AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Hei. Dette høres kanskje rart ut, men alle krangler med meg fordi jeg rett å slett er for snill, og at jeg bryr meg om alle. Folk reagerer på meningene mine, på følelsene mine, at jeg er for snill. Jeg vil bare folk godt, men så er folk slemme tilbake. Jeg har blitt trakassert og truet på livet av ei eks venninne i lang tid nå, uten at jeg har gjort henne noe. Jeg sa jeg var glad i henne og at jeg alltid bryr meg om henne, så løy hun om meg og sa grusomme ting, er i kontakt med politet og hun er anmeldt. Nå plutselig så er folk imot meg, vennene mine, og også familien fordi jeg er imot at griser og andre dyr blir drept? Fordi jeg elsker dyr, og alle dyr fortjener å leve. Når jeg sier det til familien og venner, at griser fortjener å leve som oss og at de har følelser så klikker de å blir kjempe aggressiv? Hvorfor tåler ikke folk at man er snill? Jeg skjønner ikke. TS Anonymkode: 44a8a...30d 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Og nei, jeg går ikke å truer/ sier til folk at de skal slutte å spise kjøtt osv. før jeg får kommentarer om det. Jeg sier det til mine nærmeste, når vi snakker om det. Og det komiske, moren min er vegetarianer, men når jeg sier det til henne så klikker hun å blir kjempe sur. Så akkurat det skjønner jeg ikke. Alle blir kjempe aggressive å sure når jeg sier at alle dyr fortjener å leve. TS Anonymkode: 44a8a...30d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 I hvilken sammenheng sier du det, da? Og sier du det veldig ofte? Anonymkode: f72f9...780
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I hvilken sammenheng sier du det, da? Og sier du det veldig ofte? Anonymkode: f72f9...780 Sier det sjeldent, sier det når vi snakker om dyr, dyrevelferd osv. så sier det i sammenhenger om det. og folk blir til og med aggressive når jeg sier jeg ikke spiser kjøtt? Og gris. Var med noen venner idag, vi snakket om hva vi skulle spise på julaften, når jeg sa hva jeg skulle spise, så ble de kjempe sure, og de skulle spise kjøtt/ ribbe. Og jeg kommentere ingenting på det engang. Sa bare hva jeg skulle spise, og de ble kjempe sure pga det. Og når jeg sa jeg ikke spiser kjøtt, og ikke vil det så ble de enda mer sur. Og hver gang jeg møter noen nye, gutter osv, og ting blir personlig og vi snakker, så sier jeg jo SÅKLART meningen min om at dyr ikke fortjener å bli drept, og at alle dyr har følelser som oss mennesker, og jeg sier at jeg elsker dyr. Det er en del av meg, noe jeg er stolt Av, en mening jeg har, jeg elsker dyr og det er meg. Og når jeg blir kjent med nye så snakker vi jo om det når vi blir kjent, og da blir de kjempe sure. Ts Anonymkode: 44a8a...30d 1
Astramare Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 Kan det hende at du kommer fram på en helt annen måte en det du prøver på eller tror? Ut i fra det jeg har sett i kommentarfelter så kan enkelte veganere være veldig judgemental, og skammer folk for valgene de tar, nå sier jeg ikke at du er det, men det kan jo hende at man ikke presenterer ting som man tror man gjør. Hvis ikke så har jeg ikke en anelse på hvorfor de blir sure, kan jo hende de ikke har en god grunn engang og er bare dårlige venner som er judgemental. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 Jeg blir IKKE sur på deg for dette her, Ts. Kanskje de føler seg dømt, eller at du rokker ved deres forestilling? Kanskje det er ordvalget ditt som provoserer? Gjør det ekstra provoserende for dem? Anonymkode: fddb9...60a 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei. Dette høres kanskje rart ut, men alle krangler med meg fordi jeg rett å slett er for snill, og at jeg bryr meg om alle. Folk reagerer på meningene mine, på følelsene mine, at jeg er for snill. Jeg vil bare folk godt, men så er folk slemme tilbake. Jeg har blitt trakassert og truet på livet av ei eks venninne i lang tid nå, uten at jeg har gjort henne noe. Jeg sa jeg var glad i henne og at jeg alltid bryr meg om henne, så løy hun om meg og sa grusomme ting, er i kontakt med politet og hun er anmeldt. Nå plutselig så er folk imot meg, vennene mine, og også familien fordi jeg er imot at griser og andre dyr blir drept? Fordi jeg elsker dyr, og alle dyr fortjener å leve. Når jeg sier det til familien og venner, at griser fortjener å leve som oss og at de har følelser så klikker de å blir kjempe aggressiv? Hvorfor tåler ikke folk at man er snill? Jeg skjønner ikke. TS Anonymkode: 44a8a...30d Det virker som om det er 2 forskjellige ting her, TS: 1. Vennina di (eks-venninne) som har trakassert deg 2. Familie/venner som ikke vil bli belært om sine valg i matveien. Stemmer det? Anonymkode: d4660...383 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir IKKE sur på deg for dette her, Ts. Anonymkode: fddb9...60a Hva? Anonymkode: d4660...383
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 Bare si du ikke spiser kjøtt. Du kommer med veldig mange og lange forklaringer her, og folk føler vel behov for å forsvare seg. Jeg spiser ikke kjøtt holder lenge. Vil de vite hvorfor, spør de. Spør de ikke, lar du temaet ligge. Anonymkode: f72f9...780 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Sier det sjeldent, sier det når vi snakker om dyr, dyrevelferd osv. så sier det i sammenhenger om det. og folk blir til og med aggressive når jeg sier jeg ikke spiser kjøtt? Og gris. Var med noen venner idag, vi snakket om hva vi skulle spise på julaften, når jeg sa hva jeg skulle spise, så ble de kjempe sure, og de skulle spise kjøtt/ ribbe. Og jeg kommentere ingenting på det engang. Sa bare hva jeg skulle spise, og de ble kjempe sure pga det. Og når jeg sa jeg ikke spiser kjøtt, og ikke vil det så ble de enda mer sur. Og hver gang jeg møter noen nye, gutter osv, og ting blir personlig og vi snakker, så sier jeg jo SÅKLART meningen min om at dyr ikke fortjener å bli drept, og at alle dyr har følelser som oss mennesker, og jeg sier at jeg elsker dyr. Det er en del av meg, noe jeg er stolt Av, en mening jeg har, jeg elsker dyr og det er meg. Og når jeg blir kjent med nye så snakker vi jo om det når vi blir kjent, og da blir de kjempe sure. Ts Anonymkode: 44a8a...30d Men kan jeg spørre deg om følgende? Hvis et dyr lider, feks ved en skade, og det beste for dyret er å bli avlivet raskt, og det blir det, på en human måte, er det galt å spise dette dyret da? Er det ikke bedre at det blir spist istedenfor å bli til lim? Eller blir gravd ned? Hvordan stiller du deg til dette? Og hva skal du spise på julaften? Anonymkode: fddb9...60a 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 Jeg har møtt mange mennesker som har beskrevet seg selv som "for snille", felles for dem er at de ikke fremstår som snille i det hele tatt. Anonymkode: fa0ee...069 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sier det sjeldent, sier det når vi snakker om dyr, dyrevelferd osv. så sier det i sammenhenger om det. og folk blir til og med aggressive når jeg sier jeg ikke spiser kjøtt? Og gris. Var med noen venner idag, vi snakket om hva vi skulle spise på julaften, når jeg sa hva jeg skulle spise, så ble de kjempe sure, og de skulle spise kjøtt/ ribbe. Og jeg kommentere ingenting på det engang. Sa bare hva jeg skulle spise, og de ble kjempe sure pga det. Og når jeg sa jeg ikke spiser kjøtt, og ikke vil det så ble de enda mer sur. Og hver gang jeg møter noen nye, gutter osv, og ting blir personlig og vi snakker, så sier jeg jo SÅKLART meningen min om at dyr ikke fortjener å bli drept, og at alle dyr har følelser som oss mennesker, og jeg sier at jeg elsker dyr. Det er en del av meg, noe jeg er stolt Av, en mening jeg har, jeg elsker dyr og det er meg. Og når jeg blir kjent med nye så snakker vi jo om det når vi blir kjent, og da blir de kjempe sure. Ts Anonymkode: 44a8a...30d Hva legger du i ordet "sur", TS? Dette er jo en følelse som maskerer andre følelser som feks "såret, overveldet, forakt" osv Anonymkode: d4660...383 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva? Anonymkode: d4660...383 Ts må få lov til å ha sine meninger uten å bli møtt med sure miner og aggresivitet. Jeg ble ikke sur😅 Anonymkode: fddb9...60a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts må få lov til å ha sine meninger uten å bli møtt med sure miner og aggresivitet. Jeg ble ikke sur😅 Anonymkode: fddb9...60a Aha, nå tok jeg den 😄 Anonymkode: d4660...383 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men kan jeg spørre deg om følgende? Hvis et dyr lider, feks ved en skade, og det beste for dyret er å bli avlivet raskt, og det blir det, på en human måte, er det galt å spise dette dyret da? Er det ikke bedre at det blir spist istedenfor å bli til lim? Eller blir gravd ned? Hvordan stiller du deg til dette? Og hva skal du spise på julaften? Anonymkode: fddb9...60a Hvis ett dyr lider er det best å avlive. Men hva har det med saken å gjøre? Griser som blir slaktet bare for å bli ribbe til mennesker lider ikke. De blir drept, de blir slaktet på en grusom måte. De får ikke leve, de blir drept. Jeg skal spise nøttestek. TS Anonymkode: 44a8a...30d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #16 Skrevet 22. desember 2022 Astramare skrev (52 minutter siden): Kan det hende at du kommer fram på en helt annen måte en det du prøver på eller tror? Ut i fra det jeg har sett i kommentarfelter så kan enkelte veganere være veldig judgemental, og skammer folk for valgene de tar, nå sier jeg ikke at du er det, men det kan jo hende at man ikke presenterer ting som man tror man gjør. Hvis ikke så har jeg ikke en anelse på hvorfor de blir sure, kan jo hende de ikke har en god grunn engang og er bare dårlige venner som er judgemental. Nei tror ikke det er det. Er nok det at de er mest dårlige venner, men synes det er rart at gutter og andre reagerer når jeg også bare sier at jeg ikke spiser kjøtt. Og når jeg f.eks legger ut innlegg på Facebook, og deler innlegg om sånne ting, om dyr og sånn, så virker det som folk reagerer på det også. En jeg holder på med sier at han elsker kjøtt osv, og virker som han sier det ekstra for å provosere meg, eller bare med vilje liksom. Han sier det hele tiden og flere ganger, selv om jeg ikke engang nevner noe om det og han vet meningen min på det. Virker bare som folk blir sure når jeg sier jeg elsker dyr og at dyr har rett til å leve. TS Anonymkode: 44a8a...30d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #17 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det virker som om det er 2 forskjellige ting her, TS: 1. Vennina di (eks-venninne) som har trakassert deg 2. Familie/venner som ikke vil bli belært om sine valg i matveien. Stemmer det? Anonymkode: d4660...383 Nr 1 stemmer. Jeg belærer ikke de om deres valg i matveien. Vi snakker om sånne ting, og de blir sure bare fordi jeg sier at jeg elsker dyr og at dyr har rett til å leve og har følelser som oss mennesker. TS Anonymkode: 44a8a...30d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #18 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men kan jeg spørre deg om følgende? Hvis et dyr lider, feks ved en skade, og det beste for dyret er å bli avlivet raskt, og det blir det, på en human måte, er det galt å spise dette dyret da? Er det ikke bedre at det blir spist istedenfor å bli til lim? Eller blir gravd ned? Hvordan stiller du deg til dette? Og hva skal du spise på julaften? Anonymkode: fddb9...60a AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis ett dyr lider er det best å avlive. Men hva har det med saken å gjøre? Griser som blir slaktet bare for å bli ribbe til mennesker lider ikke. De blir drept, de blir slaktet på en grusom måte. De får ikke leve, de blir drept. Jeg skal spise nøttestek. TS Anonymkode: 44a8a...30d Ja, men er det greit å spise dyret i en slik situasjon? Det jeg lurer på er om du har nulltoleranse for at folk spiser kjøtt, eller om det fins unntak? Anonymkode: fddb9...60a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis ett dyr lider er det best å avlive. Men hva har det med saken å gjøre? Griser som blir slaktet bare for å bli ribbe til mennesker lider ikke. De blir drept, de blir slaktet på en grusom måte. De får ikke leve, de blir drept. Jeg skal spise nøttestek. TS Anonymkode: 44a8a...30d Grisene får ikke leve hvis vi ikke spiser dem. Hadde detikke vært for av vi spiser griser, så hadde ingen hatt griser i live. For det er veldig dyrt å drive med gris, de blir avlet på fordi de er mat, og hadde det ikke vært for dette så hadde ingen hatt dem og de hadde blitt utryddet. Dette å være vegetarianer er en sånn jålegreie som folk i velstandsland driver med, fordi vi er så rike her i landet at noen ikke forstår at det koster mye å holde dyr. Og fordi vi lever i overflod så kan vi drive med sånne nykker som du har, hvor vi velger å ikke spise ditt og datt. Det er dette folk blir provosert av. Det at du fremstår jålete og bortskjemt når du sier sånne ting, og det virker som du ikke har bakkekontakt rundt dyrehold. Og folk er lei av disse vegetarianerholdningene og alt dette tullet, det er har vært for mange sånne før deg, som har ropt litt for høyt. Nå går vi i tillegg inn i ei tid hvor ting blir dyrere, og folk sliter med penger til helt vanlige ting. Da blir det ekstra irriterende å høre på folk som kan pirke i maten. Anonymkode: 9fd3c...69a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 Høres ut som du har vært venn med en veldig giftig person som sprer dritt om deg og manipulerer andre. Kutt ut alle sammen. Normale folk som ikke manipuleres av en psykopat vil verdsette deg, og å være snill er alltid en god egenskap ❤️ Du vil få deg andre venner etterhvert. Anonymkode: 4a56d...4ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå