Anne Liese Braun Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 jeg er litt grønn på det her.. Jeg har endelig kjøpt en ny laptop (online - utsatte det lenge, og tilslutt ble det bare slik at jeg måtte kjøpe, så jeg valgte det merket jeg hadde hørt flere være fornøyde med, og tenkte ikke på "alt det andre") . Men det viser seg altså at den ikke excel & co installert på forhånd. Den driver og forteller meg at jeg må "subscribe to microsoft 365", og det høres for meg ut som et abonnement. Er det noen som har peiling på dette? Er det dyrt? Blir man trukket i tide og utide da? Tenkte jeg kunne prøve å finne "product key" som jeg har på den gamle laptopen, men det virker også ikke å være så rett fram. Noen med erfaringer? takknemlig for svar
trøndermann38 Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Ja det er dyrt, derfor jeg lastet ned gratis Open office Apache OpenOffice - Offisielt nettsted - Den frie og åpne kontorpakken 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Når jeg Googlet "subscribe to microsoft 365" så fant jeg dette. Ellers så finnes det gratis alternativer til Microsoft. Anonymkode: 6f963...b63
Anne Liese Braun Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): så fant jeg dette ja, jeg fant faktisk også prisinformasjonen etter at jeg allerede hadde skrevet innlegget 🥴 Lønner seg å google litt. Jeg skal teste de der gratis-versjonene; openOffice og/eller microsoft og se om jeg kommer noen vei. takk til begge
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 trøndermann38 skrev (1 time siden): Ja det er dyrt, derfor jeg lastet ned gratis Open office Apache OpenOffice - Offisielt nettsted - Den frie og åpne kontorpakken OpenOffice er egentlig utdatert, for nye maskiner så er LibreOffice et mye bedre valg. https://no.libreoffice.org Anonymkode: be320...8e5 1 1
slask Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: OpenOffice er egentlig utdatert, for nye maskiner så er LibreOffice et mye bedre valg. https://no.libreoffice.org Anonymkode: be320...8e5 Libreoffice burde holde lenge som godt alternativ til abonnement-pakke hos Microsoft. Med Libreoffice open source officepakke får du omtrant alt innen mainstream kontorprogrammer som vanlige folk trenger. Er du MS-slave fra før vet du sikkert allerede at du kan/må betale abonnement på officepakka, og er vanskelig å overtale til å prøve noe nytt. Direktelink til Office-siden (ikke bare forsida). https://no.libreoffice.org/discover/libreoffice/ LibreOffice is a powerful office suite; Its clean interface and its powerful tools let you unleash your creativity and grow your productivity. LibreOffice embeds several applications that make it the most powerful Free & Open Source Office suite on the market: Writer, the word processor, Calc, the spreasheet application, Impress, the presentation engine, Draw, our drawing and flowcharting application, Base, our database and database frontend, and Math for editing mathematics. Gratis software er ikke snylting. Jeg har i praksis ikke brukt noen annen officepakke en dette, fra da den het Openoffice. Endret 22. desember 2022 av slask 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 3 hours ago, slask said: Gratis software er ikke snylting. Jeg har i praksis ikke brukt noen annen officepakke en dette, fra da den het Openoffice. Gratis software er et kvalitetsstempel i Linux-universet, der LibreOffice er standard i distroer som Ubuntu eller Linux Mint, og OpenOffice var det tidligere - for en som har brukt Linux de siste 14 årene høres Microsofts løsning ut som intellektuell prostitusjon fra brukernes side. Anonymkode: b4916...a40 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 LibreOffice holder i massevis. Også flere gratis apper på trom.tf Må en sjelden gang bruke Google eller Microsoft sine "gratis" apper da, flere ganger formatet i .docx filer blir rart i LibreOffice,så må konverteres til .doc først. Anonymkode: fc08b...ae1 1 1
Anne Liese Braun Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 23. desember 2022 tusen takk for innspill! Har lastet libreOffice og utforsker trom! Dette er jo riktig spennende! ..det finnes virkelig bra saker rundt omkring hvis man bare vet hvor man skal lete, og hvilke filer man kan stole på. Eller hvem man skal spørre. Stort takk til dere ukjente vennlige sjeler 😃
Gjest takinova Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 Har du sjekket om din arbeidsplass har tilgang til O365? I så fall har du gjerne lov å laste ned skrivebordsversjoner på egen maskin også.
PetterKanin Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 Man får gratisversjon av Excel på Onedrive, men mulig det ikke har alle funksjoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå