AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Var hos legen i dag og ble sykemeldt. Med alt som foregår i livet ellers bidro juleforberedelser til at jeg gikk på en total smell. Jeg har rett og slett fått betennelse i nervene. Det skjedde midt i julehandelen, jeg ble svimmel , fikk hjertebank og måtte hentes og leies ut derfra med støtte på armen av min svigerbror. Rett til legevakten for sykemelding. Jeg har bedt min svigerbror holde munn til alle. Jeg er invitert i et stort selskap på julaften hvor vi skal være rundt 20 stykker. Jeg føler at jeg ikke makter dette nå, men ingen vil forstå. Utbrent vil de forstå, men at jeg ikke kan delta i et hyggelig selskap vil nok ikke falle i god jord. Men jeg har fått julen så oppi halsen at jeg fjernet juletre, julepynt og la pakkene inn i skapet i dag. Satte på "neste sommer",lukket øynene og drømte at det var sommer igjen. Julen ble det som knakk meg, det toppet seg med den. Nå tåler jeg den ikke. Det stresset den har påført meg har gjort meg nærmest innvalid. Legen spådde videre sykemelding etter to uker med total ro nå. Hva synes dere? Er det greit at jeg ringer og sier at jeg kansellerer julen i år? Hadde dere forstått det? Anonymkode: 1d099...4b2 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Det er ikke julen som har ødelagt deg. Det er dine egne krav og forventninger. Legg lista lavere så skal du se at det går bedre. Å avlyse jula er bare teit Anonymkode: 20279...415 10 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Ring og si at du dessverre er blitt syk og at legen har beordret total ro. Dessverre betyr det at du ikke vil være i stand til å delta i selskap (neitakk, ingen julemat eller annet på døra, neida, jeg greier meg helt fint alene, ikke kom, bare la meg hvile) og håper de får en nydelig feiring og riktig god jul. Anonymkode: f8284...154 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Jeg hadde forstått det veldig godt, men det er fordi jeg selv har vært alvorlig utbrent. Men mannen i gata har gjerne både lite kunnskap og forståelse for dette (om de ikke jobber som lege o.l.), så for å spare deg uintelligente kommentarer og slarving fra litt enklere sjeler så er det helt innafor å si kort og konsist at du har blitt syk og er sengeliggende. Anonymkode: 71114...824 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 Det er ikke julen som har gjort deg syk men deg selv og kravene du stiller til deg. Meld avbud og si at du får prøve igjen neste år. Nå må du ta det med ro og slappe av. Anonymkode: 57ec9...488 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde forstått det veldig godt, men det er fordi jeg selv har vært alvorlig utbrent. Men mannen i gata har gjerne både lite kunnskap og forståelse for dette (om de ikke jobber som lege o.l.), så for å spare deg uintelligente kommentarer og slarving fra litt enklere sjeler så er det helt innafor å si kort og konsist at du har blitt syk og er sengeliggende. Anonymkode: 71114...824 Det var lurt. Vet du hvordan man kan fake at man er forkjølet? Anonymkode: 1d099...4b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Si at du har omgangssyke. Fra begge ender. Da lar de deg være. Anonymkode: 67b48...649 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det var lurt. Vet du hvordan man kan fake at man er forkjølet? Anonymkode: 1d099...4b2 Tuller du? Du vet vel ville symptomer en har nå man er syk? en annen ting så synst jeg det er utrolig at du har krefter til å pakke ned tre og pynt, når du et så utbrent ? velg dine kamper, du har brut masse energi på jul sier du, men bruker nå enda mer på å være grinchen Anonymkode: c093e...139 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tuller du? Du vet vel ville symptomer en har nå man er syk? en annen ting så synst jeg det er utrolig at du har krefter til å pakke ned tre og pynt, når du et så utbrent ? velg dine kamper, du har brut masse energi på jul sier du, men bruker nå enda mer på å være grinchen Anonymkode: c093e...139 Ja men å få stemmen til å høres hes ut. Åssen får jeg det til? Er det noe man kan gjøre? Anonymkode: 1d099...4b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja men å få stemmen til å høres hes ut. Åssen får jeg det til? Er det noe man kan gjøre? Anonymkode: 1d099...4b2 Si du har feber, har tatt hjemme test og den viser positivt for covid. Så vanskelig er ikke dette Anonymkode: c093e...139 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var hos legen i dag og ble sykemeldt. Med alt som foregår i livet ellers bidro juleforberedelser til at jeg gikk på en total smell. Jeg har rett og slett fått betennelse i nervene. Det skjedde midt i julehandelen, jeg ble svimmel , fikk hjertebank og måtte hentes og leies ut derfra med støtte på armen av min svigerbror. Rett til legevakten for sykemelding. Jeg har bedt min svigerbror holde munn til alle. Jeg er invitert i et stort selskap på julaften hvor vi skal være rundt 20 stykker. Jeg føler at jeg ikke makter dette nå, men ingen vil forstå. Utbrent vil de forstå, men at jeg ikke kan delta i et hyggelig selskap vil nok ikke falle i god jord. Men jeg har fått julen så oppi halsen at jeg fjernet juletre, julepynt og la pakkene inn i skapet i dag. Satte på "neste sommer",lukket øynene og drømte at det var sommer igjen. Julen ble det som knakk meg, det toppet seg med den. Nå tåler jeg den ikke. Det stresset den har påført meg har gjort meg nærmest innvalid. Legen spådde videre sykemelding etter to uker med total ro nå. Hva synes dere? Er det greit at jeg ringer og sier at jeg kansellerer julen i år? Hadde dere forstått det? Anonymkode: 1d099...4b2 Det høres rart ut å skylde på julen. Ut i fra innlegget ditt høres det ut som 1. du har ikke barn. Så derfor ikke ørten juleavslutninger og luciafeiringer. Eller ørten pakkekalendere å gjøre i stand. 2. du skal ikke feire julen hjemme. Derfor ikke behov for ekstremt mye pynt eller å forberede mat til noen. så hva er det som har slitt deg ut med julen? Er det å handle gaver? For det kan man gjøre på nett og det er ikke så sinnsykt vanskelig…. Hvis dette er sant. Så er det nok ikke julen. Men noe annet som ligger bak… ettersom det høres ut som du er alene ut i fra innlegget så er det bare å si du har corona eller ett eller annet og ikke dukke opp. Det er nok ingen som blir sur for det. hvis du mot formodning faktisk har små barn; ta deg sammen. Det er ikke ok å pakke vekk julen for små barn. da blir du med i selskap og legger deg på et stille rom og sier mamma er litt syk Anonymkode: 4699e...b0e 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres rart ut å skylde på julen. Ut i fra innlegget ditt høres det ut som 1. du har ikke barn. Så derfor ikke ørten juleavslutninger og luciafeiringer. Eller ørten pakkekalendere å gjøre i stand. 2. du skal ikke feire julen hjemme. Derfor ikke behov for ekstremt mye pynt eller å forberede mat til noen. så hva er det som har slitt deg ut med julen? Er det å handle gaver? For det kan man gjøre på nett og det er ikke så sinnsykt vanskelig…. Hvis dette er sant. Så er det nok ikke julen. Men noe annet som ligger bak… ettersom det høres ut som du er alene ut i fra innlegget så er det bare å si du har corona eller ett eller annet og ikke dukke opp. Det er nok ingen som blir sur for det. hvis du mot formodning faktisk har små barn; ta deg sammen. Det er ikke ok å pakke vekk julen for små barn. da blir du med i selskap og legger deg på et stille rom og sier mamma er litt syk Anonymkode: 4699e...b0e Klart det ikke er julen. Det tar mer enn en måned å bli utbrent. Men julestresset kan jo være dråpen som fikk begeret til å renne over. Anonymkode: 2e154...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Klart det ikke er julen. Det tar mer enn en måned å bli utbrent. Men julestresset kan jo være dråpen som fikk begeret til å renne over. Anonymkode: 2e154...6d2 Ja men hvis det eneste du har å gjøre i julestresset er å kjøpe gaver er det virkelig så mye stress? Anonymkode: 4699e...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 Du høres ikke frisk ut nei… Dette har du dessverre skyld i selv. Hvis det er sant. Anonymkode: de9be...e5a 1
Apis Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 Hadde skylt på covid, kjent litt på symptomene og avlagt "positiv " prøve i løpet av dagen, evt influensa.
Apis Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det høres rart ut å skylde på julen. Ut i fra innlegget ditt høres det ut som 1. du har ikke barn. Så derfor ikke ørten juleavslutninger og luciafeiringer. Eller ørten pakkekalendere å gjøre i stand. 2. du skal ikke feire julen hjemme. Derfor ikke behov for ekstremt mye pynt eller å forberede mat til noen. så hva er det som har slitt deg ut med julen? Er det å handle gaver? For det kan man gjøre på nett og det er ikke så sinnsykt vanskelig…. Hvis dette er sant. Så er det nok ikke julen. Men noe annet som ligger bak… ettersom det høres ut som du er alene ut i fra innlegget så er det bare å si du har corona eller ett eller annet og ikke dukke opp. Det er nok ingen som blir sur for det. hvis du mot formodning faktisk har små barn; ta deg sammen. Det er ikke ok å pakke vekk julen for små barn. da blir du med i selskap og legger deg på et stille rom og sier mamma er litt syk Anonymkode: 4699e...b0e Dette innlegget hjalp nok TS mye.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå