Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei etnisk norsk jente som er i ett forhold med en arabisk mann. 

Hver gang vi er offentlig og holder hender eller kysser eller bare er sammen. Så sender folk rundt oss stygge blikk, både han of jeg har merket det. Ikke at noen av oss lar oss påvirke av dette da vi har det bra sammen og egentlig ikke bryr oss om hva fremmende mener. 

Men jeg lurer på hvorfor folk gjør dette? Burde ikke alle par sees på samme måte uavhengig av etnisitet? 

Anonymkode: 93ab4...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den korte versjonen er fordi du er sammen med en innvandrer/«ikke-norsk»/ muslim(?)/etc.

Skjer med meg og. 

Anonymkode: 38a41...762

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Men hvorfor skal det ha noe å si? 

Jeg falt for denne personen. Helt uavhengig av hvor han var fra. 

Endret av Reeze
Skrevet

Det er fordommer og rasisme. Jeg er 22 og sammen med en mann på 45, vi også får fordommer, dog mest her inne. Par som skiller seg litt ut. Du får bare håpe at samfunnet åpner seg opp, kanskje pridemarkeringen på sikt kan hjelpe litt. Den handler jo om at man skal kunne elske den man vil.

Anonymkode: 04f62...371

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Må dere kysse offentlig? 

Anonymkode: 59bb3...22c

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fordommer og rasisme. Jeg er 22 og sammen med en mann på 45, vi også får fordommer, dog mest her inne. Par som skiller seg litt ut. Du får bare håpe at samfunnet åpner seg opp, kanskje pridemarkeringen på sikt kan hjelpe litt. Den handler jo om at man skal kunne elske den man vil.

Pride hjelper ikke, den blir bare mer og mer ekstrem ettersom tiden går. 

Anonymkode: b79ed...f67

• Liker 3
Skrevet

Kan like gjerne være at de synes det blir too much at dere kliner offentlig. Personlig synes jeg det er utrolig teit helt uavhengig av om paret er norsk eller utenlandsk.

Anonymkode: 642bd...0e3

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Veldig kjipt men ja det fins rasister i Norge desverre. De er sjalu fordi han fikk deg og ikke de selv

Anonymkode: ff0af...d12

• Liker 2
Skrevet

Fordommer for så mangt vil jeg tro. Man hører jo ofte om muslimske menn som ser på norske kvinner som horer de er sammen med og bruker før de får seg en "ren" muslimsk kone feks. 

Noen liker heller ikke at muslimske/utenlandske menn "stjeler" norske damer fra norske menn.

Personlig hadde jeg nok syntes offentlig klining hadde vært det eneste ubehagelige ved å se dere offentlig 

Anonymkode: a13b9...a8e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vennen min, det er smakløst av deg. Harry, tacky. 

Anonymkode: bd32e...c81

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er muslimske menn som kaster stygge blikk, kan det være fordi de tenker at han burde ha en muslimsk dame, og ikke en løssluppen, norsk dame. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er sjalu fordi han fikk deg og ikke de selv

Tåpelig å dra sjalu-kortet med en gang noen er negative.

Jeg har erfart at de fleste muslimske menn har et, for meg, ikk holdbart syn på likestilling mellom kjønn og enkelte grupper, og har derfor en forutinntatt mening om at kvinner som overser dette er litt enkle. Og ja, jeg ser litt ned på dem. Det finnes selvsagt unntak, altså muslimske menn som er for full likestilling og tolererer fullt ut f eks homofile, men de er veldig, veldig få.

Anonymkode: 3e566...b14

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tåpelig å dra sjalu-kortet med en gang noen er negative.

Jeg har erfart at de fleste muslimske menn har et, for meg, ikk holdbart syn på likestilling mellom kjønn og enkelte grupper, og har derfor en forutinntatt mening om at kvinner som overser dette er litt enkle. Og ja, jeg ser litt ned på dem. Det finnes selvsagt unntak, altså muslimske menn som er for full likestilling og tolererer fullt ut f eks homofile, men de er veldig, veldig få.

Anonymkode: 3e566...b14

usj. Og ikke minst det sinnet enkelte av dem har. Eksplosive greier, som en ukontrollert kraftig diaré. 

Anonymkode: bd32e...c81

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig kjipt men ja det fins rasister i Norge desverre. De er sjalu fordi han fikk deg og ikke de selv

Tullprat. Hvorfor i alle dager skulle noen føle sjalusi overfor et menneske de ikke en gang kjenner eller har noe forhold til?

Anonymkode: e68ef...cb6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tullprat. Hvorfor i alle dager skulle noen føle sjalusi overfor et menneske de ikke en gang kjenner eller har noe forhold til?

Anonymkode: e68ef...cb6

Rasisme har sin egen logikk. Du ser jo hvordan enkelte skriver på kg, om at "utlendinger stjeler norske damer".

Anonymkode: 38330...994

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

At eldre menn liker attraktive kvinner kommer ikke Pride til å gjøre noe med. Snarere tvert imot. 

Anonymkode: 1bddb...218

• Liker 4
Skrevet

Det blir ikke bedre av å ta det opp i kg, det er bare sånn det er. Jeg får stygge blikk i Spania hvis jeg leier ei spansk ei, det er innebygd.

Det samme skjer her i Norge når jeg er ute og spiser med dattera mi på 20.

Anonymkode: 65faf...a6d

• Liker 1
Skrevet

Har også partner fra Midt-østen, riktignok ikke arabisk. Opplevd det samme mens vi enda bodde i Norge, men det skjedde ikke spesielt ofte og jeg tror det plaget meg mer enn det plaget henne.

Det er dessverre bare sånn de fleste nordmenn er. Hvis du ikke ser ut som oss og ikke tenker som oss, så har du ingenting her å gjøre. Det er heldigvis ikke noe problem der vi bor i dag.

Anonymkode: fe035...1f1

Skrevet

Folk studerer deg antagelig for å se hvordan forholdet er. Når jeg og min mann var ute (han er afrikansk) så kom det en bort til meg og spurte om han pleier å slå meg. 😳

Anonymkode: 676e3...45b

Skrevet

Det er det vel bare idiotene som stirrer og sender stygge blikk som kan svare på. 

Selvfølgelig bør alle par sees på med samme respekt uavhengig av farge/etnisitet/legning osv., men du skal være godt korka om du ikke skjønner at alle mennesker verken er enig eller at de ikke lever etter bør/burde. Du/dere bør bare ignorere og ikke bry dere om noen ser ekstra på dere. Eventuelt så kan du spørre dem personlig, det er jo individuelle grunner til at folk stirrer og sender stygge blikk. 

Anonymkode: 3e87a...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...