AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Del Skrevet 22. desember 2022 Er det bare jeg som føler at hele bryllupsmaset med alt det innebærer er sterkt overdrevet? 💁♂️ Anonymkode: 60b60...473 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Del Skrevet 23. desember 2022 Ikke alle er som deg. Hvorfor bryr du deg så mye om hva andre velger? Anonymkode: 8797e...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Del Skrevet 23. desember 2022 Ja, særlig siden over halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse. Anonymkode: ddae9...ae2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Del Skrevet 23. desember 2022 Haha, ja. Særlig at alt skal koste så mye og at det er så stas å leke rik. Anonymkode: b1971...89b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #5 Del Skrevet 23. desember 2022 Ja, så absolutt. Tror det blir brukt utrolig mye penger på dill som ingen legger merke til engang. Anonymkode: be684...1c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Del Skrevet 23. desember 2022 Ja, det er helt sinnsykt hvor mye penger folk bruker på denne dagen. Jeg hadde 100 gjester da jeg giftet meg og forrett og dessert ble laget hjemme. Selve middagen fikk vi noen til å lage for oss. Den personen som lagde middagen var også invitert og da hun ikke ville ha betalt, så ga vi beskjed om at da er det hennes gave til oss. En jeg kjenner, norsk mann skulle gifte seg med en skikkelig bridezilla. De hadde ca 60 gjester på ett luksuriøst hotell. Mannen tjente mellom 4-500 K, dama gikk på skole deltid, så hun kunne ikke jobbe. Alle hennes krav kom på en salig sum av 500.000 for den ene dagen. Ble tatt opp lån. De har ennå ikke fått kjøpt seg eget sted å bo og de krangler mye pga dette. Hun vil ha eget hus, vil ikke leie mer. De må betale ned lån på dette bryllupet før de kan beg å spare til EK. De er nå 33 og 34 år. Som nær venn kan jeg allerede nå si at dette forholdet ikke vil vare og all gjeld står på han alene den dagen forholdet havarerer. Anonymkode: 7487c...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Del Skrevet 23. desember 2022 Ja veldig. Dørgende kjedelig også. Jeg melder meg alltid syk eller bortreist når jeg får invitasjon. Skjønner ikke hvorfor vi skal sitte på dårlige stoler i nesten et døgn å stirre på folk vi bare vet hvem er bare fordi et par som har vært sammen i flere år har konkludert med at de skal være sammen noen år til. I tillegg forstår jeg ikke hvorfor andre skal gi gaver til folk som har svidd av en halv årslønn på en tam "fest". Folk får gjøre som de vil, men jeg forsår virkelig ikke hypen. Anonymkode: 57ecd...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Del Skrevet 23. desember 2022 La nå folk ha sin drømmedag og unn dem det. Samma om halvparten av ekteskap går dunken til slutt, man kan ikke tenke sånn at bare fordi alle skal dø til slutt at det er overdrevent å være lykkelig og nyte dagene mens man kan Anonymkode: e74bc...6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Del Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, særlig siden over halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse. Anonymkode: ddae9...ae2 ...og resten ender da med døden 🙃😛 Anonymkode: 71a4a...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Del Skrevet 26. desember 2022 Ja, det virker som om folk glemmer hva ekteskapet faktisk er og konsentrerer kun på bryllupsdagen. Anonymkode: e81a0...d73 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 26. desember 2022 #11 Del Skrevet 26. desember 2022 Er vel både og, men jeg synes mange fremstår som om de leker "voksen dame" og vil etterligne ting de har sett i sosiale medier / filmer osv. Det virker litt pussig når folk som i utgangspunktet er jordnære og veldig avslappet til det aller meste plutselig blir hyperfokusert på alle mulige bittesmå detaljer, og i tillegg er villige til å så å si betale seg fra gård og grunn for å få det de har sett en eller annen utenlandsk kjendis har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 26. desember 2022 #12 Del Skrevet 26. desember 2022 Ja - jeg synes det er overhypet. Særlig med tanke på at halvparten ender i skilsmisse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg syns mange overdriver ja, fordi de føler de må ha minst like stort bryllup som andre i omgangskretsen. Selv hadde jeg og mannen planer om et bryllup med 20, aller nærmeste familie. Så kom covid, og for oss var det aller viktigste med bryllupet å faktisk bli gift. Vi endte opp med 5 gjester på restaurant (det var maks), og vi hadde en nydelig dag. Brukte penger på ringene, fotograf, og middag. Jeg tror mange ikke tørr å ha bryllupet de egentlig ønsker seg. Har sett det mye her, og det syns jeg er trist. Bryllupet er din og mannens dag, gjør hva enn dere vil! Anonymkode: 13bae...fd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Del Skrevet 28. desember 2022 Det verste er de som legger bryllupet til et annet land fordi de ikke har råd til drømmebryllup i Norge fordi det er så dyrt. Og så må alle gjestene betale flyreise og leie bil (stedet skal selvsagt ligge langt unna noe kollektivtransport) og bo på hotell. Mange tusen kroner. Det er så utrolig frekt!! Anonymkode: 0ce7d...0d3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Del Skrevet 28. desember 2022 Ja jeg tenker at mange gjør det. Vi hadde selv et middels stort bryllup, dette er 10 år siden. Det ble dyrt og det var mye arbeid. Men veldig fornøyd med selve dagen. Men uansett, vi hadde aldri gjort det igjen. Skulle jeg valgt om igjen hadde vi hatt det lite og enkelt. Anonymkode: f1783...978 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Del Skrevet 29. desember 2022 Bryllup i seg selv er en overdrivelse. Anonymkode: 150bd...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå