Gå til innhold

Om du skulle kjøpt leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du vært villig til å betale 50k mer for en leilighet hvor det elektriske anlegget i hele leiligheten er tg0 med dokumentasjon fra fagfolk enn tg2 pga mangel på dokumentasjon?

Den er på 100kvm, 3 soverom, er innenfor tbane-nettverket i Oslo, er ellers i fin stand (bare tg2 på kjøkken pga alder) og selges for ca 5 millioner. Veldig fin intern plassering med utsikt og sol. 

Vi skal selge og har ikke dokumentasjon på det som er gjort før vi flyttet inn. Har fått ett anslag på 50 000 fra ett firma hvor vi da får dokumentasjon og rettet opp i det som evt ikke er innafor. Resultatet blir da tg0, noe som er ekstra attraktivt siden vi vurderer å flytte. 

Anonymkode: da4fb...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du vært villig til å betale 50k mer for en leilighet hvor det elektriske anlegget i hele leiligheten er tg0 med dokumentasjon fra fagfolk enn tg2 pga mangel på dokumentasjon?

Den er på 100kvm, 3 soverom, er innenfor tbane-nettverket i Oslo, er ellers i fin stand (bare tg2 på kjøkken pga alder) og selges for ca 5 millioner. Veldig fin intern plassering med utsikt og sol. 

Vi skal selge og har ikke dokumentasjon på det som er gjort før vi flyttet inn. Har fått ett anslag på 50 000 fra ett firma hvor vi da får dokumentasjon og rettet opp i det som evt ikke er innafor. Resultatet blir da tg0, noe som er ekstra attraktivt siden vi vurderer å flytte. 

Ja!

Anonymkode: 184cf...717

• Liker 2
Skrevet

Definitivt, og særlig når det gjelder elektrisk anlegg. Mye TG2 jeg ikke legger så mye i, men gjelder det bad eller det elektriske så blir jeg skeptisk.

Anonymkode: 756f1...e05

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! 😊

Skrevet

50k er ingenting

• Liker 1
Skrevet

Nei, det vil jeg si er et luretilbud dere har fått. Firmaet prøver seg skjønner jeg! 

Tg2 er det så å si alle boliger har på det elektriske, og det er helt vanlig å ikke ha oppdatert dokumentasjon. Jeg var på et hundretalls visninger siste året så jeg vet. Hadde ikke gitt mer for en leilighet bare fordi det elektriske anlegget hadde tg0 og er ganske sikker på at ingen hadde latt dette dra opp prisen. Her er det sånn jeg ser det El firmaet som prøver å få dere til å tro at det er dette potensielle kjøper ser på og det er det virkelig ikke. Ja vi ser på det elektriske anlegget men så lenge det ikke er tg 3 så tenker man ikke noe mere på det.

Anonymkode: d4bb0...934

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

50k er jo kun én måned med sparing. Jeg ville gjort det.

Anonymkode: 7ca41...0f8

• Liker 1
Skrevet

Nei, kjøpere er ikke så dumme. 

Enten bryr de seg ikke, eller har ikke peiling, og du har tapt 50t. Eller de regner på hva oppgraderinger vil koste, og betaler bare for det selv og tar hensyn til det når de byr. 

Og som et tidligere innlegg viser til; Eneste gangen jeg har "snudd i døra" på grunn av det elektriske er når selger klarte å skryte av at han hadde fikset det elektriske på badet selv. 

Anonymkode: d77f0...53a

• Liker 2
Skrevet

Ja, helt klart. Uten dokumentasjon kan du risikere å kjøpe katta i sekken. 

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takstmenn har knapt mer kunnskap enn deg og meg - når det kommer til annet enn å skrive regninger. Så de TG'ene er ingenting verdt.

Men et nytt elektrisk anlegg er bra, og det er en av de få gangene skikkelige fagfolk uttaler seg mtp boligkjøp.

Skrevet

Hvis det betyr at alt el er i topp stand, så kunne det fort vært et pluss for meg, ja. Elektrikerarbeid er shitdyrt.

Anonymkode: 4acaa...0bd

Skrevet

Det spørs om det er en gammel eller ny/nyrenovert bolig. En nyere/nyrenovert bolig uten dokumentasjon på el ville jeg ikke kjøpt. Det tyder på jobb som ikke er itgørt av fagfolk.

Anonymkode: c272d...8ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 22.42):

50k er jo kun én måned med sparing. Jeg ville gjort det.

For de med meget høy lønn  

Anonymkode: b59f0...372

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 13.31):

For de med meget høy lønn  

Anonymkode: b59f0...372

Jeg ville gjort det, fordi 50k er lite for meg. Armbånduret mitt koster mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...