AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Her er det snakk om ungdom på 16 som er totalt uinteressert til å bidra hjemme. Rydder ikke rommet sitt engang. Hvis hun gjør noe så forventer hun store beløp. Hun sier at jeg er selvopptatt og bare tenker på meg selv pga jeg bruker penger kun på meg selv. Jeg har prøvd å snakke med henne, lage faste oppgaver, men det skjer ingenting. Hun har spart opp noen penger, men det sparer hun til ferien. Resten som ukepenger, kino, macdonalds mener hun jeg skal betale. Anonymkode: 2c5bc...d49
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Hun er 16 da, selvopptatt ER jo ordet. Du må jo bare holde på ditt, ha klare regler og overholde. Om hun velger å ikke gå på kino, kjøpe seg noe, osv fordi hun ikke gidder birda, so be it. Hennes valg det, de kan ikke du styre. Du kan bare vise henne hvilke valg hun har. Kanskje passer valget henne. Men for guds skyld ikke betal for noe annet enn basic klær, og kjipt mat i kjøleskapet! Anonymkode: b239d...2d0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Lag avtaler sammen med hun. Bryter hun de får hun ingen lønn-akkurat som i arbeidslivet ellers. Det kan vel ikke være så vanskelig? Det er din jobb å forberede hun til voksenlivet. Anonymkode: 8f0c8...61e
Myml1 Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Stå på ditt. Mange 16åringer får seg jobb for å skaffe egne penger til "gøy". Det er hun som er egoistisk på tide å vokse opp å lære seg den harde realiteten
Daria Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Men hva får hun av ukepenger/månedspenger/bidrag, da, og eventuelt på hvilke premisser? Hun er 16 og å være selvopptatt er en del av arbeidsbeskrivelsen hennes - hun er også et mindreårig barn du har forsørgeransvar for. Jeg tror alle jeg kjenner fikk noen form for lommepenger hjemme hvertfall til de ble 18 og litt enklere kunne få seg jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå