Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer ofte, og jeg føler det er noe galt med meg. Det gjelder særlig romantiske forhold, eller forhold som er starten på noe mer. Hvis de skuffer meg, gjør meg lei meg noen ganger og jeg ikke føler meg forstått, så forsvinner alle gode følelser jeg har hatt, og jeg blir bare uinteressert, får avsmak, vil ikke ha noe med de å gjøre lenger. 

Et mønster jeg har med fra barndommen er at jeg er dårlig til å snakke, ha grenser, si hva jeg mener. Så problemet er vel litt der, at jeg ikke jobber med relasjoner. Lurer på hvordan jeg skal lære meg å ha relasjoner over tid?

Anonymkode: 050e0...a36

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe du må jobbe med og lære hos psykolog. 

Anonymkode: 7706a...45b

Skrevet

Nei det er da vel vanlig å kutte kontakten med folk som går over grensene dine. Ikke alt man skal tillate eller finne seg i, spesielt ikke av menn.  

• Liker 3
Skrevet

Du må jobbe med kommunikasjonen. Fortell de at de har skuffet deg! I absolutt alle relasjoner, om det er familie, venner eller kjærlighetsforhold, så vil det oppstå små eller store konflikter. Å forvente at alle relasjoner skal være rosenrødt hele tiden er uforenelig med virkeligheten. Om dette er mønsteret ditt så har du ingen igjen, og du kan heller ikke opprettholde nye relasjoner. Fordi før eller siden vil de si noe, eller handle på en måte, som skuffer deg. 

Anonymkode: 5e5b0...d32

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ah shit, kjenner meg igjen i dette. Jeg har liknende oppvekst som deg. Prøver å minne meg selv på at dette er mennesker, og at det går an å være uenige og ha diskusjoner og krangler uten at bånd blir kuttet og broer brent. Ganske vanskelig! 

Anonymkode: a75b8...6cf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det skjer ofte, og jeg føler det er noe galt med meg. Det gjelder særlig romantiske forhold, eller forhold som er starten på noe mer. Hvis de skuffer meg, gjør meg lei meg noen ganger og jeg ikke føler meg forstått, så forsvinner alle gode følelser jeg har hatt, og jeg blir bare uinteressert, får avsmak, vil ikke ha noe med de å gjøre lenger. 

Et mønster jeg har med fra barndommen er at jeg er dårlig til å snakke, ha grenser, si hva jeg mener. Så problemet er vel litt der, at jeg ikke jobber med relasjoner. Lurer på hvordan jeg skal lære meg å ha relasjoner over tid?

Kjenner meg igjen, hvis noen sårer meg så er jeg ganske ferdig med dem. Tilgir ikke, mister alle gode følelser. Kuttet ut min egen bestemor fordi hun var frekk. Snakket ikke med henne de siste årene før hun døde. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. 

Har egentlig bare tenkt at jeg er en kald person..

Anonymkode: 89b7e...ad5

• Hjerte 1
Skrevet

Du blir kald og skyver dem vekk fra deg for å beskytte deg selv mot å bli såret.
Det du trenger å jobbe med er å våge å bli såret. Utsette deg for å bli såret. Tåle å stå i ubehaget. 

Anonymkode: 0d8bd...63c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så du håper egentlig på at folk er tankelesere?

Men når det viser seg at de ikke forstår deg slik du ønsker (siden du skriver at du er dårlig til å snakke og si hva du mener) så blir du så skuffa at de gir deg avsmak?

Anonymkode: 06e11...ace

Skrevet

Nja, ikke problematisere alt nå da. Jeg tenker at om en ny kjæreste sårer deg, gjør deg trist osv, er det helt naturlig å miste følelsene. Bedre det enn disse som driver å skal fikse en dårlig kjæreste for enhver pris. Jeg var også slik i romantiske forhold, fulgte magefølelsen. Og tilslutt dukket det opp en fyr hvor følelsene ikke gikk over. Fordi han var en snill og bra fyr.
Dersom du derimot er en dramaqueen som feks kutter ut gamle venninner bare fordi de måtte bryte en avtale fordi barnet deres var syk, så burde du jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 03f0f...a05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...