Gå til innhold

Jeg vil overraske mannen min og ta motorsykkellappen! Dere som har kjørt opp, se hit🙏🏻

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har i flere år ønsket seg at jeg kjører opp slik at vi kan kjøre turer sammen. Grunnet barn og hus og bla bla har det aldri blitt noe av, men nå er tiden inne hvor jeg har tid :)

Iallfall; Jeg kjørte opp til moped da jeg var 16 og har kjørt bil siden jeg var 18. Det jeg lurer på er vel hvor krevende det er å kjøre opp? Med tanke på teori og kjøretimer.

Jeg ønsker å gjøre dette i skjul, for så å bare en dag kunne overraske han og si: Skal vi kjøre tur? 😆

Skjønner selvfølgelig at dette er svært individuelt og sikkert varierende, men ønsker allikevel å høre erfaringer.

Hva koster det ca? Hvor lang tid må man beregne? Er det oppnåelig for en 34 år gammel dame å få til dette?😆 Vurderer å snakke med sjefen min å be om ulønna fri feks en dag i uken hvor jeg kan ta kjøretimer mens jeg «liksom» er på jobb etc.

Håper på svar fra dere som kan😊

Anonymkode: 9c1a8...33a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kult! Er det tung du skal ta?

Jeg tok på sommeren før jobb. Dobbelttime begynte 06:30-08:00. Tok 2 dobbelttimer i uka. Tror jeg brukte 12 uker fra start til slutt. Hadde ingen privattimer, men det hadde jeg definitivt tatt om jeg hadde muligheten. Kan noen av vennene hans hjelpe deg? Kjøregårdsøvelsene(spessielt krypen) er de vanskeligste om du har klasse B fra før. 

Teorien var veldig enkel. 

Brukte ca 35k på hele lappen+utstyr minus egen sykkel. Var veldig misfornøyd med kjøreskolen jeg brukte, de ville virkelig tjene mest mulig og fulgte nesten ikke med mens jeg kjørte og hadde for mange elever om gangen. 

Tror jeg hadde betalt under 20k hos noen som faktisk hadde gitt tilbakemeldinger underveis istedenfor å røyke/prate shit med kollegaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente med lappen her! Jeg tok også lappen fordi det var for kjedelig å bare sitte på. Beste avgjørelsen! Så gøy å kunne kjøre selv og dra på tur sammen som par.

Hadde første kjøretime i slutten av april og lappen var i boks i juni.  Teori og alt var ikke noe stress. Men meld deg på å ta kontakt med kjøreskole nå etter jul så du fort får kjøretimer. Blir fort fult på kjøreskole og oppkjøringen. En jeg var på teorikurs med var litt tregere enn meg og fikk ikke oppkjøring før etter sommeren.

Lykke til!!!! Husker ikke hva jeg betalte da dette var i 2015.

Anonymkode: b8316...678

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det oppnåelig for en 34 år gammel dame å få til dette?😆 

Anonymkode: 9c1a8...33a

Venn av meg tok flysertifikat når hen var 76 år. 

Kjør på.. du er jo bare ungdommen enda😅

Anonymkode: 201cd...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det oppnåelig for en 34 år gammel dame å få til dette?

Altså, skal ikke være kjip, men du verden da... klart det er oppnåelig for en ung dame på 34 å få til dette :) 

Er langt over femti og kjører gammel Harley med stivramme, skrur og mekker selv og kjører flere hundre mil i året. 

Og dame selvsagt :) Meld deg inn i WIMA og treff likesinnede om du ønsker et damemiljø. Lykke til!! 

Anonymkode: c6cfe...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...