Gå til innhold

Hvordan sove med klistremerkebaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med klistremerkebaby, hvordan får dere noe som helst søvn om natten? Han nekter plent å legges ned, og jeg ønsker jo ikke å sove med ham på meg. Er det noen som har noen triks? Føler jeg er nær døden her, allerede utslitt etter stort blodtap under fødsel. 

Anonymkode: d41b7...604

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sov på puppen nesten hele natta.

Anonymkode: e6efa...d3d

• Liker 1
Skrevet

Begge mine sov på brystet mitt i perioder. Jeg bygget opp med puter under meg slik at vi ikke ble liggende flatt. Vi sov aller best da ❤️ Det var de første få ukene vi lå mest sånn. Etterhvert lå baby ved siden av meg i sengen. Nærmere 8 mnd flyttet vi de i egen seng men det gikk veldig gradvis.

Man må bare finne ut hva som er best for sin baby, men viktig å huske at varme og nærhet er det tryggeste på jord for de aller minste❤️ Ikke kalle det klistremerkebaby, det er en helt vanlig baby med helt normale behov..

Anonymkode: 17b96...f01

• Hjerte 1
Skrevet

Sover ved siden av meg med ansiktet nærme puppen. 

Anonymkode: 9ade0...d57

• Liker 1
Skrevet

Vi lå mage mot mage i senga, babyen med puppen i munnen. 

Anonymkode: 6dffc...075

• Liker 1
Skrevet

Mage mot mage på siden i vår seng. Hun med puppen i munnen

Anonymkode: b4372...bf0

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Sover ved siden av meg med ansiktet nærme puppen. 

Anonymkode: 9ade0...d57

33 minutter siden, AnonymBruker said:

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette trygt? Er dere ikke redd for å legge dere over dem?

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge mine sov på brystet mitt i perioder. Jeg bygget opp med puter under meg slik at vi ikke ble liggende flatt. Vi sov aller best da ❤️ Det var de første få ukene vi lå mest sånn. Etterhvert lå baby ved siden av meg i sengen. Nærmere 8 mnd flyttet vi de i egen seng men det gikk veldig gradvis.

Man må bare finne ut hva som er best for sin baby, men viktig å huske at varme og nærhet er det tryggeste på jord for de aller minste❤️ Ikke kalle det klistremerkebaby, det er en helt vanlig baby med helt normale behov..

Anonymkode: 17b96...f01

Er helt med på at det er et forståelig behov, men nå er ikke klistremerkebaby noen negativ beskrivelse fra min side. Jeg ønsker bare å finne en løsning så jeg får sove mer enn halvtime her og der før det tørner for meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er tryggere enn uplanlagt samsoving i sofa fordi man er søvndeprivert.

Noen ganger må man bare sove!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Måtte også sove sånn med min, noe annet var helt umulig. Det var trygt så lenge jeg ikke fikk dyna for langt opp, da kunne den komme over baby. 

Anonymkode: 66a62...926

Skrevet

Vi sov som de over. Ble en ny hverdag da jeg lærte meg å sove med puppen ute, mens jeg "lå på magen". 

Sov med tykk genser, så slipper du stresse med at dynen skal komme langt opp. 

Anonymkode: 5e10d...905

• Liker 1
Skrevet

Vi sover sammen ved siden av hverandre og baby har kinnet sitt inntil mitt kin. Så holder jeg ene armen ut til siden slik at den ligger under rumpa på baby. På den måten kan vi ha hver vår dyne, jeg lam snu meg og flytte litt på meg. Det er ikke optimalt, men det er veldig mye bedre enn null søvn. 

Anonymkode: b9997...52c

• Liker 2
Skrevet

Sov med baby under armhulen og med puppen ute hele natten. Ufattelig slitsomt, spesielt siden jeg på daværende tidapunkt var uerfaren førstegangsmamma 😅 vi brukte å gjøre det sånn at jeg gikk å la meg relativt tidlig, mens far satt med baby i armene til sent på kvelden. På den måten fikk jeg noen timer med "god" søvn før jeg ble liggende på halv åtte. Gikk heldigvis over etter noen uker 🙂

Skrevet

Her er baby 9 mnd, må fortsatt sove sånn😢

Skrevet

Og jeg sover fortsatt sånn med baby 14 mnd..

Anonymkode: 17642...2fb

Skrevet

Er det sånn at babyen må være på puppen hele tiden eller bare ligge oppå noen? Tenker far må ta noen netter om førstnevnte. 

Anonymkode: e4084...048

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Instinkter vet du, det er nok bare en myte at man kan rulle over babyen. Det er verre med dynen, sørg for at den ikke kan komme over babyen i søvne. Sidelengs liggende amming er mest vanlig i verdenssammenheng, og selvfølgelig sover man når man ammer siden det frigis masse søvnhormoner. 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke klistremerkebaby, men var det selv. Sov aller helst oppå eller helt inntil (og aller, aller helst inni genseren), men godtok også å sove ved siden av hvis mamma var skikkelig svett og ekkel og jeg fikk ha nesa mi mot armhulen (roet meg av svettelukt, heh). Mamma lå da "riktig" vei i senga med armen nærmest meg ut også lå jeg på tvers eller på skrå med hodet mot armhulen, men ikke inntil. Hun kunne da veksle mellom å ligge på siden og ryggen.

Anonymkode: ebde2...174

Skrevet

Som andre nevner, vi sover sammen i senga mi. Han har fri tilgang til pupp, og ligger mage mot mage i side leiet. Når han har sovnet godt pleier han snu seg på rygg, jeg blir liggende da han etter alt fra 30min til 2,5t søker puppen igjen for nærhet og kos. Han er 5mnd og noe annet funker per nå ikke, på denne måten får vi begge mest søvn. Prøver inni mellom legge han over i sin seng som står inntil min men det funker aldri så har gitt opp det per nå, men målet er jo på sikt han skal over i sin seng. Stresser bare ikke med det enda da han krever veldig mye nærhet/trygghet:) 

Anonymkode: ec6d7...578

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og jeg sover fortsatt sånn med baby 14 mnd..

Oppløftende😅😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...