Gå til innhold

Tung pust og forhøyet temperatur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen for 14 dager siden. Har ikke sjekket for corona. Kun blitt lytter på lungene. Hadde da gått ca 3-4 uker med hoste (og vondt i brystet/tungpustet), som siden er blitt bedre.

Tungpustet og noe forhøyet temperatur. Ligger normalt sett på 35,5 (målt under armen) nå er jeg oppe i 36,5. Orker knapt gå opp trappen til 2.etg uten å bli slått ut og sliter med å puste. Fikk astma spray med kortison av legen, med beskjed om at jeg ville føle meg bedre etter 3-4 dager. Det har nå gått litt over 14 dager og det er enda ingen bedring. 

Er det flere som har hatt noe slikt? Hva kan det være og hvor lenge varer det. Er helt utslitt nå...

Anonymkode: fdc52...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke testet deg for covid, eller kontaktet lege igjen siden du ikke ble bedre?

Du bør ta temperatur i rektum, armhule er ikke en pålitelig måte. 

Anonymkode: a404d...a84

Skrevet

Har du sjekket ut høyt stoffskifte? Jeg pustet tungt, var veldig varm og kom meg nesten ikke opp en trapp.

Anonymkode: 9f35a...b4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 19.32):

Hvorfor har du ikke testet deg for covid, eller kontaktet lege igjen siden du ikke ble bedre?

Du bør ta temperatur i rektum, armhule er ikke en pålitelig måte. 

Legen sa det ikke var nødvendig å teste seg lenger. Og nei, jeg tar selvfølgelig ikke tempen i rektum. Det skiller 0.5 grad og er derfor helt innafor å måle under armen🙄

AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 21.28):

Har du sjekket ut høyt stoffskifte? Jeg pustet tungt, var veldig varm og kom meg nesten ikke opp en trapp.

Anonymkode: 9f35a...b4d

Nei. Jeg er ikke varm. Jeg fryser og er generelt dårlig i formen. Litt sånn som er kraftig forkjølelse. 

Skrevet

Har du fått målt Crp i det siste? Den kan stige etterhvert ved lungebetennelse. Og ble du vurdert for blodpropp i lungene? Økning i dette både etter corona og coronavaksine.

Anonymkode: 103ec...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legen sa det ikke var nødvendig å teste seg lenger. Og nei, jeg tar selvfølgelig ikke tempen i rektum. Det skiller 0.5 grad og er derfor helt innafor å måle under armen🙄

Nei. Jeg er ikke varm. Jeg fryser og er generelt dårlig i formen. Litt sånn som er kraftig forkjølelse. 

Det kan jo gjerne være nødvendig å teste for sin egen del da, det er jo himla greit å vite om man har/har hatt covid eller ikke. Du burde jo kontakten legen din på nytt for lengst. 

Vet ikke hvorfor du sier "selvfølgelig ikke", hos oss er det den største selvfølge at vi gjør det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du fått målt Crp i det siste? Den kan stige etterhvert ved lungebetennelse. Og ble du vurdert for blodpropp i lungene? Økning i dette både etter corona og coronavaksine.

Takk. Jeg skal nevne dette for legen. Må nok dit igjen dersom jeg ikke er bedre over nyttår. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan jo gjerne være nødvendig å teste for sin egen del da, det er jo himla greit å vite om man har/har hatt covid eller ikke. Du burde jo kontakten legen din på nytt for lengst. 

Vet ikke hvorfor du sier "selvfølgelig ikke", hos oss er det den største selvfølge at vi gjør det. 

Jeg respekterer at dere gjør det. Men jeg måler på annen måte. Og når legen sier at de ikke tester lenger, må jeg jo bare stole på hva han sier.

Skrevet

Høres veldig ut som Covid. Jeg ble så dårlig at jeg ble innlagt og tilførsel av oksygen.

Skrevet
Khloe P.T skrev (Akkurat nå):

Høres veldig ut som Covid. Jeg ble så dårlig at jeg ble innlagt og tilførsel av oksygen.

Huff! Jeg er veldig tung i pusten, men det har ikke forverret seg. Bare vart lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff! Jeg er veldig tung i pusten, men det har ikke forverret seg. Bare vart lenge.

Om det forverrer seg så må du ta kontakt med lege. Ønsker deg riktig god bedring!

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du en kilde på dette?

Anonymkode: 1a801...16f

Skrevet
Khloe P.T skrev (3 minutter siden):

Om det forverrer seg så må du ta kontakt med lege. Ønsker deg riktig god bedring!

Det skal jeg gjøre. Takk!❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Jeg skal nevne dette for legen. Må nok dit igjen dersom jeg ikke er bedre over nyttår. 

Jeg respekterer at dere gjør det. Men jeg måler på annen måte. Og når legen sier at de ikke tester lenger, må jeg jo bare stole på hva han sier.

Leger pleier ikke teste på kontoret nei, men legen burde oppfordret deg til å ta en test. For sent det nå, for du vil ikke teste positivt etter så lang tid. Du ble jo bedt om å kontakte legen etter noen få dager hvis ingen bedring, så da er det kanskje greit å gjøre det på tirsdagen.

Syns det er merkelig å gi astmamedisin uten å sjekke for covid når du er midt i en smittebølge og du har typiske symptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...