Gjest Annonym Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Joa, merkelig dette her. Legen som jeg gikk til for to år siden lot meg gå på en type lykkepille. Men jeg merka ingen virkning på den. Men fastlegen som jeg har nå vil at jeg skal begynne på den lykkepillen som jeg prøvde for to år siden igjen. Men kan den virke nå da? Når den ikke virka for to år siden? Jeg synes det er merkelig at jeg skal begynne på den på nytt. Er det flere som har gjort det? Jeg har prøvd fem forskjellige lykkepille merker, og har ikke merka noe. Er ikke dette rart? At jeg ikke merker noenting? Bare bivirkninger? Tror det er derfor fastlegen vil at jeg skal prøve den igjen, siden de andre heller ikke virker. Og støttekontakten som jeg bruker, og har brukt i et år. Er sikker på at hun har sett at jeg har blitt bedre ved en type lykkepille som hun så ved begynnelse til slutt. Det var den siste lykkepillen jeg prøvde. Men går det ann at andre ser at man blir noe bedre ved angst, uro og deppa når jeg ikke merker det selv. Det er jo jeg som tar de lykkepillene, og det er jo jeg som merker også. Og ikke støttekontakten. Hun merker jo ikke angsten min på kroppen sin. Jeg blir så frustrert når andre sier at en lykkepille virker på meg, og som ikke jeg merker virker. Og da blir jeg enda mere forvirra og forstyrra fordi jeg ikke vet hva jeg skal tro. Vet ikke om jeg kan stole på magefølelsen min.?
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Hva er det du vil, at vi skal bestemme om du skal prøve lykkepillene en gang til? Beklager, men dette er nok en avgjørelse du må ta selv, i samråd med legen din!
Gjest annonym Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Nei, det forstår jeg. Jeg bare lurer på om det er andre som og har opplevd det samme? Og deres erfaringer? Jeg er ikke noe flink til å ordformulere meg. Sorry.
Gjest annonym Skrevet 13. desember 2005 #5 Skrevet 13. desember 2005 Og at om det er noen som har opplevd at andre har merka at man har blitt bedre av angst og depresjon, uten å merke noe selv av lykkepiller.?
Gjest Spacegirl Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror det er ganske vanlig at andre mennesker ser bedring hos en person med depresjon/angst før personen selv begynner å føle seg noe bedre. Selv om du føler deg like dårlig innvendig, kan andre mennesker f.eks legge merke til at du får livligere ansiktsmimikk. Kanskje du smiler mer, du går kanskje lettere eller stemmen høres mer levende ut enn tidligere. Dette er ofte de første tegnene på bedring, og det er ikke så lett å se disse tingene selv.
Gjest annonym Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Det er bare støttekontakten som har merka noe som hun sier. Sosionomen som jeg går til har ikke merka det. Og ikke familien min heller. Og ikke jeg har merka noe. Men støttekontakten er fast bestemt på at hun har sett noe.. Og det er henne som er med til legen. Og da sier hun at jeg har blitt bedre på den forgje lykkepillen. Men jeg sier jeg ikke merker noe. Og da sier legen at vi får prøve den lykkepillen som har brukte før. Det er akkurat som at støttekontakten har mere å si enn meg. Når jeg ikke har merka noe, og støttekontakten snakker med legen over hodet på meg, så føler jeg meg umyndiggjort. Men det er jeg som går på tablettene. Og en ting til så er det ikke alltid man kan se det på ansiktsutrykket mimmikken. Fordi jeg er alvorlig depremert, men jeg smiler hele tiden og later som om jeg har det bra. For å glede andre. Da smiler de tilbake. Men hvis jeg er lei og ser depremert ut. Så spør de hvordan det står til.. Og da vet jeg ikke hva jeg skal svare. Og stemmen min den snakker leende. Jeg ler annethvert ord. Selv om det ikke er noe morsomt i det hele tatt. Det er jo ikke noe vitsen å ta lykkepiller når jeg ikke merker noe selv? Når jeg føler meg like depremert og trist innvendig med som uten. Er det noen som har opplevd noe likt som dette?
Gjest annonym Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Har jeg ikke noe å si? Så nå må jeg bare ta de lykkepillene som legen har skrevet ut? Som jeg har prøvd før, som ikke virker. Så får jeg alle de samme bivirkningene og plagene som jeg fikk sist, og så får legen se om jeg har blitt noe bedre da? Kanskje de tror på meg da?
Gjest Spacegirl Skrevet 18. desember 2005 #9 Skrevet 18. desember 2005 Uff, det var en lei situasjon... Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med, men er det mulig å få med seg en annen person neste gang du skal til legen? Evnt gå alene eller be støttekontakten vente på venteværelse? For på legetimen er det jo du og legen som skal ha en dialog, han skal høre på deg uten at andre personer blander seg for mye inn. Slik som støttekontakten kanskje gjør. Jeg har vært i samme situasjon som deg, legen ville at jeg skulle begynne på medisiner som jeg allerede hadde prøvd og som ikke funket. Men man må nesten stå på sitt. Vær sta og prøv å få legen til å høre på deg. Evnt kan du bruke den medisinen du har fått i en periode slik at legen får se selv at det ikke er riktig medisin for deg. Har desverre ikke så mange oppmuntrende ord, men jeg håper at situasjonen ordner seg til det beste for deg. Lykke til
Jane How Skrevet 18. desember 2005 #10 Skrevet 18. desember 2005 Om du ikke hadde ubehagelige bivirkninger forrige gang, skader det nok ikke med et forsøk til... Vet ikke om samme merke kan virke annerledes i ulike faser av livet, men det kan jo hende. Umulig å vite om støttekontakten har rett eller ikke, men er du alvorlig deprimert, syns jeg ikke du skal la noe være uprøvd!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #11 Skrevet 18. desember 2005 Er det bare jeg som reagerer på alle de merkverdig like innleggene her den siste tiden?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #12 Skrevet 18. desember 2005 Forresten så hadde det hjulpet, både for deg i og med at du vil få flere svar og for oss som ikke er interesserte i å lese denne typen innlegg, at du brukte en overskrift som sier noe om hva innlegget handler om.
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2005 #13 Skrevet 18. desember 2005 Er det bare jeg som reagerer på alle de merkverdig like innleggene her den siste tiden? ← Nei, ikke minst de identiske POETISKE overskriftene som ser ut som de skal ha så fin flyt, og samme innholdet. Sies så klart i aller beste mening.
Gjest Spacegirl Skrevet 18. desember 2005 #14 Skrevet 18. desember 2005 Jeg syns da ikke at disse innleggene har samme innhold, selv om det dreier seg om samme tema. Mitt inntrykk er at dette er en person som sliter og som har mange spørsmål som h*n kanskje ikke tør/klarer å ta opp IRL. Men er enig i at overskriftene burde bli bedre, slik at man kan få en pekepinn på hva innlegget handler om uten å måtte klikke seg inn på hvert innlegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå