Nassenøff Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Hvor lang tid tar dette? Hatt lån i 20 år, lånt på mer pga oppussing, føler vi har igjen like mange.....
slask Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Just now, Nassenøff said: Hvor lang tid tar dette? Hatt lån i 20 år, lånt på mer pga oppussing, føler vi har igjen like mange..... Økonomien i moderne samfunn er rigget fra start. Hør foredrag/les bok av Hans Eirik Olav (boka heter Farvel Menneske, en tykk murstein). Eller hør foredrag eller les bok av Rune Østgård, Fraudcoin farlige teorier - 1000 år med inflasjon som politikk. Disse to gir en innblikk i økonomiens realiteter, kunnskap som ikke er pensum i blåruss-skolen.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Sjekk lånebetingelsene og nedbetalingsplan, det kan du gjøre i nettbanken. Når du øker lånet igjen til oppussing er det jo ikke så rart at du ikke kommer i mål. Vi har bygd hus i 1997, 5 år avdragsfrihet, så 20 år nedbetaling og vi ble ferdig i sommer. Har begynt å spare til vedlikehold for 8 år siden slik at vi slipper måtte ta opp nytt/mer lån. Der synder mange. Anonymkode: b52d3...4f4 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Hvor langt er et tau? Det spørs jo selvfølgelig hvor mye dere tjener, hvor høyt forbruk dere har og hvor stort lånet er. Anonymkode: d7fd4...8fb 4
Helene Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 Tenker du at du skal bli gjeldsfri? Å eie bolig krever vedlikehold.
Tomas77 Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 1 hour ago, slask said: Økonomien i moderne samfunn er rigget fra start. Hør foredrag/les bok av Hans Eirik Olav (boka heter Farvel Menneske, en tykk murstein). Eller hør foredrag eller les bok av Rune Østgård, Fraudcoin farlige teorier - 1000 år med inflasjon som politikk. Disse to gir en innblikk i økonomiens realiteter, kunnskap som ikke er pensum i blåruss-skolen. Det er vel og bra men hva hjelper det? Systemet er det det er og man kan enten være med på det eller betale masse på en annen persons lån. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Nassenøff skrev (8 timer siden): Hvor lang tid tar dette? Hatt lån i 20 år, lånt på mer pga oppussing, føler vi har igjen like mange..... Kunne dere ikke spart til oppussingen? Hatt lån i 10 år ( er alene), men satt ned nedbetalingstiden. Så vil være gjeldfri om 5 år. Det kan dere også gjøre, endre bet. planen. Har dere ok økonomi er det kun prioriteringer. Droppet reising siste 3årene, kuttet ut sløsing og fører budsjett. Lånet var bare på 1,5 da, men er stolt siden jeg tjener langt under medianinntekt. Har også høye utgifter på medisiner og høy husleie. Anonymkode: 3f8f6...444
Nassenøff Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne dere ikke spart til oppussingen? Hatt lån i 10 år ( er alene), men satt ned nedbetalingstiden. Så vil være gjeldfri om 5 år. Det kan dere også gjøre, endre bet. planen. Har dere ok økonomi er det kun prioriteringer. Droppet reising siste 3årene, kuttet ut sløsing og fører budsjett. Lånet var bare på 1,5 da, men er stolt siden jeg tjener langt under medianinntekt. Har også høye utgifter på medisiner og høy husleie. Anonymkode: 3f8f6...444 Jeg får minste sats ufør, ser det utrolig vanskelig, men neste år må jeg virkelig kun kjøpe det høyst nødvendige og spare det jeg klarer, er allerede på 0 uka før ny trygd. Hus, bil, mat, tre barn så ikke lett. Mye lege timer osv
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Nassenøff skrev (13 minutter siden): Jeg får minste sats ufør, ser det utrolig vanskelig, men neste år må jeg virkelig kun kjøpe det høyst nødvendige og spare det jeg klarer, er allerede på 0 uka før ny trygd. Hus, bil, mat, tre barn så ikke lett. Mye lege timer osv Ja da er det selvsagt veldig naturlig å låne mer til å pusse opp........ Anonymkode: 02444...3ac
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 Du vet vel hvor lang nedbetalingstid du har på lånet ditt og når det innfris. Hvis du låner mer senere og endrer nedbetalingstiden så ...vel, ny dato for når du er ferdig. Vi kan vel ikke vite hvor lang tid du har igjen på lånene dine🤦 Anonymkode: 14313...2eb 1
Nassenøff Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #11 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja da er det selvsagt veldig naturlig å låne mer til å pusse opp........ Anonymkode: 02444...3ac Det skjedde 10 år før ufør, helse er DDT vanskelig å rå over
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 Dere vet vel selv hvor lang nedbetalingstid dere har på lånet? Er da umulig for oss å vite når dere har nedbetalt. Anonymkode: 17aec...260 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå