Gå til innhold

Flau av tennene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig økonomisk situasjon så det er ikke enkelt å få gjort noe med det. 

Jeg har en fortann av porselen fremme. Årsaken er at jeg var uheldig å ramlet på isen som barn. Den skiller seg ut blant de andre tennene. Den er mye hvitere. De andre tennene er ikke særlig bra heller. Har vært plaget med hull, og har hatt hull i alle tennene. Jeg har blitt nøyere med tannhygene men er fortsatt plaget med at fyllingen løsner og hull. 

Jeg synes det er pinlig å gå til tannlegen, men går på kontroller, og for å fikse hull. Men det er så dyrt. Samtidig så tør jeg nesten ikke å smile uansett. 

Andre som har vært plaget med noe lignende? Eller er det kun meg som har så dårlig tannhelse? 

Anonymkode: 4598f...348

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du vet om du har god tannhelse og helse generelt. Pusser tennene to ganger daglig, bruker tanntråd, ikke overdriver med sukker og småspising osv.

Sånn ellers er det mye genetikk som ligger bak her. Noen har lettere for å få hull enn andre. Noen har dårligere emalje enn andre. Jeg sliter feks med emaljen og tennene ser derfor misfarger ut uten at jeg kan bleke dem eller bruke sterke tannkremer. Har derimot omtrent ingen hull. Selv om jeg lever helt gjennomsnittlig. Heller litt usunt enn sunt.

Jeg ville hatt en åpen dialog med tannlegen var jeg deg. Spør h*n rett ut det du tenker og spør oss om. H*n vil nok svare ærlig og gi deg gode og fornuftige råd basert på tannhelsen din.

Anonymkode: 0043c...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...