Gå til innhold

Dere som ønsket dere gutt, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært så mange tråder om alle som ønsker seg jente og blitt skuffet over gutt, det gjør meg nysgjerrig på hvordan dere som ønsker gutt tenker og hvorfor dere ønsket gutt?

Jeg tror det er mye fordommer mot gutter barn som har ført til ønske om jente og vil gjerne høre fra dere som ønsket eller ønsker gutt så de positive tingene ved å få gutt kommer mer frem. Kanskje noen som ønsket jente blir litt mer fornøyd med en sønn også💙

Anonymkode: 05880...6cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi hadde jente fra før :P 

Anonymkode: 27f0a...13a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi vi hadde jente fra før :P 

Anonymkode: 27f0a...13a

Dere kunne da fortsatt ha ønsket en jente til, men hvorfor gutt? 

Skrevet

Ønsket meg en sønn, og var heldig å fikk det😊 hadde sikkert blitt like glad for ei jente. 

Hvorfor? Har alltid vært litt guttejente, liker utendørsaktiviteter, hest, hundetrening, jakt og fiske. Har aldri vært typen sminke og kjole. Også hadde alle venninnene mine bare gutter, fine gutter som jeg er utrolig glad i. Har bare kjent guttebarn🙈 Så ble det bare til at jeg også ønsket meg en sønn🥰

Anonymkode: 283bd...78f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Helte litt mot å ønske meg gutt, men hadde så klart blitt fornøyd med jente også. Grunnen er vel at vi er så mange jenter i familien, så det hadde vært gøy med flere gutter. Og jeg synes smågutter er kule. Har aldri likt rosa, dokker, kjoler og andre typiske jenteting. Gråt av glede da ultralyd viste gutt ❤️

Anonymkode: 0ff72...b71

• Liker 2
Skrevet

For meg spilte det egentlig ikke noen rolle, men hadde et guttenavn (oppkalling) som jeg veldig gjerne ville bruke. 

Fikk gutt som nummer 1 og det kjentes helt riktig ut. For de to neste barna hdde jeg ingen ønsker 🙂

Anonymkode: 1e928...39b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det har vært så mange tråder om alle som ønsker seg jente og blitt skuffet over gutt, det gjør meg nysgjerrig på hvordan dere som ønsker gutt tenker og hvorfor dere ønsket gutt?

Jeg tror det er mye fordommer mot gutter barn som har ført til ønske om jente og vil gjerne høre fra dere som ønsket eller ønsker gutt så de positive tingene ved å få gutt kommer mer frem. Kanskje noen som ønsket jente blir litt mer fornøyd med en sønn også💙

Når det kommer til kjønnsseleksjon, så er det jenter som blir oftest valgt vekk. 

Anonymkode: b68f3...841

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke relatere, mitt ønske er jente😉

• Nyttig 1
Gjest Ms Baxter
Skrevet

Jeg ønsket meg gutt fordi jeg er var/er en guttejente. Eller det jeg tenkte mest på og håpet på var at barnet var friskt. Jeg liker aktiviteter som er mer «maskuline», ikke noe for dukker, sminke etc… når jeg ser dramaet på skolen blant jentene er jeg glad jeg ikke er en skolejente lenger😅

Jeg hadde vært glad for jente og, men hadde jo vært mer bekymret da jeg leser om hva unge jenter utsettes for mer i dag enn før osv.

Skrevet

Jeg ønsket meg mest gutt fordi jeg alltid selv har vært en «guttejente» som trives bedre sammen med gutter enn jenter og synes det virker ufattelig kjedelig med barbie, dukker, rosa, fletting av hår osv som jeg ser blant annet søsteren min holde på med som har tre jenter. I tillegg til at jeg husker dramaet blant jenter fra barneskole og ungdomsskolen og hvor slitsomt det var. 

Anonymkode: 99250...078

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når det kommer til kjønnsseleksjon, så er det jenter som blir oftest valgt vekk. 

Anonymkode: b68f3...841

Ikke i Norge. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig jentete, vokst opp med bare søstre og 12 kusiner. Å være jente er ikke enkelt, jenter er kompliserte og må ofte gå igjennom så mye unødvendig tull både som tenåringer og voksne. Jeg har alltid syntes at det virket så mye enklere å være gutt/mann.
Derfor ønsket jeg meg en sønn. 

Anonymkode: 20511...18c

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

I følge tråden her så er vist gutter endt for guttejente bare. Det var synd, kan ikke vi som er veldig jentete trives like godt med gutt da? Bør vi ønske oss jente?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to sønner, og ønsket meg gutter begge gangene❤️ Båndet mellom mor og sønn er vakkert. Jeg har fått to nydelige gutter som viser kjærlighet med hele seg!

Anonymkode: 67e7c...5df

• Hjerte 6
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Fikk jente først.. så når vi ble gravide pånytt tenkte jeg det hadde vært kult med en gutt.. så det ble gutt.. en av hver.. perfekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I følge tråden her så er vist gutter endt for guttejente bare. Det var synd, kan ikke vi som er veldig jentete trives like godt med gutt da? Bør vi ønske oss jente?

Jeg er jentete! Og jeg har så sterke bånd til mine gutter!

Anonymkode: 67e7c...5df

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg hadde allerede en niese og tenkte det var på tide med en gutt i familien. Fikk gutt og:)

Anonymkode: bd320...16f

• Hjerte 1
Skrevet
Lykkedykker skrev (4 minutter siden):

Fikk jente først.. så når vi ble gravide pånytt tenkte jeg det hadde vært kult med en gutt.. så det ble gutt.. en av hver.. perfekt

Så dere er to damer som begge har vært gravide?

• Liker 5
Skrevet

Med første ynskja eg jente, og vart litt skuffa når vi fekk vete det var gut. Ville pynte ho opp i kjole, flette hår, få ei lita veninne osv. Også kom eg på at eg ikkje kan flette hår, og mislikar å gå i kjole og likar meir "guteting" sjølv, så gut var kanskje ikkje så dumt likevel 🙈 med andremann tenkte eg at det hadde vore heilt greitt med ein gut til, for då har vi alt utstyr og kle, og eg passar nok betre som gutemamma enn jentemamma sånn eigentleg. Men eg tenkte óg at kjønnet betyr faktisk null. No får vi jente 🤷‍♀️🥰

Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så dere er to damer som begge har vært gravide?

off, gå å legg deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...