AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 tør ikke si noe, vi har 3 barn på snart 5,8 og 13, vi feirer med dem anhvert år og de er ikke noe flink til og holde seg til et par glass, mannen tar et par glass som er helt greit,men begge svigerforeldrene mine, broren og søsteren til mannen har vert fulle, søskene til mannen er 23 og 26 år, han er 10 og 13 år eldre enn dem, nå har søsteren fått seg kjærste med et barn på 3 som også skal være med, han drikker ikke,men er like vel nervøs for svigerfamilien. Mannen tør ikke si noe, jeg ønsket og feire hjemme i år,men mannen vil ikke skuffe foreldrene sine, vi er hjemme det året vi ikke er hos dem, da mine foreldre er død og jeg er enebarn. Skal jeg bare holde meg og barna hjemme så kan mannen dra? vet det blir drama uansett hva som skjer. Svigermor har aldri likt meg, hun har forsatt kontakt med eksen til mannen som han var sammens med før meg, vi har vert sammen i 15 år nå. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a3ccb...fe0 1
visp Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Jeg hadde ikke tatt med ungene dit om de drikker for mye. Men skjønner at dette er en vanskelig situasjon. 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Blitt hjemme. Anonymkode: 5512f...08f 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Hva sier mannen din når du prater med ham om det? Hva tenker han? Anonymkode: 52e9b...c57 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 Med barn hadde jeg aldri feiret sammen med fulle folk. Egentlig hadde jeg heller ikke gidda det uten barn heller. Jeg tar gjerne både ett og to glass vin, men noe mer eller fyll på julaften med ungene mine tilstede. Nei, nei og atter nei! Anonymkode: bd601...a0d 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Blitt blemme, og samtidig fortalt hvorfor til svigerfamilien. Å kose seg med et glass eller to; helt greit. Fyll er ikke det. Anonymkode: ef3c6...b41 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 Du syns de er fantastiske, til tross for at svigermor aldri har likt deg? Litt usikker på hvilket råd jeg skal gi deg, i og med at jeg kun har hørt din side. Ikke mannens, svigers, søsken eller partnere til søsken. Litt dumt å si at du bør være hjemme, om det egentlig ikke er så ille som du beskriver. Anonymkode: c0765...84d 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sier mannen din når du prater med ham om det? Hva tenker han? Anonymkode: 52e9b...c57 Han sier bare at han skal til foreldrene og at han ikke vil fortelle at vi ikke kommer, han synes de drikker mye,men det gjorde i barndommen hans også til jul, sommer og påske, så han mener at barna ikke tar skade av det siden han ikke har det Anonymkode: a3ccb...fe0 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du syns de er fantastiske, til tross for at svigermor aldri har likt deg? Litt usikker på hvilket råd jeg skal gi deg, i og med at jeg kun har hørt din side. Ikke mannens, svigers, søsken eller partnere til søsken. Litt dumt å si at du bør være hjemme, om det egentlig ikke er så ille som du beskriver. Anonymkode: c0765...84d Jeg har alltid likt svigermor,selvom hun aldri har likt meg, og hun er fantastisk farmor og mamma Anonymkode: a3ccb...fe0
Turtellure12 Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 Drit fullkomment i både svigers og mannbrann. Hold unger langt unna alkohol, spesielt i julen. De får en opplevelse som potensielt kan ødelegge mye for dem i oppveksten. Snakker av erfaring... Det gjør noe med deg som barn å se voksne betydelig påvirket. Det er heller ikke trygt. Fulle folk kan gjøre mye rart, så det er også et sikkerhetsspørsmål. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid likt svigermor,selvom hun aldri har likt meg, og hun er fantastisk farmor og mamma Anonymkode: a3ccb...fe0 Hun er jo ikke det når hun ikke tar hensyn til ungene i en så viktig høytid.. Anonymkode: dcdec...e60 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): …og hun er fantastisk farmor og mamma Anonymkode: a3ccb...fe0 Sånn bortsett fra at hun er forfylla hver høytid og ferie?? Anonymkode: bd601...a0d 9
ops2 Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier bare at han skal til foreldrene og at han ikke vil fortelle at vi ikke kommer, han synes de drikker mye,men det gjorde i barndommen hans også til jul, sommer og påske, så han mener at barna ikke tar skade av det siden han ikke har det Anonymkode: a3ccb...fe0 Ja, hva synes du? Tar de skade av det? Jeg har hatt noen i svigerfamilien som drakk i meste laget og ble ustøe på beina. men de ble ikke plagsomme. Så lenge ungene var små, sov de før noen ble fulle. Når de ble større, brydde de seg ikke om det. Både jeg, mannen og flesteparten var edrue, det hadde vært en annen sak, hvis alle var fulle. Endret 22. desember 2022 av ops2 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Skrevet 22. desember 2022 takk for svar skal snakke sikkelig med barnefar i morgen når barna er hos venner, og da kommer jeg til og si at vi blir hjemme,men han må gjerne dra Anonymkode: a3ccb...fe0 1 4
Mooza Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 Hvis mannen ikke tør å ta dette opp med foreldrene (noe som er veldig rart og umodent), så får du ta en telefon og si dette på en fin måte til svigermor. Hun liker deg jo uansett ikke, så det spiller vel ingen rolle. Du får bare si at dette er noe som er viktig for dere, og at mannen din ikke tør ta dette opp selv, og at du dermed velger å snakke med henne og ber henne om forståelse for dette. Du sier det jo av hensyn til barna. Jeg er sikker på at mann og barna betyr mer for svigers enn at de skal drikke mange glass vin. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #16 Skrevet 22. desember 2022 Hva betyr det at de drikker mye og hva slags atferd har de? Jeg syns det er litt vanskelig å bedømme. Noen syns «man drikker mye» om man tar to glass. Ett glass. Noen syns det er mye med tre. Noen tåler mer enn andre også. Så hva er det som skjer når de drikker? Når drikker de? På dagen? Kvelden? Anonymkode: 7a71a...bb8 5
Dolmøy29 Skrevet 22. desember 2022 #17 Skrevet 22. desember 2022 (endret) Bli hjemme ja. Barn skal skånes for berusede voksne i julen. Resten av året også for den saks skyld. Endret 22. desember 2022 av Dolmøy29 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #18 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva betyr det at de drikker mye og hva slags atferd har de? Jeg syns det er litt vanskelig å bedømme. Noen syns «man drikker mye» om man tar to glass. Ett glass. Noen syns det er mye med tre. Noen tåler mer enn andre også. Så hva er det som skjer når de drikker? Når drikker de? På dagen? Kvelden? Anonymkode: 7a71a...bb8 de drikker hele tiden, fra middagen kl 17 , til gavene og kakene. Svigermor blir veldig ekkelt mot meg i fylla, sist så mye så størstemann begynte og gråte og ville hjem, hun sier at hun savner eksen til mannen og at han var mye lykkeligere, hun blir fortere sint på barna for ingenting, for eksempel minstemann som da var 3 sist gang ble litt ivrig med gaven sin og laget lyder og ville pakke opp gavene litt for fort, da ba hun hn gå på rommet, og jeg og mannen bestemte ikke når hn skulle komme ut, hun skulle hente han, svigerfar er snill og grei egentlig ,men sovner fort og dupper hele tiden og søskene hans har også vert greie,men litt mindre tålmodig, tåler ikke lyder og slik Anonymkode: a3ccb...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 Barn skal slippe å oppleve fulle voksne, og spesielt på julaften. Hadde blitt hjemme og sagt at siden de velger alkoholen fremfor barn så må dere avstå fra å komme. Anonymkode: cdaf8...1aa 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): de drikker hele tiden, fra middagen kl 17 , til gavene og kakene. Svigermor blir veldig ekkelt mot meg i fylla, sist så mye så størstemann begynte og gråte og ville hjem, hun sier at hun savner eksen til mannen og at han var mye lykkeligere, hun blir fortere sint på barna for ingenting, for eksempel minstemann som da var 3 sist gang ble litt ivrig med gaven sin og laget lyder og ville pakke opp gavene litt for fort, da ba hun hn gå på rommet, og jeg og mannen bestemte ikke når hn skulle komme ut, hun skulle hente han, svigerfar er snill og grei egentlig ,men sovner fort og dupper hele tiden og søskene hans har også vert greie,men litt mindre tålmodig, tåler ikke lyder og slik Anonymkode: a3ccb...fe0 Altså, dette høres ikke ut som om alkohol er problemet deres…. Anonymkode: 7a71a...bb8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå