...218 Jeg kler meg litt rart, så folk stirrer ganske mye. Kler du deg normalt, har normal høyde osv? Om du gjør det er det jo en kjent sak at vi med bpd tolker ansiktsuttrykk feil, kanskje det har med det å gjøre om det ikke er noe med deg som får folk til å se utover det normale? Anonymkode: 80766...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 23. desember 2022 #7 Del Skrevet 23. desember 2022 Jeg har hatt eupf, og har aldri øyekontakt, ikke den dag idag heller. Som sykepleier kan det noen ganger bli misforstått, og det er.trist,.Men det er nå den jeg er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå