Gå til innhold

Gruer meg til å ikke feire jul med familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire julaften med samboers familie i år. Reiser fra min egen familie på dagen lille julaften, da jeg har vært der på besøk. 

Og det føles så feil og trist. Jeg vil bare feire med broren min, familien min. Han er hjemme fra utlandet, og jeg vil jo bare være med han så mye jeg kan når han er her. 

Jeg og samboer nærmer oss 40 begge to, så han synes det er naturlig vi feirer sammen. Han ønsker ikke vi skal være hver for oss. Som er hovedgrunnen til at det blir sånn.

Kjenner jeg bare gleder meg til julaften er over. Skal se familien min resten av julen, men føler så på julaften.

Hvordan takler dere andre her inne det? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt følelsen din. Har du fortalt samboer hva du synes? Så godt at du har en familie du ønsker å være sammen med. Julen er mye savn og lengsel, men også glede💜

Jeg tror jeg ville dratt til samboers familie om det er veldig viktig for han. Han setter nok veldig pris på det, og familien hans ønsker nok at du kommer også. Også er det jo ikke lenge til du ser bror og foreldre💜

klemmer til deg og god jul

• Hjerte 1
Skrevet

Du får jo sett familien din masse. Bare julaften du skal være borte? De fleste voksne er vel vant til å feire annenhver jul med svigerfamilie. Og mange må reise langt, og være borte hele jula. Så her må du nok bare prøve å tenke positivt 🙂

Anonymkode: 0ff88...6af

• Liker 2
Skrevet (endret)
Anonym-bruker skrev (28 minutter siden):

Vi har vært sammen i 14 år og har ikke feiret sammen ennå. Nettopp på grunn av følelsene du beskriver her. Klart har vi begge veldig lyst, men ingen av oss har hatt hjertet til å ta den andre fra sin familie. 

Så annenhver jul f.eks hadde for oss hvert annenhver jul med en litt kjip jul. Selv om vi begge liker svigers. Når/om vi får barn er planen, og det har vi allerede gitt god beskjed om, at vi feirer hjemme hos oss selv, og at begge siders familie er velkomne.

Endret av c_buk
  • Liker 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (21 minutter siden):

Første par julaftenene feiret vi hver for oss. Da savnet jeg han enormt. VI fikk tidlig en sterk følelse av at vi var hverandres nærmeste familie, og at det viktigste var å være sammen på slike dager. 

Jeg setter også pris på de julaftnene jeg hadde med svigerfamilien før vi begynte å arrangere selv. Nå kjenner jeg hans "gamle" jul ut og inn, og setter pris på mange av tradisjonene selv. Og det har det gjort det enkelt for oss å lage vår jul, med våre kombinerte tradisjoner. 

Anonymkode: fb6ed...990

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du får jo sett familien din masse. Bare julaften du skal være borte? De fleste voksne er vel vant til å feire annenhver jul med svigerfamilie. Og mange må reise langt, og være borte hele jula. Så her må du nok bare prøve å tenke positivt 🙂

Anonymkode: 0ff88...6af

Ja, jeg får jo det. Skal se de i romjulen og nyttårsaften. 

Ja, jeg vet jo det, at for mange er det akkurat sånn. Bare føler så på det i år, sikkert ekstra for jeg har vært hos familien noen dager nå, skal reiser jeg fra de til jul. 

Skrevet
Kaisada skrev (20 minutter siden):

Skjønner godt følelsen din. Har du fortalt samboer hva du synes? Så godt at du har en familie du ønsker å være sammen med. Julen er mye savn og lengsel, men også glede💜

Jeg tror jeg ville dratt til samboers familie om det er veldig viktig for han. Han setter nok veldig pris på det, og familien hans ønsker nok at du kommer også. Også er det jo ikke lenge til du ser bror og foreldre💜

klemmer til deg og god jul

Ja, jeg har jo bestemt meg for det. Vi skal være hjemme i år, svigers kommer til oss. Men nå kjenner at jeg helst bare vil bli her. 

Redd for å skuffe foreldre og bror som kommer fra utlandet. At jeg reiser og ikke er med dem på julaften. Men tror jeg føler aller mest på det. At de ikke kjenner sånn på det. 

Skrevet

Prøv å gjøre det beste ut av det, så får du en fin jul der du er. Du får jo feire med samboeren din :jepp: 

Skrevet
Rumle skrev (6 minutter siden):

Prøv å gjøre det beste ut av det, så får du en fin jul der du er. Du får jo feire med samboeren din :jepp: 

Det er sant 🙂 men er liksom ikke det samme 🙊

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Det er sant 🙂 men er liksom ikke det samme 🙊

Kanskje det blir bedre enn du tror? Uansett får du ha en god jul, det blir nok bra, selv om det blir litt annerledes 😊

Skrevet
Rumle skrev (1 minutt siden):

Kanskje det blir bedre enn du tror? Uansett får du ha en god jul, det blir nok bra, selv om det blir litt annerledes 😊

Ja, det blir helt sikkert hyggelig bare jeg kommer meg hjem :) føler og ekstra på det, da jeg egentlig ville invitere alle hjem til oss, men samboer ville til sine foreldre. Så ble vi til slutt enig om å feire hjemme likevel, men da hadde alt min familie takket ja til annen slekt på julaften. Så jeg tenker hele tiden hva hvis.. hva hvis jeg inviterte før, da kunne vi alle vært sammen.

Og ja, jeg hører selv det er ganske tullete å tenke sånn 🙊

• Hjerte 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det blir helt sikkert hyggelig bare jeg kommer meg hjem :) føler og ekstra på det, da jeg egentlig ville invitere alle hjem til oss, men samboer ville til sine foreldre. Så ble vi til slutt enig om å feire hjemme likevel, men da hadde alt min familie takket ja til annen slekt på julaften. Så jeg tenker hele tiden hva hvis.. hva hvis jeg inviterte før, da kunne vi alle vært sammen.

Og ja, jeg hører selv det er ganske tullete å tenke sånn 🙊

Ja, det finnes alltid et 'hva hvis' :nikke: Gjør det beste ut av situasjonen som er, så blir det bra. Så kan du jo ringe litt ekstra hjem innimellom da, og få litt stemningen over telefonen, om ikke annet 😊

Skrevet

Det blir en annerledes jul for meg også i år. Første jula uten barna mine på grunn av samlivsbrudd, det er rimelig brutalt egentlig. 

Likevel prøver jeg å ta med meg disse nye erfaringene og se at julen kan være så mye annet enn hva jeg har forhåndsbestemt det til å være i hodet mitt. 

Hvis vi bare kan være åpne for muligheten at jula kan bli fin likevel så gjør det ikke noe å være litt lei seg for at den ikke ble som du håpte❤️

God jul🎄

Anonymkode: 492dd...e95

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer nok til å bli en fin jul. 

God jul! 🎄

Anonymkode: f0576...320

Skrevet

Blir annerledes jul her også. Har brutt kontakten med et familiemedlem, og får dermed ikke deltatt på fellesjul. Skal være alene. Blir tungt. 

Men jeg aksepterer de vonde følelsene, og lar de komme og være der. Så gjør jeg det beste ut av det! 

Aksepter de såre følelsene dine. Se at de handler om at du er heldig. Vi har noe vi savner fordi det er fint ❤️ Og så gjør det beste ut av det, god jul! 

Anonymkode: f8843...1ab

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...