Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har reist for å feire med familie i jula, men de ligger rett ut med influensa. De ønsker likevel å holde selskapet da vi er en liten familie. Jeg er skeptisk til å dra, jeg har baby på 3mnd og et stebarn på 4år. Helt krise om vi blir syke hele gjengen… Men jeg vil ikke være hun kjipe, og det er trist om jeg og baby blir alene julaften. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: e5588...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg din magefølelse. Jeg hadde ikke dratt til noen med sykdom med en så liten baby..

Anonymkode: c32b7...266

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde aldri reist til noen som har sykdom i hus med jul, det er jo helt meningsløst om du og barna og blir smittet. Hvis de er skikkelig syke nå så tviler jeg på at de er helt i form til julaften.

Skrevet

Hvis de har influensa er de vel ikke i stand til å ta imot noe besøk eller holde selskap? Da blir man som regel veldig syk og sengeliggende. Hør med dem om det kanskje kan være en forkjølelse istede? Da tror jeg at jeg ville jeg tatt sjansen og kommet på besøk 

Anonymkode: b674d...493

• Liker 2
Skrevet

Hvis de orker å holde juleselskap så har de vel ikke influensa? Er de syke akkurat nå? 

Jeg hadde ikke dratt. Med en så liten baby.. nei takk! Men spørsmålet er jo om far og fireåringen uansett vil dra smitten med hjem til dere. 

Anonymkode: 4414d...d5f

Skrevet

Helt innafor å avlyse, men spesielt når man har små barn (og ikke minst baby!). Personlig ville jeg ikke dratt 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis de har influensa er de vel ikke i stand til å ta imot noe besøk eller holde selskap? Da blir man som regel veldig syk og sengeliggende. Hør med dem om det kanskje kan være en forkjølelse istede? Da tror jeg at jeg ville jeg tatt sjansen og kommet på besøk 

Det er influensa… Men vi har flydd langt og betalt mange tusen for å komme oss hit, jeg skjønner at de ikke vil avlyse selv om de knapt klarer å stå på beina. Er bare redd mannen min (hans familie) vil bli veldig sur og skuffet om jeg ikke vil dra likevel nå som vi først er i området.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er influensa… Men vi har flydd langt og betalt mange tusen for å komme oss hit, jeg skjønner at de ikke vil avlyse selv om de knapt klarer å stå på beina. Er bare redd mannen min (hans familie) vil bli veldig sur og skuffet om jeg ikke vil dra likevel nå som vi først er i området.

Dere bor på hotell eller et annet sted?

Anonymkode: b1e5d...0d2

Skrevet

Nå er ikke forkjølelse eller influensa farlig. Ta med Paracet til voksne og barn, sats på at dere ikke blir syke.

Min datteren fikk influensa bare 2’uker gammel og jeg trudde det var livsfarlig for så små. Fastlegen ga meg råd om Paracet og drikke (amming) og joggu meg ble hun frisk igjen uten sykehus opphold til tross for alderen hennes.

Anonymkode: 87325...f2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er ikke forkjølelse eller influensa farlig. Ta med Paracet til voksne og barn, sats på at dere ikke blir syke.

Min datteren fikk influensa bare 2’uker gammel og jeg trudde det var livsfarlig for så små. Fastlegen ga meg råd om Paracet og drikke (amming) og joggu meg ble hun frisk igjen uten sykehus opphold til tross for alderen hennes.

Men det er jo kjipt at små barn blir syke, det handler ikke om at de må på sykehus. Hadde aldri dratt til et hus med sykdom. Ikke alene eller med barn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Men det er jo kjipt at små barn blir syke, det handler ikke om at de må på sykehus. Hadde aldri dratt til et hus med sykdom. Ikke alene eller med barn. 

De vil mest sannsynlig få influensa før eller siden, så hvorfor ikke feire jul og evt ta influensaen om den kommer i romjula.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I alle dager... Bare fordi det gikk fint for deg betyr ikke det at det ikke kan være farlig. Her ble baby innlagt på sykehus med helt vanlig forkjølelse som utviklet seg. 

Anonymkode: a6191...3a7

• Liker 4
Skrevet

De vil mest sannsynlig få influensa før eller siden, så hvorfor ikke feire jul og evt ta influensaen om den kommer i romjula.

Med så liten baby er "siden" alltid å foretrekke. 

• Liker 5
Skrevet

Så trasig. Da ville jeg dratt hjem eller oppholdt meg et annet sted (hvis det er mulig) frem til de er friske eller på bedringens vei. Kanskje dere kan besøke dem andre juledag istedenfor?

Skrevet

Jeg ville ikke dratt. Babyen min ble smittet når hun var 5 mnd gammel og hun var syk i mange uker, fikk ørebetennelse og skrek hele natten, var tydelig plaget og skikkelig tette luftveier… jeg måtte ligge / sitte med henne om natten, og ha alarm på tlf hver 2-3 time for å sjekke temp og pust.. 

Anonymkode: f729b...9b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I alle dager... Bare fordi det gikk fint for deg betyr ikke det at det ikke kan være farlig. Her ble baby innlagt på sykehus med helt vanlig forkjølelse som utviklet seg. 

Med tanke på hvor mange det er som får influensa så er Oddsen veldig liten for at det utvikler seg til sykehusopphold. 

Skrevet

Hadde holdt meg langt unna. Man oppsøker ikke sykdom med en så liten baby.

Anonymkode: 73b63...064

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med tanke på hvor mange det er som får influensa så er Oddsen veldig liten for at det utvikler seg til sykehusopphold. 

En 3 mnd gammel baby skal ikke utsettes for smitte med vilje…  

Et spedbarn har ikke samme immunforsvar som større barn, og når barnet er såpass lite som 3 mnd øker det risikoen for komplikasjoner ved influensa.

Du kan ikke sammenligne alle som får influensa gjennom året, med risiko for sykehusopphold🙄 Da må man se på statistikken ift barn 0-3 mnd. Det er ganske lav terskel for innleggelse av et så lite barn. Har selv blitt sendt 3 timer unna hjemme på sykehus med en baby på 5 mnd for en forkjølelse… 

Anonymkode: f729b...9b0

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Ikke utsett en 3mnd gammel baby for influensa. Og lytt til magefølelsen din. 

Tenk på det sånn: vil du helst betale 10 000 for en bomtur, friske barn og frisk ferieopphold. 

Eller vil du helst betale 10 000 for en kjip og slapp jul, syke barn og 2 uker med helvete og hjemreise mens du burde vært sengeliggende. 

Kjipt med pengene uansett, men jeg vet hva jeg ville foretrukket. 

Skrevet

Huff for et vanskelig valg dette må være!

Personlig hadde nok baby veid mest i denne situasjonen ved å ikke dra. Er jo RS virus som herjer også og det er noe man ønsker å unngå med så små barn. Baby er liten bare en gang, jul kan man feire hvert år. Tror veldig mange familier må endre sine juleplaner i år pga sykdom, om det er noen trøst så er eventuelt dere ikke den eneste! 

Anonymkode: 2dac7...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...