AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Har du ikke råd eller kunne du dratt til weekendtur til Paris nå om du ville? 3 stjerners hotell og med Norwegian. Altså ikke luksus, men det blir jo en utgift. All den økonomiske bekymringen, samtidig er folks gjennomsnittslønn i Norge er høy. Høy gjeldsgrad dog. Lurer derfor på hvor dårlig/god folks økonomi er. Jeg hadde hatt råd. De fleste jeg kjenner også. Er medias fremstilling helt feil? Anonymkode: d0a24...1a6 2
Sykepleierinnen Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har pleid å ha råd til det, men med økningen i absolutt alt av priser det siste året har jeg ikke råd akkurat nå. Hadde planlagt tur i begynnelsen av desember men endte med å avbestille. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Ja, det kunne jeg. Jeg har en veldig nøktern livsstil og få utgifter, aldri tom på konto før neste lønn kommer. Mye på grunn av at jeg ikke prioriterer weekend-turer til utlandet. Anonymkode: 62b39...eb4 10
Hareena Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Når som helst og oss er det mange av. Det er media som påvirker oss til å tro at folk flest her til lands sitter og fryser og ikke har råd til julemat. (og at det er Støres skyld) I årets tre første kvartaler økte omsetningen på Norges 60 største kjøpesentre med 9,5 %. Det er det som er sannheten, men ikke så gøy å skrive om. 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Kunne gjort det hvis jeg slapp å reise med Norwegian. Når det er sagt hadde aldri prioritert å dra til Paris nå. Økonomien er litt strammere enn før og da prioriterer heller å reise et sted jeg ikke har vært 10 ganger før. Anonymkode: 7a891...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Hva koster det og reise med Norwegian på 3 dagers tur til Paris da? Sannsynligvis kan jeg. Ville ikke gjort det om det koster over tusen. Pleier og lete etter billigturer. Anonymkode: 38f73...9a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det kunne jeg. Jeg har en veldig nøktern livsstil og få utgifter, aldri tom på konto før neste lønn kommer. Mye på grunn av at jeg ikke prioriterer weekend-turer til utlandet. Anonymkode: 62b39...eb4 Jeg har vært på en weekendtur siste 10årene så vi er nok like der. Levd sparsomt siste årene, prioritert vekk mye som koster. Valgte å kjøpe et lite krypinn på 60kvm fremfor å ta opp et høyere lån for å bo mer fancy. Ts Anonymkode: d0a24...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kunne gjort det hvis jeg slapp å reise med Norwegian. Når det er sagt hadde aldri prioritert å dra til Paris nå. Økonomien er litt strammere enn før og da prioriterer heller å reise et sted jeg ikke har vært 10 ganger før. Anonymkode: 7a891...cdd Ikke heng deg opp i Paris, kan godt bli Riga eller Barcelona for den saks skyld. Anonymkode: d0a24...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 Hareena skrev (20 minutter siden): Når som helst og oss er det mange av. Det er media som påvirker oss til å tro at folk flest her til lands sitter og fryser og ikke har råd til julemat. (og at det er Støres skyld) I årets tre første kvartaler økte omsetningen på Norges 60 største kjøpesentre med 9,5 %. Det er det som er sannheten, men ikke så gøy å skrive om. Siste avsnitt: kilder? Jeg er ikke overrasket altså, for jeg mistenker nordmenn flest har det knallbra. Anonymkode: d0a24...1a6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 Ja, men hadde aldri i verden bodd på en 3-stjerners hotell. Anonymkode: c3aed...a9b 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men hadde aldri i verden bodd på en 3-stjerners hotell. Anonymkode: c3aed...a9b Det må altså være 4 stjerners?? Anonymkode: d0a24...1a6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har du ikke råd eller kunne du dratt til weekendtur til Paris nå om du ville? 3 stjerners hotell og med Norwegian. Altså ikke luksus, men det blir jo en utgift. All den økonomiske bekymringen, samtidig er folks gjennomsnittslønn i Norge er høy. Høy gjeldsgrad dog. Lurer derfor på hvor dårlig/god folks økonomi er. Jeg hadde hatt råd. De fleste jeg kjenner også. Er medias fremstilling helt feil? Anonymkode: d0a24...1a6 Ja jeg kunne reist til Maldivene spontant og brukt 100 tusen om det så var. Men jeg gjør det ikke likevel. Jeg sparer pengene. Anonymkode: aa432...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må altså være 4 stjerners?? Anonymkode: d0a24...1a6 5. Liker å bo fint på reisene mine. Anonymkode: c3aed...a9b 3
Hareena Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Siste avsnitt: kilder? Jeg er ikke overrasket altså, for jeg mistenker nordmenn flest har det knallbra. Anonymkode: d0a24...1a6 https://www.finansavisen.no/nyheter/handel/2022/10/12/7943807/na-synker-kjopesentrenes-omsetning 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #17 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vært på en weekendtur siste 10årene så vi er nok like der. Levd sparsomt siste årene, prioritert vekk mye som koster. Valgte å kjøpe et lite krypinn på 60kvm fremfor å ta opp et høyere lån for å bo mer fancy. Ts Anonymkode: d0a24...1a6 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke heng deg opp i Paris, kan godt bli Riga eller Barcelona for den saks skyld. Anonymkode: d0a24...1a6 Men det må være denne turen med Norwegian som ikke har en pris? Jeg var i Paris , Barcelona, Dublin, Berlin, London osv på storbyweekend på aap. Det koster jo mindre enn og ta bussen til Strømstad hvis det ikke må være Norwegian. Nei, jeg hadde ikke tatt råd til og betalt 399 eller hva det koster for flybillett, men hadde gjerne reist på storbyweekend en gang i måneden om jeg kunne valgt fly og hotell. Kan godt være fem stjerners er billigere enn 3 stjerners. Er det pakketur med Norwegian ? Totalt bortkastet. Anonymkode: 38f73...9a8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #18 Skrevet 23. desember 2022 Ja, ville hatt råd til det. Vært i Berlin den siste helgen, og skal til London like på nyåret. Anonymkode: f26a8...de4
Nymerïa Skrevet 23. desember 2022 #19 Skrevet 23. desember 2022 Ja, men jeg har ikke noe behov for eller ønske om det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå