Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama og jeg var i utlandet i helgen, og var på shopping i en annen by enn der vi holdt til med hotell.

Jeg ble lei av å gå etter henne i den ene butikken, og hun ble borte i folkemengden, så jeg gikk utenfor butikken og satt meg ned på en benk der. 

15 minutter senere kom hun ut, stresset og på gråten. Hun hadde mistet meg og blitt stressa fordi hun var helt alene i en ny by i et nytt land, uten vesken som mobil og lommebok var i (for hun hadde gitt meg vesken sin og det hadde jeg glemt helt av). 

Jeg syns hun overreagerte litt med å bli så stressa og på gråten. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 706b8...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor føler du behov for å spørre på et forum om noe som dette? Dette er noe som dere som par burde ha kunnet pratet sammen og løst der og da, dere mellom, og blitt ferdige med.

Anonymkode: de5cc...297

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor føler du behov for å spørre på et forum om noe som dette? Dette er noe som dere som par burde ha kunnet pratet sammen og løst der og da, dere mellom, og blitt ferdige med.

Fordi hun mener hun reagerte normalt, men jeg er uenig i det. 

Skrevet

Nei hun overreagerte ikke. Du kunne sagt fra om at du går å setter deg og hvor hun kan finne deg. 

Anonymkode: 92887...3bd

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dama og jeg var i utlandet i helgen, og var på shopping i en annen by enn der vi holdt til med hotell.

Jeg ble lei av å gå etter henne i den ene butikken, og hun ble borte i folkemengden, så jeg gikk utenfor butikken og satt meg ned på en benk der. 

15 minutter senere kom hun ut, stresset og på gråten. Hun hadde mistet meg og blitt stressa fordi hun var helt alene i en ny by i et nytt land, uten vesken som mobil og lommebok var i (for hun hadde gitt meg vesken sin og det hadde jeg glemt helt av). 

Jeg syns hun overreagerte litt med å bli så stressa og på gråten. Hva tenker dere? 

Æsj, ja. Høres ut som eksen min. Overreagerte på alt mulig!

Anonymkode: ca8c8...013

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reagert sånn, men det er ikke alle som er like komfortable med å reise til utlandet, og spesielt ikke oppdage at man er helt alene, og at personen man reiser med er borte.

Synes ikke du bør gjøre en stor greie av dette.

Skrevet

Når hun ikke hadde mobil er det jo ikke rart hun ble stresset. Hun er jo ikke tankeleser som vet når du tenker deg tilbake på hotellet. Hun virker kanskje litt engstelig av seg når hun stresser seg opp på så kort tid, men det er jo ikke akkurat uvanlig at kvinner er kvinner blir akutt hjelpeløs i forhold, selv om de normalt greier seg godt alene. 

Anonymkode: aec38...852

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skulle ha gitt henne en tydelig beskjed om at du var lei, og gikk utenfor å satte deg. 

Her får du ta selvkritikk. 

Anonymkode: b7e54...797

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei hun overreagerer ikke, du derimot virker lite hensynsfull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ny by, nytt land, uten mulighet til å kontakte deg fordi du hadde hennes mobil?

Alle ville nok ikke reagert som henne, men det er DU som skal kjenne henne, og vite at for HENNE var dette stressende.

Nei, hun overreagerte ikke.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Hun sa hun hadde gått i alle etasjene i butikken og sett etter meg, og når hun fortsatt ikke så meg, så slo stresset inn. 

Jeg satt fredfullt ute og hun gikk stresset inne, det endte jo godt, så jeg syns det var litt morsomt😅

Skrevet

Ble hun forlatt av faren eller eksen tidligere i livet? 

Anonymkode: 49c97...c31

Skrevet

Helt normalt å bli redd på et nytt sted, spesielt hvis man ikke har retningssans og i tillegg ikke finner reisepartneren. Det er ikke bare bare å orientere seg i et fremmed land med et ukjent språk heller. Du burde sagt ifra om hvor du dro.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa hun hadde gått i alle etasjene i butikken og sett etter meg, og når hun fortsatt ikke så meg, så slo stresset inn. 

Jeg satt fredfullt ute og hun gikk stresset inne, det endte jo godt, så jeg syns det var litt morsomt😅

Håper hun dumper deg, så uempatisk som du er.

Anonymkode: 4daa5...533

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Morsomt? Er det vanlig at du bagatelliserer eller latterliggjør hennes følelser?

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg skjønner henne godt, siden du hadde både mobil og vesken hennes.

Du derimot virker fullstendig uten empati. Skikkelig dustete oppførsel å le og synes det er morsomt, rett og slett.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns du kunne gitt beskjed om at du satte deg utenfor før du gikk.

Forstår henne godt. Hadde blitt stresset selv. Du virker utrulig uempatisk.

Anonymkode: 79461...7a7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi hun mener hun reagerte normalt, men jeg er uenig i det. 

Jeg forstår ikke at dette for deg er en så stor sak at du føler for å starte en tråd om det. Hadde dette skjedd i vårt forhold, så hadde vi vært ferdig med det før vi kom hjem.

• Liker 2
Skrevet

Husker en venninne mistet meg når vi var utenlands i en storby når vi var på shopping og hun ble helt i fra seg stakkars. Dette var i i min ungdom før jeg dro mobilen med meg overalt (den lå på hotellrommet), hun hadde 15 minutter der hun tenkte all slags rare ting. Noen stresser mer enn andre og da tar man hensyn til det. 

Å stå uten telefon og lommebok med id i utlandet høres ikke gøy ut for meg heller. Synes det er litt merkelig at du prøver å latterliggjøre henne fordi hun ble stressa, er det noe du ofte gjør i forholdet?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er morsomt at hun ble redd? Hva slags reaksjon er dét?

Du sitter der, fredfull, mens hun er redd - og det er morsomt i din verden?

• Liker 19
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...