Gå til innhold

Singelsorgen i jula. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen års dating og etter å ha fått hjertet mitt knust i høst, går jeg nok en gang inn i jula som singel. Jeg er takknemlig for at jeg har en familie hjemme som tar imot meg med åpne armer for å feire jul, men er samtidig veldig lei meg for at jeg ikke har en kjæreste og barn å dele det med.

Singellivet kan også være vondt resten av året, men jeg kjenner det ekstra nå. Julekort fra venninner med bilde av hele familien. Kvelder med julefilmer i sofaen alene. Lengselen etter å glede seg til jula sammen med en jeg elsker. Kjenner ekstra på savnet etter å bli holdt rundt. Samtidig gnager tanken på han jeg falt for, som dater en annen, bildet av de to som går inn i jula sammen (selv om han sikkert egentlig ikke har blitt noe enklere å forholde seg til enn da han datet meg).

Jeg gleder meg til jul med familien, samtidig som jeg har lyst til å gråte under dyna fordi jeg likevel føler meg så uendelig alene 😢

Anonymkode: 1a105...a64

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet hvordan du har det. Ønsket meg aldri barn, men single i jula,på besøk hjemme hos mor og annen familie var aldri optimalt og noe litt trist.

Da jeg var helt iferd med gi opp alt av dating traff jeg en han jeg nå er kjæreste med. Vi feirer jul hver for oss, men følelsen av tristhet er borte. 

Du har i tillegg kjærlighetssorg -du får tenke at hun tok over dine problemer med ham.

❤️🎄

Anonymkode: 767df...4ad

• Liker 1
Skrevet

Nope. Har verken familie eller kjæreste, men det er like greit 😊 

Anonymkode: 3dde3...923

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vært singel i mange år.. Var mye verre med skilsmissesorg som barn og tenåring i forbindelse med jul (og 17. mai).. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 46c6c...0c7

Skrevet

Tvert i mot. Singel-lettelse føler jeg mye på.

Bare å slippe å bekymre meg for eksens drikking og dårlige stemning...

Ah. Singeljul ❤️   

Anonymkode: 58c63...564

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tvert i mot. Singel-lettelse føler jeg mye på.

Bare å slippe å bekymre meg for eksens drikking og dårlige stemning...

Ah. Singeljul ❤️   

Anonymkode: 58c63...564

Enig. 

Anonymkode: 3dde3...923

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg. Denne juletiden har vært skikkelig tung, og jeg skal jobbe istedenfor å dra hjem til jul. Jeg er i 30-årene, og er rett og slett lei av å dra til hjembyen for å feire jul med storfamilien. Kommer hjem år etter år som den single tanten. Jeg er der at jeg så gjerne ønsker å ha mine egne juletradisjoner, skulle ønske jeg også hadde mann og barn. Kunne kjenne på den barnlige julegleden igjen, gjennom å ha egne barn. Har absolutt null julefølelse i år, og måtte tvinge meg selv til å kjøpe juletre. Bryr meg heller ingenting om gaver. Vil bare at denne julen skal bli over, og gå tilbake til hverdagen. 

Anonymkode: 287f8...17d

Skrevet (endret)

Ja, er det en tid på året jeg kjenner ekstra godt på at jeg er alene så er det i jula. 

Særlig de første to årene etter samlivsbruddet. Da følte jeg på ensomhet og stusselighet for første gang i jula, som igjen ga meg en slags sorgreaksjon hvor jeg attpåtil følte meg ensom og alene sammen med familien. 

Men etterhvert så har det gått seg til. Jeg har slått meg til ro med at jeg er alene, og har prøvd å finne lykken i å være alene. Men ja, hver jul kjenner jeg på det likevel.

Endret av Bombasi
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, kjenner absolutt til det du skriver om. Føler det på samme måte... hadde en fin start på noe med en mann tidligere i år, men han trakk seg unna uvisst av hvilken grunn. Så da ble det singeljul i år og 😕 har heller ingen familie igjen, så jeg føler meg ekstra ensom pga. det.

Har vært alene juler før da jeg har jobbet, men har alltids hatt foreldre å reise til i romjula eller noe sånn, men nå er det ingen der.  Har kjent ekstra på dette savnet i år, kanskje fordi jeg nærmer meg en alder der jeg føler at jeg "burde" ha noen i livet mitt, mest fordi det var drømmen i alle år.  Livsdrømmen min var familie og et godt hjem, men nå kan jeg ikke få barn pga. sykdom og ikke treffer jeg noen heller ser det ut som.

Det er trist og det gjør vondt langt inn i hjertet. Men tenker at det skal vel gå seg til, men sårt allikevel.

klem til alle som føler seg alene der ute, uansett grunn :klem3:

Anonymkode: 14b2e...a38

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel og uten familie da foreldre er døde og har lite kontakt med en halvsøster. Jeg kjenner til følelsen av ensomhet. Men jeg må si at det var vondest å være singel som ung i 20 og 30 årene. Jeg var aldri ute på byen fordi jeg hadde ingen venninner i den alderen. Og når man er ung så kjenner en på en veldig uro hvis en ikke finner en partner i tide. Har vel noe med det biologiske å gjøre.  Men denne lengselen og sorgen går over med alderen. Og en venner seg til at livet er slik det ble. Nå som "eldre" så lengter jeg ikke etter en mann lengre. Har istedet fått venneinner og feirer alternativ jul og er fornøyd med det. Det er ikke hvordan man har det men hvordan man velger å reagere som teller. Oppfordrer alle som kjenner single ensomme til å sende meldinger og også ta en telefon i julen. Det betyr så mye for mange å vite at en ikke er glemt.

Anonymkode: 30cbb...478

Skrevet

Alene med barn, kjenner på det jeg og. Selv om jeg har barn så er det liksom noe som mangler, familien er så liten. Savner en partner å dele gleder med. 

Anonymkode: ae95b...e9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter noen års dating og etter å ha fått hjertet mitt knust i høst, går jeg nok en gang inn i jula som singel. Jeg er takknemlig for at jeg har en familie hjemme som tar imot meg med åpne armer for å feire jul, men er samtidig veldig lei meg for at jeg ikke har en kjæreste og barn å dele det med.

Singellivet kan også være vondt resten av året, men jeg kjenner det ekstra nå. Julekort fra venninner med bilde av hele familien. Kvelder med julefilmer i sofaen alene. Lengselen etter å glede seg til jula sammen med en jeg elsker. Kjenner ekstra på savnet etter å bli holdt rundt. Samtidig gnager tanken på han jeg falt for, som dater en annen, bildet av de to som går inn i jula sammen (selv om han sikkert egentlig ikke har blitt noe enklere å forholde seg til enn da han datet meg).

Jeg gleder meg til jul med familien, samtidig som jeg har lyst til å gråte under dyna fordi jeg likevel føler meg så uendelig alene 😢

Anonymkode: 1a105...a64

Den romantiske greia forsvinner jo raskt i de fleste forhold da.. 

Anonymkode: 80ea0...02e

• Liker 1
Skrevet

Skal nyte singeltilværelsen kanskje for siste gang denne julen/nyttår lol! Er etablert nå så sikter på noe i 2023, har aldri gått inn for noen partner før.

Anonymkode: 4036d...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...