Gå til innhold

Hudpleie trekker ikke inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker fuktgivende serum, fuktighetskremer osv som skal hjelpe. Ser feks mange på tiktok bruker mye av disse produktene og får et duggfriskt og plump resultat etter de har smurt seg inn.

På meg virker det som at produktene legger seg som en hinne utenpå huden og tørker der, så jeg får en stiv maske…. Hjelp?

Anonymkode: 09f1e...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at disse produktene ikke fungerer sammen, passer hudtypen din, eller at du bruker for mange på en gang? Kunne kanskje hjulpet å hatt ulik rutine på morgen og kveld om du ikke alt gjør det?

Anonymkode: 16386...03f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kan være at disse produktene ikke fungerer sammen, passer hudtypen din, eller at du bruker for mange på en gang? Kunne kanskje hjulpet å hatt ulik rutine på morgen og kveld om du ikke alt gjør det?

Jeg er usikker, føler dette skjer i det siste uansett hva jeg tar på.

smører jeg på fete kremer så føler jeg huden er tørr under, og at kremen legger seg som en hinne utenpå. Kan skrape av med neglen etterpå..

tynne kremer (har blant annet brukt den sneglekremen fra corsx) blir akkurat det samme. 

føler meg litt fortapt her..

Skrevet

Kanskje du kan ordne deg time hos hudpleier? :)

Anonymkode: a2750...56b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan ordne deg time hos hudpleier? :)

Jeg har vært der flere ganger, og de vil enten selge meg en svindyr hudpleieserie eller så skal de sette opp masse behandlinger der ukentlig. Har ikke råd til det..

Skrevet

@Roci kanskje du kan hjelpe?:) 

Kunne du postet hva du benytter nå og rekkefølge? Kan være at du trenger et fuktserum eller noe eksfoliering. Jeg plagdes også med at mye liksom la seg utenpå huden som du sier, men jeg brukte denne og var veldig fornøyd med den, men den var så sykt dyr. Prøver noe annet men ikke like fornøyd, selv om den gir bra med fukt. 

Skrevet

Kan du fortelle hva slags produkter du bruker og rekkefølgen på det du bruker? Er det alle produkter som legger seg sol et lag på huden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2022 den 13.44):

@Roci kanskje du kan hjelpe?:) 

Kunne du postet hva du benytter nå og rekkefølge? Kan være at du trenger et fuktserum eller noe eksfoliering. Jeg plagdes også med at mye liksom la seg utenpå huden som du sier, men jeg brukte denne og var veldig fornøyd med den, men den var så sykt dyr. Prøver noe annet men ikke like fornøyd, selv om den gir bra med fukt. 

Ja, hvis jeg får vite hvilke produkter det er snakk om, så kan det hende vi klarer å finne ut av hvor problemet ligger🙂

Skrevet

Noen produkter trenger 30 min for å trekke seg inn altså at du må vente lenger mellom hvert produkt du legger på og ikke bare 5 min før neste produkt 

Anonymkode: 8e66f...45c

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Noen produkter trenger 30 min for å trekke seg inn altså at du må vente lenger mellom hvert produkt du legger på og ikke bare 5 min før neste produkt 

Dette gjelder vel først og fremst bare retinoider, gjør det ikke (men jeg kan ta feil!)? Og er pga at fuktig hud er mer mottagelig og derfor mer sensitiv for retinoidet??? (Heller ingen absolutt, noen tåler fint å legge retinoidproduktet sitt på fuktig hud, men for mange trenger de at det trekker inn først.)

Det prinsippet jeg følger tilsier at det er bedre å legge på fuktet hud (min rutine er gjort på ca 5 min, venter ikke mellom noen produkter), og så "låse det inn" med krem. Det gjorde alt bedre for min del, fordi hvis ikke - i alle fall i tørre hus og tider - så kan man føle seg tørrere om man gjør dette pga fukten fordunster i tørr luft. Jeg klapper inn toner slik at det ikke bare ligger utenpå huden, men dette gjelder... kanskje opp i 20 sekunder per lag. Max.

Skrevet

Brukar du ein skummande såpebasert rens? Kan vera det som ligg i bunnen. Kanskje gå over til rensekrem/lotion? For nokon kan og bruk av vatn vera uttørkande. 

Skrevet
Scherbatsky skrev (50 minutter siden):

Dette gjelder vel først og fremst bare retinoider, gjør det ikke (men jeg kan ta feil!)? Og er pga at fuktig hud er mer mottagelig og derfor mer sensitiv for retinoidet??? (Heller ingen absolutt, noen tåler fint å legge retinoidproduktet sitt på fuktig hud, men for mange trenger de at det trekker inn først.)

Det prinsippet jeg følger tilsier at det er bedre å legge på fuktet hud (min rutine er gjort på ca 5 min, venter ikke mellom noen produkter), og så "låse det inn" med krem. Det gjorde alt bedre for min del, fordi hvis ikke - i alle fall i tørre hus og tider - så kan man føle seg tørrere om man gjør dette pga fukten fordunster i tørr luft. Jeg klapper inn toner slik at det ikke bare ligger utenpå huden, men dette gjelder... kanskje opp i 20 sekunder per lag. Max.

Jeg opplever hvertfall at det kjennes som en film på huden om jeg bruker flere skrumper oppå hverandre uten å la det trekke lenge inn. Vannbaserte serumer trekker fort inn men oljebasert eller litt tykkere som niacinamide tar lang tid å trekke helt inn på meg før det går å legge nytt lag over. 

Skrevet
Capazitet skrev (På 25.12.2022 den 22.08):

Brukar du ein skummande såpebasert rens? Kan vera det som ligg i bunnen. Kanskje gå over til rensekrem/lotion? For nokon kan og bruk av vatn vera uttørkande. 

Dette er nytt for meg. Er det skummet, eller det at det er i såpe i, som gjer at produkt kanhende ikkje trekk så godt inn?

Skrevet
Centella skrev (6 timer siden):

Dette er nytt for meg. Er det skummet, eller det at det er i såpe i, som gjer at produkt kanhende ikkje trekk så godt inn?

Såpestoffer tørkar ut huden. Fjernar det naturlege fettlaget

• Liker 1
Skrevet
Capazitet skrev (12 timer siden):

Såpestoffer tørkar ut huden. Fjernar det naturlege fettlaget

Så såpe vil altså gjere at andre produkt ikkje trekk så godt inn i huda?

Kva for rens ville du tilrå, som ikkje har såpe i seg (men gjerne skum)?

Skrevet
Centella skrev (6 timer siden):

Så såpe vil altså gjere at andre produkt ikkje trekk så godt inn i huda?

Kva for rens ville du tilrå, som ikkje har såpe i seg (men gjerne skum)?

Foreslår ein rensekrem eller renselotion. Dei skummar ikkje men kan skyljast av med vatn. Dei vil ikkje strippa huden for feittstoffer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...