Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Virker det rart hvis jeg og min mann feirer julaften på ulike steder? Tror dere at folk kommer til å reagere og synes det er litt merkelig? Vi har vært gift et par år og har ingen barn.
Gjest Embla s Skrevet 13. desember 2005 #2 Skrevet 13. desember 2005 De som kjenner dere vet vel hvorfor dere gjør det, og de som ikke kjenner dere kan jo mene hva de vil! Jeg kjenner folk uten barn som feirer jul hver for seg, tenker ikke over det.
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 For meg er det ikke aktuelt å feire jul uten samboeren min, selv om vi heller ikke har barn sammen, men synes ikke at det er noe rart at andre feirer jul hver for seg! Men hadde dere hatt barn sammen, hadde jeg nok syntes det var litt merkelig..
Gjest Sabia Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Tror det er mest når man har fått barn at man "må" feire jul sammen. (misforstå meg rett!! )Jeg og mannen min begynte å feire sammen det året vi forlovet oss, men det var mest fordi det passet sånn.. Så gjør som dere har lyst til, og blås i hva andre tenker!!
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #5 Skrevet 13. desember 2005 Nei, ærlig talt, det er vel ikke noe rart med det?? Jeg kommer ikke til å feire jul med min kjære før vi evt har barn sammen. Jeg vil helst være sammen med min familie, han med sin, men vi ser da hverandre alle andre dager i året!
Arkana Skrevet 13. desember 2005 #6 Skrevet 13. desember 2005 Jeg synes ikke det er rart. Samboeren min og jeg har vært sammen i 6½ år og vi har alltid feiret hver for oss, bortsett fra ett år da han var med min familie. Når vi får barn derimot kommer vi til å begynne å feire sammen.
Gjest Piper Skrevet 13. desember 2005 #7 Skrevet 13. desember 2005 Jeg syns det er rart, for min mann er den nærmeste familien min sammen med mine barn. Selv om vi ikke hadde hatt barn, ville vi feiret sammen. På meg virker det som om man skal være en familie resten av året, men klarer det ikke i julen for da vil begge være hos sine respektive familier. Men folk gjør som de vil for meg, for det gjør jeg også
Kvist Skrevet 13. desember 2005 #8 Skrevet 13. desember 2005 Syns alle kan gjøre ting sånn de har lyst til jeg! Men selv kunne jeg aldri tenkt meg jul uten godgutten min. Vi har feiret sammen hver jul siden vi ble sammen vi. Hadde vært sammen i 364 dager da vi feiret vår første julaften sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #9 Skrevet 13. desember 2005 Jeg synes heller ikke det er noe rart. Sambo og jeg feirer jul hver for oss, og jeg kan nok forestille meg at vi vil fortsette med det selv etter at vi gifter oss. Men når vi får barn skal vi selvsagt feire sammen.
Gjest Julejulie Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 På meg virker det rart ja. Kunne ikke tenke oss å være ver for oss i julen. Du vil til din fam og han til sin,men hva med når dere får barn da? Blir det ikke litt rart at da MÅ dere?
Gjest gjest Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 Rart og rart.Det er vel ikke det?Man må gjøre som det passer. Hva med meg da?Jeg har to barn,det ene feirer med pappan,det andre med meg.Litt uvanlig kanskje,men men. Drømmesituasjonen hadde for min del vært at hele kjernefamilien feiret sammen,men den drømmen gikk i knas for lenge siden. Dermed må man gjøre det beste ut av det!
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #12 Skrevet 13. desember 2005 Hva med meg da?Jeg har to barn,det ene feirer med pappan,det andre med meg.Litt uvanlig kanskje,men men. ← Er det slik at dere deler barna i mellom dere annenhver julaften? Og betyr dette at søsknene aldri feirer jul sammen?
Gjest Piper Skrevet 13. desember 2005 #13 Skrevet 13. desember 2005 Rart og rart.Det er vel ikke det?Man må gjøre som det passer. Hva med meg da?Jeg har to barn,det ene feirer med pappan,det andre med meg.Litt uvanlig kanskje,men men. Drømmesituasjonen hadde for min del vært at hele kjernefamilien feiret sammen,men den drømmen gikk i knas for lenge siden. Dermed må man gjøre det beste ut av det! ← Må man gjøre det som passer for de voksne, eller tenker dere på barna i det hele tatt? Får søsknene aldri feire jul sammen, fordi dere voksne ikke klarer å komme til enighet?
Gjest gjest Skrevet 13. desember 2005 #14 Skrevet 13. desember 2005 Joda.I fjor feiret vi sammen,som en familie.Det gikk fint det. I år er jeg mer ego ja,må tenke på meg selv når ingen andre gjør det! Slitsomt å dekke og styre,i tillegg må han sove her,bor langt unna. Orket ikke det i år. Den største gleder seg masse.Den lille vet ikke hva som skjer! Så dette blir første gang vi gjør det sånn her.
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #15 Skrevet 13. desember 2005 Tenke på deg selv.. Som mor/far synes jeg faktisk du skal sette barna dine foran deg selv! Og dere trenger jo ikke feire julen sammen heller, hva med å ha barna annenhvert år, tror det er den vanligste løsningen! Men, skal ikke legge meg borti hvordan andre feirer jul.. Beklager avsporingen!
Gjest gjest Skrevet 13. desember 2005 #16 Skrevet 13. desember 2005 Selvfølgelig tenker vi på barna! Dette var den beste løsningen for oss i år,med hensyn til spesielt økonomi,det er dyrt å hente/levere ungene med fly.Ville blitt kjempeglad om han hadde gått inn for det,men sånn ble det ikke i år. Som sagt,den største gleder seg til å få masse tid alene med pappan,uten den masete mamman og lillebroren. Ideelt sett ville han hatt oss der,men han har godtatt det på et vis. Er litt forundret over reaksjonene her...
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #17 Skrevet 13. desember 2005 det må dere jo gjør som dere føler for selv.. men det hadde aldrig blitt aktuelt sjå oss
SissiB Skrevet 13. desember 2005 #18 Skrevet 13. desember 2005 Vi feiret aldri jul sammen før vi fikk barn. Synes ikke det er noe rart, og hver enkelt må få gjøre som det passer en best.
Lassie Skrevet 13. desember 2005 #19 Skrevet 13. desember 2005 For meg er det ikke aktuelt å feire jul uten samboeren min, selv om vi heller ikke har barn sammen, men synes ikke at det er noe rart at andre feirer jul hver for seg! Men hadde dere hatt barn sammen, hadde jeg nok syntes det var litt merkelig.. ← Skriver under denne, jeg. Eller, jeg synes kanskje det er litt rart at folk som har giftet seg eller forlovet seg ikke feirer sammen, men det er jo deres valg. Alle har sikkert sine grunner for det.
Leo Skrevet 13. desember 2005 #20 Skrevet 13. desember 2005 Absolutt ikke rart, men jeg ville ha syntes det var veldig trist å feire uten samboeren min. Hvis situasjonen hadde vært slik at f.eks. foreldrene våre hadde sittet alene hvis ikke vi kom hjem, hadde vi selvfølgelig feiret hver for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå