Gå til innhold

Veilederen sier ting som jeg ikke klarer tolke, er han på kanten eller tror han at jeg er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om dette er rett forum, men prøver. Bare å flytte innlegget hvis malplassert :) Og jada, hvis noen kjenner igjen historien, så har jeg skrevet noe om dette før, men nå er det litt mer å legge til historien, da.

Jeg snakker med en sjelesørger/veileder, tror han er diakon. Jobber i en kirke. Jeg er ikke psykisk nedbrutt eller noe, men har behov for å snakke gjennom noen eksistensielle spørsmål. Det har vært fint å snakke med han. 

Jeg er singel, han er gift. De siste gangene har jeg stusset litt på ting han sier og trenger høre fra andre om det er innafor eller om jeg har grunn til å undre meg litt. 

Sist gang sa han: " Du og jeg kan ikke bli et par. Vi har ikke lov til det, vet du". Jeg bare lo og sa "jeg vet jo det, da..." men syns det var helt merkelig at han sa dette. Tror han at jeg ønsker det? Var det en advarsel til meg om at han mener å se at jeg legger an på han? (noe jeg IKKE gjør) eller hintet han om noe fra sin side?

Så var jeg hos han noen uker etter det igjen, og da ser han meg inn i øynene og sier "Du er jo ikke her for å sjekke opp meg, ikke sant?" Jeg svarer "eh nei, jeg er jo ikke det!"....nok en gang et veldig merkelig utsagn fra hans side. Hvorpå han responderer "Nei, for da hadde vi jo gått litt utenom den opprinnelige planen...." også smilte han. Han spør om jeg er der for å sjekke han opp og sier deretter at "VI" hadde i så fall gått utenom opprinnelig plan.  Vi?

Jeg har ikke gitt han noen signaler på at jeg liker han på noe måte. Ikke har jeg flørtet, ikke prøver jeg å gjøre det og ikke er jeg ute etter en gift mann. Så hva er det han sier? Jeg blir så perpleks og usikker. 

Han har jo også sagt rett til meg at han syns jeg er attraktiv. Men er det han som tuller her, eller tror han faktisk at jeg er interessert eller legger an på han? Vil gjerne høre hva dere mener om dette. Fortsetter disse snodige utsagnene, så kan jeg jo ikke snakke med han mer. 

Anonymkode: d5623...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What? Dette er jo fullstendig uprofesjonelt av ham! :o 

Anonymkode: a0f42...eba

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Usikker på om dette er rett forum, men prøver. Bare å flytte innlegget hvis malplassert :) Og jada, hvis noen kjenner igjen historien, så har jeg skrevet noe om dette før, men nå er det litt mer å legge til historien, da.

Jeg snakker med en sjelesørger/veileder, tror han er diakon. Jobber i en kirke. Jeg er ikke psykisk nedbrutt eller noe, men har behov for å snakke gjennom noen eksistensielle spørsmål. Det har vært fint å snakke med han. 

Jeg er singel, han er gift. De siste gangene har jeg stusset litt på ting han sier og trenger høre fra andre om det er innafor eller om jeg har grunn til å undre meg litt. 

Sist gang sa han: " Du og jeg kan ikke bli et par. Vi har ikke lov til det, vet du". Jeg bare lo og sa "jeg vet jo det, da..." men syns det var helt merkelig at han sa dette. Tror han at jeg ønsker det? Var det en advarsel til meg om at han mener å se at jeg legger an på han? (noe jeg IKKE gjør) eller hintet han om noe fra sin side?

Så var jeg hos han noen uker etter det igjen, og da ser han meg inn i øynene og sier "Du er jo ikke her for å sjekke opp meg, ikke sant?" Jeg svarer "eh nei, jeg er jo ikke det!"....nok en gang et veldig merkelig utsagn fra hans side. Hvorpå han responderer "Nei, for da hadde vi jo gått litt utenom den opprinnelige planen...." også smilte han. Han spør om jeg er der for å sjekke han opp og sier deretter at "VI" hadde i så fall gått utenom opprinnelig plan.  Vi?

Jeg har ikke gitt han noen signaler på at jeg liker han på noe måte. Ikke har jeg flørtet, ikke prøver jeg å gjøre det og ikke er jeg ute etter en gift mann. Så hva er det han sier? Jeg blir så perpleks og usikker. 

Han har jo også sagt rett til meg at han syns jeg er attraktiv. Men er det han som tuller her, eller tror han faktisk at jeg er interessert eller legger an på han? Vil gjerne høre hva dere mener om dette. Fortsetter disse snodige utsagnene, så kan jeg jo ikke snakke med han mer. 

Tolke? Det er jo ingenting å tolke her. Fyren er jo tydelig veldig veldig lite profesjonell når han legg opp til den (ekle) flørtinga der.

Om det var meg så trur eg nok at eg hadde kutta kontakten for lenge sidan. Kan du ta kontakt med kyrkjekontoret (eller kva det heiter) og få ein annan samtalepartnar? 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han er redd for at du oppsøker han for at du er interessert og dermed må han få bekreftelse fra deg på at du ikke er det?

Anonymkode: 71389...f02

• Liker 1
Skrevet
Smascha skrev (Akkurat nå):

Tolke? Det er jo ingenting å tolke her. Fyren er jo tydelig veldig veldig lite profesjonell når han legg opp til den (ekle) flørtinga der.

Om det var meg så trur eg nok at eg hadde kutta kontakten for lenge sidan. Kan du ta kontakt med kyrkjekontoret (eller kva det heiter) og få ein annan samtalepartnar? 

Ja, men det er her jeg ikke klarer lande. Er det flørting dette er? eller kan han fullstendig ha mistolket noe ved meg og rett og slett tror at jeg flørter med han? Jeg gjør altså ikke det og har fått samme signaler her inne før, som du nå gir meg, men dette fortsetter jo bare.....! Det føles på en måte som om han mistenker at jeg faktisk er der for å sjekke han opp? eller for å se hvordan jeg reagerer hvertfall...? Ja kan ta kontakt med kirken, selvsagt, men vil ikke gjøre det før jeg vet at jeg ikke dummer meg ut....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han er redd for at du oppsøker han for at du er interessert og dermed må han få bekreftelse fra deg på at du ikke er det?

Anonymkode: 71389...f02

Nettopp dette er det jeg er redd for!!! Men hvordan skal jeg finne ut av det da? Kanskje han beskytter seg selv ved å si at vi ikke kan bli et par - og ved å kommentere at jeg er vel ikke der for å sjekke han opp? Jeg tror jeg må ta dette opp med han. For det kan virke som han har misforstått noe. Men så er det det at han sier "vi", da....at hvis det hadde vært slik at jeg sjekker han opp, ja, "da beveger VI oss litt utenfor planen...."? Hm...vet ikke helt jeg, men du sier noe jeg faktisk også har tenkt. Har ikke overhode gitt signaler som tyder på at jeg har interesse for han altså, har derimot snakket mye om en annen mann. 

• Liker 1
Skrevet

Han sa forresten en ting til sist gang. Han sa "når du setter blikket ditt på meg, så kjenner jeg det skikkelig"....

Skrevet (endret)

Nå MÅ du kutte ut denne nepa av en fyr. Finn noen oppegående å prate med for han her er dum som et brød.

Endret av Macro
  • Liker 3
Skrevet

Uavhengig om han vil du skal sjekke han opp eller er redd du skal sjekke han opp, bør du uansett bytte samtalepartner. Ser ikke helt hvorfor det er så viktig å finne ut hvilke av alternativene det gjelder, like ubehagelig begge deler, med mindre du faktisk er interessert i han da 

Anonymkode: b05b8...183

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han sa forresten en ting til sist gang. Han sa "når du setter blikket ditt på meg, så kjenner jeg det skikkelig"....

Uprofesjonell oppførsel. Si ifra til sjefen hans. 

Anonymkode: cef36...1eb

• Liker 3
Skrevet

Kvitt deg med denne villederen.

Anonymkode: 12d37...25a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo en kjensgjerning at man møter mange perverse griser i kirken. Les litt historie. Det er ikke direkte einstein du snakker med her..  

Anonymkode: b0711...277

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette nå du melde videre til lederen hans. Alt det du beskriver er totalt uakseptabelt, men dette er spesielt ille. Håper du kan få hjelp et annet sted. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han bør jo være ekstra forsiktig når han møter mennesker som er i en "vaklende" fase, jeg tolker du er litt der siden du må snakke om diverse eksistensielle som. Og det er helt fint og helt normalt 🙂

Men derfor stusser jeg på at han ordlegger seg slik han gjør! Dette er ikke vanlige ting å si, iallfall ikke til de som " vakler".

Her må du være på vakt så du ikke mister bakkekontakt. Enkleste ville kanskje vært å bytte samtalepartner.

Anonymkode: 1e540...9bd

• Liker 1
Skrevet

Dette trur jeg ikke noe på.

Anonymkode: 2955e...f3a

Skrevet

Spør hvorfor nevner du dette da, og si min plan med det her var å snakke om x. Hva mente du nå. Dette var rart for meg. Hvorfor kommenterer du på utseendet mitt. Jeg trodde vi skulle snakke om x jeg. Jeg kom jo hit for å få hjelp med x. 

Anonymkode: 150c6...2a1

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Her har du en gift mann som prøver å skaffe seg en elskerinne❤️ fantastisk😂

Anonymkode: a02cc...867

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han oppfatter definitivt at du er der for å sjekke han opp. Uff , må være veldig ubehagelig for han! 

Anonymkode: e31f1...ebb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sariou skrev (24 minutter siden):

Dette nå du melde videre til lederen hans. Alt det du beskriver er totalt uakseptabelt, men dette er spesielt ille. Håper du kan få hjelp et annet sted. 

Hvis du fikk med deg forrige innlegget til ts så var det skrevet FØR hun begynte å gå til han og der var det helt tydelig at hun var åpen for en flørt med han fordi hun hadde hørt så mye fint om han. Venninnen hennes hadde prøvd å sette en grense å si fra om at hun ikke måtte tro at han var interessert bare fordi han var snill. 

Det er ts som oppfører seg uanstendig og uproft her, ut fra det som kommer frem nå setter presten også en grense og prøver å få hun til å skjønne at ikke noe kan skje! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han oppfatter definitivt at du er der for å sjekke han opp. Uff , må være veldig ubehagelig for han! 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvis du fikk med deg forrige innlegget til ts så var det skrevet FØR hun begynte å gå til han og der var det helt tydelig at hun var åpen for en flørt med han fordi hun hadde hørt så mye fint om han. Venninnen hennes hadde prøvd å sette en grense å si fra om at hun ikke måtte tro at han var interessert bare fordi han var snill. 

Det er ts som oppfører seg uanstendig og uproft her, ut fra det som kommer frem nå setter presten også en grense og prøver å få hun til å skjønne at ikke noe kan skje! 

Veldig rart at han kan oppleve at jeg er der for å sjekke han opp når jeg stort sett har lagt ut om en jeg er stormforelsket i.... Men greit nok, du kan få mene hva du vil, men jeg er ikke heeelt sikker på dette altså. 

Og det er altså JEG som oppfører meg uanstendig? Fortell! På hvilken måte? Ikke flørter jeg, ikke ser jeg på han slik han insinuerer, ikke kler jeg meg utfordrende, ikke kommenterer jeg noe om han eller utseendet hans.... Jeg oppfører meg ikke uanstendig en plass, tvert i mot faktisk. 

Det kan godt være han har feiltolket noe og tror at jeg prøver meg på han, men det skal jeg jommen være tøff nok til å ta opp med han på nyåret. Så får jeg nok svar. 

Og ja det stemmer at en venninne "advarte" meg litt mot han ift flørting. Men at du sier at jeg har vært åpen for flørt med han, det stemmer jo ikke i det hele tatt! 

Den gang fikk jeg også råd om å finne en annen å snakke med men ga det en sjanse til. Nå syns jeg det er litt mye rart. 

Mener du fortsatt det er jeg som er uanstendig når han kommenterer at han kjenner det i kroppen når jeg ser på han...? Hm... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...