AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg er ny i brilleverden, og skal kjøpe mitt første brillepar nå. Jeg kan velge mellom standardtykkelse på glass med ripebeskyttelse og antirefleks, eller litt tynnere (index 1.6). De tynneste har i tillegg UV-beskyttelse, men er det verdt å betale for tynnere glass? Jeg har styrke på - 1.5 og skeive hornhinner på - 2.25 om det har noe å si. Anonymkode: 13c62...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 22. desember 2022 #2 Del Skrevet 22. desember 2022 Kan du få tynnere glass? Hva har optikern sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Del Skrevet 22. desember 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Kan du få tynnere glass? Hva har optikern sagt Alle kan vel få tynnere om en betaler for det. Finnes også tynnere enn de jeg vurderer. Optiker har sagt jeg kan bruke begge og at jeg må vurdere om jeg vil legge mer penger i det. Anonymkode: 13c62...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Del Skrevet 22. desember 2022 I den styrken er glassene tynne uansett. Om du har mye penger til disposisjon velger du de tynneste, men du vil leve fint med standard om du vil prioritere andre utgifter. Jeg hadde -10 og samme/verre grad av skeive hornhinner før jeg opererte, da var det verdt pengene å tynne ned så mye som mulig Anonymkode: 6ecc0...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Del Skrevet 22. desember 2022 Du trenger ikke det i den styrken. Men jeg har et par briller som er fargeskiftende ved UV-lys og synes det er veldig fint til tider. Anonymkode: 28a2a...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #6 Del Skrevet 22. desember 2022 Det kommer ann på innfatningen og hvilken grad astigmastismen ligger i. Det er ikke en selvfølge at glassene blir tynne med denne styrken. Minus gøass blir tykkest i kantene, så er brillen stor ville jeg hatt tynnere glass med skreddersøm. Jeg bruker å anbefale dette til de som handler av meg. Anonymkode: 004d9...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Del Skrevet 22. desember 2022 Og så bør du få briller som passer til ansiktsformen og ikke bare runde briller i svart innfatning fordi det er hipt. Du legger på deg 15-20 år da. Anonymkode: e9840...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Del Skrevet 22. desember 2022 Hadde anbefalt 1.6-indeks (tynnere -glass) hvis aksen din ligger i "feil" retning. Skal du bruke brillene hele tiden eller bare til avlastning? Tynnere blir estetisk sett penere, men også lettere. Er innfatningen din stor, så hadde jeg definitivt gått for tynnere glass. Anonymkode: 8cfb7...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde anbefalt 1.6-indeks (tynnere -glass) hvis aksen din ligger i "feil" retning. Skal du bruke brillene hele tiden eller bare til avlastning? Tynnere blir estetisk sett penere, men også lettere. Er innfatningen din stor, så hadde jeg definitivt gått for tynnere glass. Anonymkode: 8cfb7...d18 Hva er feil retning? Jeg har akse rundt 90 på begge øynene. Og ja, jeg har funnet briller som passer ansiktsformen. Anonymkode: 13c62...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #10 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 21.36): Du trenger ikke det i den styrken. Men jeg har et par briller som er fargeskiftende ved UV-lys og synes det er veldig fint til tider. Anonymkode: 28a2a...393 Veldig fint til tider? Ikke alltid? Andre som også har slike? Anonymkode: 13c62...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå