Gå til innhold

Silent treatment fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer kan plutselig en dag være sur og mutt uten at vi har kranglet. Jeg spør hva det er og får bare til svar at det ikke er noe. Vi har vært såpass lenge sammen at jeg kjenner jo på hele atmosfæren at det er noe.

Jeg er utrolig glad i samboeren min, vi har barn sammen også. Samboerne er utrolig slikt forelder og kjører barna dit de skal uansett når det måtte være. Samboer er også pliktoppfyllende med jobb, så og si aldr syk. Tar på seg overtid når de trengs om det så innebærer å jobbe natt eller rød dag.

Samboer har hatt silent treatment i alle år, så jeg er blitt vant med det. Problemet er at dette kan vare i opptil 3-4 mnd før plutselig en dag så er humøret fint igjen. Da er atmosfæren fin igjen i flere mnd.

Er det noen andre som har opplevd sånt fra sin samboer?

Anonymkode: 77bd5...4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli kvitt han eller få han til å slutte. Hersketeknikk. 

• Liker 1
Skrevet

I flere mnd? Wow.

Det er en form for psykisk vold. Spesielt når han ikke lar seg vite hvorfor. Så du begynner å gruble på hva du har gjort, og hva du kan gjøre for å fikse det. Har selv opplevd det, og kombinert med andre teknikker eksen brukte måtte jeg komme meg vekk før han ødela meg.

Hvordan oppfører han seg med barna? De må da merke at noe ikke er som det skal?

Jeg hadde faktisk krevd å få vite hva problemet er, og så gått i terapi sammen. Du skal ikke ha det slik. Det er grusomt å behandle partner på den måten.

Anonymkode: ebd6d...440

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Silent treatment i flere mnd? Og dette gidder du seriøst utsette deg for?

Skrevet

Du må ikke forholde deg til sånt. Det er en form for manipulasjon. Enten får du han til å slutte eller dumper du han.

• Liker 1
Skrevet

En slik oppførsel er å regne for psykisk vold! Ikke finn deg i det!❤️

Anonymkode: c7c46...aaf

• Liker 1
Skrevet

Mener du at han overser deg og nekter å svare på et eneste spørsmål uansett hva det er? Eller er han bare taus? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Min samboer kan plutselig en dag være sur og mutt uten at vi har kranglet. Jeg spør hva det er og får bare til svar at det ikke er noe. Vi har vært såpass lenge sammen at jeg kjenner jo på hele atmosfæren at det er noe.

Jeg er utrolig glad i samboeren min, vi har barn sammen også. Samboerne er utrolig slikt forelder og kjører barna dit de skal uansett når det måtte være. Samboer er også pliktoppfyllende med jobb, så og si aldr syk. Tar på seg overtid når de trengs om det så innebærer å jobbe natt eller rød dag.

Samboer har hatt silent treatment i alle år, så jeg er blitt vant med det. Problemet er at dette kan vare i opptil 3-4 mnd før plutselig en dag så er humøret fint igjen. Da er atmosfæren fin igjen i flere mnd.

Hva skal du med uvenner når du har en sånn samboer, det er min tanke.

Ikke normalt.

Anonymkode: 4679d...ad9

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan være litt sånn men aldri så lenge. Det er lenge uten grunn. 

Anonymkode: 027ed...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette høres mer ut som humørsvingninger enn silent treatment.

Det har ingen trigger i krangel, varer i 3-4 mnd og er plutselig helt fint humør igjen av seg selv, som så kan være fun atmosfære i flere måneder igjen.

Har han vært utredet for psykisk sykdom?

For det du beskriver kan være f.eks bipolar lidelse. Bipolar kommer i type 1 og type 2, type to har ikke de typiske maniske periodene.

Anonymkode: 56294...fca

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Og er det humørsvingninger pga en psykisk diagnose, så vil han heller ikke ha noe svar til deg om hvorfor, når han blir mutt og taus - han vet neppe selv hva som foregår.

Anonymkode: 56294...fca

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvem vet?? Ubalanse i hjernen, psykisk sykdom, eller hersketeknikk. Noen får maktfølelse av å herske med negative følelser.  Noen er sur fordi noen andre er glad. Noen er sur fordi de mener andre har det lettere. Kansje er han Sur for at han jobbe mer enn deg? 

Han må begynne å snakke om hva det er, men det vil han vel ikke, for da må han ta ansvar for oppførselen sin. Om han sier noe så må alle ta stilling til hva det handler om, og så må han forbedre seg og si unnskyld. Og det er han nok ikke tøff nok til å gjøre. 

Endret av lillevill
Skrevet

Erikke sikkert at han vet at han er lei seg / sur heller. Noen kjenner ikke på følelser, og vet ikke at de vil ha det annerledes

• Liker 1
Skrevet
Sprite skrev (5 timer siden):

Silent treatment i flere mnd? Og dette gidder du seriøst utsette deg for?

Word! At du gidder, TS

Anonymkode: e9832...338

Skrevet

Dette er ikke silent treatment.  Det er når en person oppfører seg som en trassig drittunge og konsenterer seg alt hen kan om å straffe den mer voksne for noe en ikke har fått. 

Narsisister oppfører seg som bortskjemte unger, men de klarer det bare noen dager, så gir de seg til slutt. 

Din mann lider av noe som ikke har noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 3986d...607

• Liker 1
Skrevet

Måneder!?!?

Hadde ikke godtatt timer engang.

Jeg hadde blitt syk av slik oppførsel og måtte ha slått opp for å få livet mitt tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...