Gå til innhold

Nære forhold til søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (f) og min bror har ikke så nært forhold, så når jeg ser bror og søster ha et nært forhold blir det uvandt for meg. Det er altså normalt å lekeslåss, løfte søsteren opp og bære henne osv i voksen alder? Rart spørsmål jeg vet, men typen min er super close med lillesøsteren og de tuller mye fysisk. Jeg har ikke noe problem i det men det er så uvandt. Tror jeg bare er sjalu på forholdet deres og skulle ønske jeg var like close med min bror 😅 Ikke alle har nære forhold til søsken og det er ikke alltid så gøy, fordi jeg vil jo ha godt forhold til mine søsken også. Hvordan er deres forhold til bror/søster?

Anonymkode: d2107...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror og jeg bor på hver vår side av landet, men snakker sammen hver uke på telefonen.  Ikke bare om været, men om hvordan vi har det.  Vi betror oss til hverandre og gir hverandre råd og støtte.  Begge vet at vi vil hverandres beste.  

Som barn var vi også nære hverandre, og kranglet aldri.  Vi mistet kontakt i begynnelsen av voksenlivet fordi vi ble så opptatt av egne liv.  Det var da våre foreldre døde at kontakten bygde seg opp igjen.  

I stedet for å føle sjalusi på søskenforholdet deres, bør du si til deg selv at ditt forhold til ham er noe annet.  Dere to har et kjærlighetsforhold.  Prøv å like søsteren hans og bli kjent med henne.  Tror kjæresten din vil sette stor pris på det.  

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har 3 søsken fordelt over hele landet. Jeg er veldig glad i dem, men ser dem sjelden. Vi snakker en del på telefon. Ikke med han ene da...men det er et bånd der. Han vet at jeg er her, og jeg vet at han er der. Vi stoler på hverandre alle sammen, og betror oss. 

Det er veldig godt. Det er ikke sånn at brødrene mine løfter meg opp når vi møtes, men de får meg til å falle av stolen leende, og det er INGEN andre som får meg til å le sånn. Det er en del tull og tøys, og de kjenner meg jo så godt. Etter at jeg ble voksen og gjerne stivnet litt i fasade og vane, så bryter de rett gjennom. 

Anonymkode: f5f43...0c2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er 3. Hadde kun kontakt gjennom mor de siste 10 åra hun levde. Det er 3 år siden hun døde og vi har ikke hatt kontakt i det hele tatt. Nå skal sies at søstera mi  stjal ca kr 750 000-1 000 000 av hun de siste par åra hun levde. Så hun kunne jeg ha gjort noe dumt mot. Men klarer å holde meg unna. 
Føler overhodet ingen savn til de. 

Anonymkode: 2a7db...dc5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min bror er en av mine beste venner og en jeg vet alltid støtter meg og motsatt. I tillegg er det bare han som virkelig vet hvordan vi vokste opp, i alle andres øyne har vi den perfekte familien. Vi herjer litt med hverandre enda, men ikke på samme måte som da vi var unge nå som vi er snart 40 begge to :)

Anonymkode: b7050...2e7

• Hjerte 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg (f) og min bror har ikke så nært forhold, så når jeg ser bror og søster ha et nært forhold blir det uvandt for meg. Det er altså normalt å lekeslåss, løfte søsteren opp og bære henne osv i voksen alder? Rart spørsmål jeg vet, men typen min er super close med lillesøsteren og de tuller mye fysisk. Jeg har ikke noe problem i det men det er så uvandt. Tror jeg bare er sjalu på forholdet deres og skulle ønske jeg var like close med min bror 😅 Ikke alle har nære forhold til søsken og det er ikke alltid så gøy, fordi jeg vil jo ha godt forhold til mine søsken også. Hvordan er deres forhold til bror/søster?

Anonymkode: d2107...23c

Jeg kan dessverre ikke si noe pent om det. Det er stor forskjell mellom broren og meg og han har aldri vist omsorg for meg som lillesøster. Mine foreldre lot ham leve sitt eget liv, han måtte ikke passe på meg eller noe som helst. Han har ingen forhold til meg eller at foreldrene trenger noe. Det er trist å se det slik men sånn er det. Min mann har en helt annen forhold til sin søster og bror og jeg synes det er veldig fint. Jeg skulle ønske min bror hadde utviklet følelser i forholg til sin egen familie. Det er det jeg lærer barna mine å ha.

Anonymkode: 59346...a83

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...