AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Barna fortalte i dag at de hatet faren sin. Jeg synes det høre fælt ut, å litt tenåringsfase ut, samtidig som jeg kan være litt enig. Jeg og barnefar bor ikke sammen, han har aldri vært snill med noen av oss, barna har han kun likt på betingelser, om de ikke har gjort slik han vil, så har han vist stor avsky til de, han forskjells behandler alle barn svært åpenlyst samtidig som han stiller seg helt uforstående til alle tilbakemeldinger. Når jeg har gitt han tilbakemelding på det som barna sier, endrer han seg en liten stund, men ender tilbake til samme mønster med å kjefte og smelle. Hørte mye før om mennesker som blir svart av sinne, men kunne ikke helt forstå det, men etter å sett det selv, så kan jeg virkelig forstå hvordan ett menneske som blir svart av sinne ser ut. Han tror enda at vi kommer sammen igjen og sier det hele tiden, jeg ønsker bare å komme til mekling og få bestemmelse over barnefordeling. Regner med at når han hører at jeg tjener bra så vil han få penger om han har barna så vil det bli stor krig. Vi har nå vært fra hverandre i 7 mnd, å han har hatt barna 2 ganger siden da. Vi har enda ikke vært til mekling da han nekter og jeg kunne godt tenkt meg det, da ekstra barnetrygd kunne ha hjulpet meg litt, siden barnefar ikke betaler noe Anonymkode: adbf1...053
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Du trenger ikke hans godkjennelse for å kalle inn til mekling. Ring familievernkontoret, så ordner de avtale. Om han ikke kommer, får du allikevel meklingsattesten. Men han får ikke det. Anonymkode: d472f...dcc 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Men det er da vel bare å bestille time hos rette instanser? Familievernkontoret, NAV for å kreve barnebidrag, hvis det ender med at du har de mest, etc? Ikke la deg kue selv etter du er kvitt fyren? Trusler og vold fungerte kanskje når dere var sammen, men det er dere ikke lenger, og det er derfor man har offentlige instanser. Om det går utover barna, så må du advare barna på forhånd, og be til klage til lærer, helsesøster etc om han oppfører seg voldelig overfor de. Anonymkode: fac5c...2ef 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Du bestiller mekling og får meklingsattest. Det får du selv om han ikke møter. Så søker du utvidet barnetrygd og bidrag, barna bor jo åpenbart hos deg. Når han ikke får noe samværsfradrag er han antagelig mer motivert til å møte til mekling for samværsavtale. Da har du kontrollen og kan i praksis dirigere det samværet du ønsker, med denne historikken får han uansett ikke omsorgen. Anonymkode: 1bf9f...1d6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå