AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Heisann. Jeg vet jeg har lest lignende tråder her inne før, men jeg er littegranne fortvilet her nå. Jeg er veldig motstander av utroskap, både fysisk og psykisk. Vi har et vennepar som vi bruker mye tid sammen med, vi har barn på ca samme alder og bor bare et steinkast unna hverandre. Vi har kjent dette paret i 8 år nå, og hun er blitt den aller beste venninnen min som kjenner meg ut og inn og omvendt. Mannen hennes og min mann bruker også mye tid sammen, gutteturer etc. Tidlig i høst byttet hun jobb og falt helt for en kollega. Hun betrodde seg senhøstes over en flaske vin, og gjorde det klart at her var det en enorm seksuell spenning i bilde, for de begge. Jeg sa at jeg ikke vil vite noe om det fordi jeg A) ikke liker utroskap, og B) har mye kontakt med mannen hennes og jeg liker han veldig godt. Ikke et vondt ord om mannen hennes, og det har ikke bestevenninnen min ytret i løpet av alle disse årene heller, men nå er han blitt kjedelig og tam. I helgen var det julebord med jobben hennes, og hun ringte meg i dag og fortalte helt hverdagslig at de hadde havnet i samme seng, og hatt seg flere ganger både når de var påvirket av alkohol og når alkoholen var gått ut. Jeg sa at jeg syns det var dårlig gjort å fortelle det til meg fordi jeg sa allerede for et par måneder siden at jeg ikke ville vite noenting. Nå syns jeg hun har satt meg i en umulig posisjon. Vi skal feire nyttårsaften med de, og for første gang gruer jeg meg til å være med de. Jeg er lojal mot hun og skal selvfølgelig ikke si noe til mannen, men en del av meg stritter og tenker at han bør får vite. Jeg har heller ikke sagt noe til min mann. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7b750...092 1 4
Rotemor Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Ingenting. Det er ikke trygt å blande seg inn i andres liv. Sitt stille og la det gå sin gang. 13 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Jeg synes det er feigt å gå og skjule det for ham som blir bedratt. Venninnen din har selv valgt å involvere deg i dette. Hvis jeg hadde en sånn venninne ville jeg stilt et ultimatum: Enten fikk hun rydde opp i forholdet sitt, eller så kuttet jeg ut å dra på besøk dit. Ville ikke ha orket å spille med og late som alt er vel og bra, samtidig som det er et intetanende menneske som blir ført bak lyset på verste måte. Anonymkode: e27b1...5d0 15 7
Rosagodis Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Heisann. Jeg vet jeg har lest lignende tråder her inne før, men jeg er littegranne fortvilet her nå. Jeg er veldig motstander av utroskap, både fysisk og psykisk. Vi har et vennepar som vi bruker mye tid sammen med, vi har barn på ca samme alder og bor bare et steinkast unna hverandre. Vi har kjent dette paret i 8 år nå, og hun er blitt den aller beste venninnen min som kjenner meg ut og inn og omvendt. Mannen hennes og min mann bruker også mye tid sammen, gutteturer etc. Tidlig i høst byttet hun jobb og falt helt for en kollega. Hun betrodde seg senhøstes over en flaske vin, og gjorde det klart at her var det en enorm seksuell spenning i bilde, for de begge. Jeg sa at jeg ikke vil vite noe om det fordi jeg A) ikke liker utroskap, og B) har mye kontakt med mannen hennes og jeg liker han veldig godt. Ikke et vondt ord om mannen hennes, og det har ikke bestevenninnen min ytret i løpet av alle disse årene heller, men nå er han blitt kjedelig og tam. I helgen var det julebord med jobben hennes, og hun ringte meg i dag og fortalte helt hverdagslig at de hadde havnet i samme seng, og hatt seg flere ganger både når de var påvirket av alkohol og når alkoholen var gått ut. Jeg sa at jeg syns det var dårlig gjort å fortelle det til meg fordi jeg sa allerede for et par måneder siden at jeg ikke ville vite noenting. Nå syns jeg hun har satt meg i en umulig posisjon. Vi skal feire nyttårsaften med de, og for første gang gruer jeg meg til å være med de. Jeg er lojal mot hun og skal selvfølgelig ikke si noe til mannen, men en del av meg stritter og tenker at han bør får vite. Jeg har heller ikke sagt noe til min mann. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7b750...092 Jeg ville sagt det til mannen hennes men dere må lage en histore slik at "noen andre har sett henne med han andre på dette hotell" en mann mannen hennes liksom kjenner eller noe sånt.... HATER UTEROSKAP!!! 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er feigt å gå og skjule det for ham som blir bedratt. Venninnen din har selv valgt å involvere deg i dette. Hvis jeg hadde en sånn venninne ville jeg stilt et ultimatum: Enten fikk hun rydde opp i forholdet sitt, eller så kuttet jeg ut å dra på besøk dit. Ville ikke ha orket å spille med og late som alt er vel og bra, samtidig som det er et intetanende menneske som blir ført bak lyset på verste måte. Anonymkode: e27b1...5d0 Signerer på dette. Brøt selv med en venninne fordi hun var elskerinne til en gift mann. Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke fortalte det til hun som ble bedratt selvom jeg ikke engang kjente henne Anonymkode: 1ccc3...44c 5
Macro Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 Fordelen med å fortelle er jo at dere, og spesielt mannen din, får beholde kompisen. På et eller annet tidspunkt blir det oppdaget og da vil han nok også finne ut at du har visst om det hele tiden. 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Hadde jeg vært din mann og fant ut at du visste, men holdt det skjult for meg?? La oss si at min tillit til deg hadde vært ikke eksisterende. Hva annet skjuler du?? Den som tier samtykker. Anonymkode: 935fe...c3f 3
Fremmed fugl Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Tillit og fortrolighet i to ulike relasjoner. Til din venninne. Hun hadde ikke sagt noe til deg, hvis hun ikke opplevde at dere hadde et fortrolig forhold. Så man kan se at det vil være et svik fra din side å si noe om dette, når eneste grunnen til at du vet noe er at din venninne har hatt tillit til deg. Men så syns jeg at hun nå misbruker denne tilliten ved å sette deg i en slik vanskelig situasjon som du er i. Til hennes mann. Han er et menneske med lik verdi som din venninne. En utfordring er her at du ikke helt vet hva han vil vite om slikt. Kan det ikke være en ide at du forteller til din mann, og han får ta ballen? Er vel mer naturlig at han snakker med den andre mannen om hvordan livet og forholdet er. Så kan han vurdere om det å fortelle vil gjøre noe godt. 2
Nymerïa Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Anser du henne fremdeles som ei god venninne? Hun behandler deg ganske respektløst når du har sagt klart og tydelig at du ikke vil blandes inn og hun likevel ringer deg kun for å fortelle deg at hun har vært utro. Denne dama høres ikke veldig smart ut, hvorfor i all verden fortsetter hun å fortelle om utroskapen til en person hun vet har et problem med det og som kjenner mannen hennes? Det er nesten som om hun ønsker å bli avslørt. TS, du må nesten avgjøre selv hvor viktig dette vennskapet er for deg. Og svaret på det har til syvende og sist betydning for resten også. 5
Rotemor Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 Rosagodis skrev (6 timer siden): Jeg ville sagt det til mannen hennes men dere må lage en histore slik at "noen andre har sett henne med han andre på dette hotell" en mann mannen hennes liksom kjenner eller noe sånt.... HATER UTEROSKAP!!! Å vikle seg inn i nye løgner er en god løsning i din bok…Javel. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 Der har jeg vært, og jeg gjorde følgende. Sa til henne at jeg var glad i henne som venninne, og alltid ville være det, men ikke kunne støtte handlingene. Så jeg kom til å være litt i bakgrunnen en periode. Inkludert at jeg ikke ville vi skulle finne på par-ting. Gjorde det klart at jeg er en lojal venninne. Men om jeg ikke sa akkurat dette til min mann ville det være et tillitsbrudd mot han, og skape konflikt mellom oss på et fremtidig tidspunkt. Så han ble informert. Det endte med at hun gikk. Ikke overraskende, da vi hadde merket at forholdet skrantet. Og ble sammen med han nye. Men jeg klarte aldri å finne tilbake til tilliten og respekten jeg hadde for henne. Så nå har vi ikke snakket på flere år. Og det samme gjelder min mann og hennes eks, da hele situasjonen ble så rar. Anonymkode: 589e9...233 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 Å blande seg inn vil bare lage mer fuss. La de holde på, og hold kjeft til din og hennes mann. Du må vel klare å se forbi dette, så lenge du ikke aktivt hjelper til med alibi o.l.? Anonymkode: 25365...91c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 Hvis hun er en nær venninne og forteller deg dette så betyr det at hun trenger noen å snakke med om dette.. Du trenger ikke være enig eller uenig, du trenger ikke moralisere. Hun trenger deg til å sortere tankene. Hadde jeg blitt forelsket i en annen mann og venninnen min hadde svart "dette vil jeg ikke høre om" og ferdig med det...vel, da hadde hun ikke vært mye til venninne i min bok. Har hun det dårlig i relasjonen med sin mann? Forsvant følelsene lenge før hun var utro? Hvorfor forblir hun i såfall i et forhold uten følelser? Er hun redd for å bli alene, er det praktiske/økonomiske årsaker til at hun er redd for å gå? Hva er det med denne nye mannen som gjør henne så betatt? Kan du hjelpe henne med å sortere tankene, finne løsninger? Det er ikke moralsk forkastelig å forelske seg i andre, eller miste følelsene for partneren. Det at hun har ligget med en annen mann betyr ganske sikkert at noe er galt i forholdet, uansett hvor snill mannen hennes er. Hjelpes så glad jeg har venninner som jeg vet hadde taklet en slik samtale. En gang kan det hende det er du som går på ræva, om ikke utroskap så på andre måter. Eller er du så høy på deg selv at du ikke tror det kan skje? Anonymkode: f7597...87d 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 Du kommer til å angre, hvis du ikke forteller. Mannen hennes fortjener å vite. Si til henne at du vet at dere er gode venner, men at du ikke klarer å høre på at hun er utro mot mannen sin. Still et ultimatium. Enten så sier du at hun ikke skal snakke mer om det, ellers så må du si ifra om at du er nødt til å si det til hennes mann. Jeg hadde ikke klart å gå å holde på denne hemmeligheten, om så vennskapet hadde røket. Anonymkode: 4b7f1...a32 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 Så lenge du er venn med begge to så bør du respektere begge to. Etter jul sier du til henne at hun har en uke på seg til å fortelle mannen om det eller så forteller du han det. Anonymkode: 3611e...18f 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har opplevd det samme, og valgte å holde sosial omgang med henne på et absolutt minimum. Jeg orker rett og slett ikke å ha sånne venner. Anonymkode: c8569...792 2
Kariannemor64 Skrevet 23. desember 2022 #17 Skrevet 23. desember 2022 (endret) Vanskelig å si altså Endret 23. desember 2022 av Kariannemor64
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #18 Skrevet 23. desember 2022 To av mine venninner var "grei" og øste tilsvarende over meg. Jeg sa rett ut hva jeg mener om slikt, men har ikke fortalt deres menn. Det ødela imidlertid mye for vårt vennskap, siden jeg er sterkt imot utroskap. Har vanskelig for å respektere folk med slik oppførsel. Vet at ene ektemannen nå vet om det, men har ikke lenger så nær omgang med dem at jeg vet hvordan det gikk til, eller hvordan de takler det, utover at de fremdeles er gift. Anonymkode: d027d...312
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #19 Skrevet 23. desember 2022 Det er alle kvinners rett å utforske egen seksualitet. Jeg har også sex med menn jeg møter på byen, det er min kropp og mitt valg som kvinne. Å påstå at kjæresten "eier" kroppen min er bare et bevis på at vi lever i et patriarkat. Vi lever 2022 ikke 1922.... Anonymkode: 4afe2...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #20 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er alle kvinners rett å utforske egen seksualitet. Jeg har også sex med menn jeg møter på byen, det er min kropp og mitt valg som kvinne. Å påstå at kjæresten "eier" kroppen min er bare et bevis på at vi lever i et patriarkat. Vi lever 2022 ikke 1922.... Anonymkode: 4afe2...6bd Men da er det kanskje en ting som du og kjæresten din er enige om? At dere eier deres egen kropp og gjør hva dere vil med den og at det må være greit for alle parter? Å leve i et poly-forhold er helt greit, men kun når alle parter er enige. Anonymkode: 4d952...282 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå