Bimle Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Jeg er usikker på om dette er riktig undergruppe. i dag snakket jeg med min voksne sønn på FaceTime, (han bor i Norge, jeg i utlandet) Da min sønn var på do sa min svoger (som var eneste i rommet) at om jeg hadde vært i i Norge så hadde han voldtatt meg. Han er yngre bror til min mann. Tidligere mens jeg pratet med min sønn måtte jeg stoppe svoger flere ganger fordi han pratet om rumpa mi, pappa mine og det det nede. Selv om min sønn var til stede. Jeg er nervøs fordi han skal besøke oss om et par måneder. Min mann bare blåser det bort som fylleprat… Hva faen skal jeg gjøre?
MuffinStud Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 (endret) Uff. (EDIT: Det er litt tidlig på morgenen så jeg fikk ikke med meg at dette var kun en kortvarig enkeltepisode, Så jeg svarer som om dette er, eller kan bli, et vedvarende problem hvor du ikke kommer noen vei og din mann fortsetter å dukke unna). Selv om svoger er yngre enn din mann så kan det være at de har innarbeidet en dynamikk fra gammelt av hvor din mann ikke konfronterer din svoger. At han må trosse noen tiår med vane før han faktisk setter sin svoger på plass. At hans bortforklaringer er kun vegring for å se sin svoger i øynene. Eller din svoger er umoden med et forskrudd kvinnesyn, og tror at siden han responderer seksuelt på deg, så er det seksuell oppmerksomhet du er ute etter. Som når fremmede menn sender dickpics. Adferden er selvfølgelig helt uakseptabel. Du har ingen forpliktelse overhode for å "jatte med" eller akseptere dette som en uskyldig familiekultur. Hva skal du gjøre? Vel, jeg kan jo foreslå, men med allverdens forbehold. 1. Du konfronterer han. (Sannsynligvis prøvd og sannsynligvis ingen effekt). Han tviholder på illusjon om sin mojo. Igjen som folk som sender dickpics. 2. Din mann konfronterer han. Om det skjer hel- eller halvhjertet gjør stor forskjell. Hva pokker er galt med din mann som ikke tar ditt ord for hva som skjer? At han som ikke var tilstede skal "mansplaine" en total skivebom!? Eller 3.... Jeg tolker det dithen at din svoger prøver å gjøre dette på tomannshånd. Jeg tenker at du må jobbe mentalt med deg selv til du er fullstendig villig til å konfrontere din svoger i plenum når alle er samlet og gå rett på detalj og ikke vike en tomme både på hva din svoger driver med og at det er tydelig at noen flere enn du må fortelle at han skal kutte ut. Når du har kommet dit at du er villig til dette, så tar du en prat med din mann og gir han en sjanse og frist til å ta tak i dette slik at han skjønner at det finnes ingen enkel "dukke unna"-løsning. Evt en annen sterk personlighet i familien. F.eks svigermor. Hvis det blir dårlig stemning, så mener jeg at alle har blitt gitt anledning til å unngå dette. Og på et tidspunkt vil de forhåpentlig mene at svoger sine tilbøyeligheter ikke er så passende. Endret 23. desember 2022 av MuffinStud 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Hvor gammel er sønnen din? Hva sa han? Er dere alle norske? Anonymkode: 11f42...edd
Nymerïa Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Ut i fra det du skriver så regner jeg med at denne mannen har vært svogeren din i årevis. Kom denne oppførselen ut av det blå, eller har han alltid vært sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Enten har han en hjerneskade eller han er fra et land med null respekt for kvinner Anonymkode: 72708...2c5 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Hadde ikke turt å ha en sånn person på besøk. Hadde avlyst besøket. Det er ikke vits i å utsette seg selv for den faren. Hva om det faktisk skjer en voldtekt? Høres jo ikke ut som at du ville fått særlig støtte fra sønnen din om så skjer iallfall.. Mulig denne svogeren er så dominant at sønnen din ikke tørr å si i fra til han, for tviler på at sønnen din egentlig syns det er greit å høre på at svogeren din kommenterer kroppen din. Anonymkode: a7d20...d48 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Du holder han langt unna deg og familien din. Hårreisende. Anonymkode: b44ad...130 4
Bålkaffe Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Bimle skrev (5 timer siden): Jeg er usikker på om dette er riktig undergruppe. i dag snakket jeg med min voksne sønn på FaceTime, (han bor i Norge, jeg i utlandet) Da min sønn var på do sa min svoger (som var eneste i rommet) at om jeg hadde vært i i Norge så hadde han voldtatt meg. Han er yngre bror til min mann. Tidligere mens jeg pratet med min sønn måtte jeg stoppe svoger flere ganger fordi han pratet om rumpa mi, pappa mine og det det nede. Selv om min sønn var til stede. Jeg er nervøs fordi han skal besøke oss om et par måneder. Min mann bare blåser det bort som fylleprat… Hva faen skal jeg gjøre? Vel, du kan fortelle mannen din at han enten får ta det på alvor og trekke invitasjonen til broren sin til å besøke dere om noen måneder og aldri invitere han igjen eller at om han ikke tar det på alvor, så kommer du aldri til å være tilstedet når broren hans kommer og finner deg et hotell eller en venn å være hos, reiser vekk på ferie etc. Hans valg. At han ikke tar det der seriøst og tuller det bort som fylleprat. 🤮 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #9 Skrevet 24. desember 2022 At mannen din blåser bort brorens trakassering av deg som fylleprat er så respektløst at jeg får helt vondt på dine vegne. Har dette skjedd tidligere også eller er det et enkelttilfelle? Hørte mannen din alt som ble sagt? Og hva med sønnen din? Og hvor gammel er sønnen din? Dette må jo være svært ubehagelig for sønnen din også tenker jeg. At mannen din velger å ikke støtte deg er som å anse at han støtter sin bror i dette. Hvor lenge har du og mannen vært sammen? Er mannen far til sønnen din? Merker jeg har mange spørsmål her, men må innrømme alt bunner ut i at dette bør du droppe ut av snarest og heller fokusere på sønnen din og sørge for at han ikke lærer seg å redusere kvinner til sexobjekter som følge av dette. Herregud for noen svin svogeren og mannen din er dersom dette er helt ok for de begge 😏 Anonymkode: 6342b...b48 6 1
NiceOrNothing Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Bimle skrev (På 23.12.2022 den 4.27): Jeg er usikker på om dette er riktig undergruppe. i dag snakket jeg med min voksne sønn på FaceTime, (han bor i Norge, jeg i utlandet) Da min sønn var på do sa min svoger (som var eneste i rommet) at om jeg hadde vært i i Norge så hadde han voldtatt meg. Han er yngre bror til min mann. Tidligere mens jeg pratet med min sønn måtte jeg stoppe svoger flere ganger fordi han pratet om rumpa mi, pappa mine og det det nede. Selv om min sønn var til stede. Jeg er nervøs fordi han skal besøke oss om et par måneder. Min mann bare blåser det bort som fylleprat… Hva faen skal jeg gjøre? Syns det verste her, er at sønnen din oppholder seg sammen med en onkel ( og mann ) , som snakker så respektløst til moren hans . Å at han i tillegg har en far som avfeier det som fylleprat . Å en mor som er mest bekymret for seg selv . Bare trist 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 Kort fortalt. Han ville ikke vært velkommen i mitt hjem eller engang oppholde seg i samme rom som meg. Uansett om han ellers er mindre intelligent eller hvorfor han sier dette. Sånn går det ikke an å oppføre seg! Anonymkode: 3e318...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå