AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Han er 17 år og i fjor var han ute med venner. En venninne inviterte meg i år og det hadde vært kjekt å slippe å tilbringe kvelden alene. Hun bor i en annen by og jeg må ta fly. Han har vært hjemme alene flere ganger mens jeg reiste med jobben, men jeg får litt dårlig samvittighet når det gjelder nyttårsaften. Hva tenker dere ? Anonymkode: 59c2e...2f1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Hva vil han selv? Min 17-åring hadde vært superhappy. Anonymkode: 6af76...bbb 4
Brunhilde Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Har han den andre forelderen sin tilgjengelig? Eller annen nær familie? Hvis svaret på dette er ja ville jeg reist, hvis ikke ville jeg holdt meg hjemme. Nyttårsaften er en kveld der ulykker fort kan skje, og selv om, kanskje til og med spesielt om, ungdommen min hadde vært ute med venner tror jeg at jeg hadde vært mest komfortabel med å være tilgjengelig. 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Nei hadde aldri gjort det selv Anonymkode: 0a88e...539 5
Ulrikke Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Hadde aldri dratt fra 17-åringen sånn at hun ble sittende alene på nyttårsaften. Hvis hun selv hadde planer, så kunne jeg fint ha dratt til venner, men fortsatt tilgjengelig om noe skulle skje. Så det kommer jo helt an på hva han evt skal og hva han synes selv tenker jeg... 6
Ulrikke Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Ser nå at det er i en annen by og at du må fly dit.... Da er vel svaret nei, med mindre 17-åringen har andre voksne (far?) som kan være tilgjengelige.... 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Sett deg ned å se project x evt spol deg frem til da festen begynner i filmen. Så kan du vurdere om du tør å dra fra ungdommen 😉 Anonymkode: cab5b...7ae
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Hadde ikke gjort det. Skal hun spise nyttårsmiddag alene? Hva om hun drar på fest og blir full? Jeg drikker ikke på nyttårsaften pga at tenåringene er ute å fester. Anonymkode: 0da57...cf4 3
MayorSantos Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 Ulrikke skrev (32 minutter siden): Ser nå at det er i en annen by og at du må fly dit.... Da er vel svaret nei, med mindre 17-åringen har andre voksne (far?) som kan være tilgjengelige.... Er det greit å dra fra en sønn på 23 år? er det greit å dra fra en på 18 år? hvor går grensa? På alder eller situasjonsbetinget / personavhengig? 3 1
MayorSantos Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva om hun drar på fest og blir full? Hva så? 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 Den andre forelder er 1.5 time unna. Som sagt han har vært alene før i flere dager og det har alltid gått fint. Pga jobb reiser jeg en del til utlandet og blir 4-5 dager. Han er selvstendig og ikke veldig festglad. Han synes det er ok pga han skal være med venner. Ts Anonymkode: 59c2e...2f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 Det er jo du som kjenner han best. Men jeg tenker en 17 åring, som er vant til å være alene hjemme, ikke noe festmenneske men liker å være sammen med sine venner fint kan være hjemme alene nyttårsaften også. Om han synes det er greit, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 64fcd...8be 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 Tenker det kommer litt an på personligheten. Uansett er det du som forelder som har ansvar så lenge han er under 18 år. Er det verdt turen dersom det skulle skje noe? Anonymkode: 20a49...424
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 MayorSantos skrev (2 timer siden): Er det greit å dra fra en sønn på 23 år? er det greit å dra fra en på 18 år? hvor går grensa? På alder eller situasjonsbetinget / personavhengig? Grensen går når de er 18 år, og er myndige etter loven. Men om jeg hadde dratt fra min sønn som satt alene hjemme uten noen å være med, det er et annet spørsmål. Jeg personlig hadde ikke det. Anonymkode: e9e36...4ae 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Den andre forelder er 1.5 time unna. Som sagt han har vært alene før i flere dager og det har alltid gått fint. Pga jobb reiser jeg en del til utlandet og blir 4-5 dager. Han er selvstendig og ikke veldig festglad. Han synes det er ok pga han skal være med venner. Ts Anonymkode: 59c2e...2f1 Da reiser du da ❤️. Ungdommen her gidder ikke henge med oss nyttårsaften og gjør som de vil. Mannen og jeg drikker vin uansett. Spiser kun felles middag så koser ungene seg med venner/hverandre og lever eget liv og trives med det. Store barn. Anonymkode: 00147...56f 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #17 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Den andre forelder er 1.5 time unna. Som sagt han har vært alene før i flere dager og det har alltid gått fint. Pga jobb reiser jeg en del til utlandet og blir 4-5 dager. Han er selvstendig og ikke veldig festglad. Han synes det er ok pga han skal være med venner. Ts Anonymkode: 59c2e...2f1 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Tenk om noe skulle skje, også sitter du i en annen by uten mulighet for å komme hjem. Fyll, uhell med raketter, hjemme-alene-fest, plutselig huset fullt av festglade ungdommer som leter etter en plass å være og fikk vite at sønnen din er hjemme alene osv. Det er litt forskjell på at han er alene hjemme på hverdager/en helg innimellom fremfor nyttårsaften. Regner med at du kan ringe den andre forelderen om noe skulle skje når du er på jobbreise også, så vil han kunne komme. Det blir fort litt verre på nyttårsaften. Anonymkode: 43cf3...7c6 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #18 Skrevet 23. desember 2022 Aldersmessig er det helt ok. Sålenge han skal være med venner og ikke blir alene er det ihvertfall innafor. Jeg var alene på nyttårsaften da jeg var 16-17, det var trist fordi jeg ikke hadde venner å være med. Når man bor sammen er det greit å ta sånne hensyn mot barna sine, synes jeg. Men for deg er jo alt ok her, så kos deg på tur😀 Anonymkode: 6b408...509 2
Embla Othea Skrevet 23. desember 2022 #19 Skrevet 23. desember 2022 Aldersmessig er det helt innafor.
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2022 #20 Skrevet 23. desember 2022 I alle dager. Nei. Jeg er å regne som tilgjengelig i høytider og stort sett generelt frem til barn flytter ut, det er liksom poenget med å være forelder. Kunne kjørt en 20-30 min en plass, men ikke flytur nei. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå