AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Vil gjerne ha noe tips eller anbefalinger, gjerne fra noen som har brukt et bestemt meglerbyrå(østlandet) og er fornøyde. Helst ikke fra noen som er megler selv da det er logisk hen vil anbefale sitt eget byrå😆 Hva er realistisk prisnivå en megler vil ta betalt for jobben inkl. alle utgifter? Noen som har gjort jobben selv og kan si noe om tidsbruk og fremgangsmåte? Har helst lyst å bruke en megler for å slippe selv å styre så mye, men interessant å høre om forskjellige erfaringer. Håper det er noen her som kan svare meg😊 Anonymkode: 3abfa...5a1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Hva megler koster avhenger av lokasjon og type bolig. Du må regne med et sted mellom 110 - 150 000 for en leilighet. Det lønner seg alltid å innhente pristilbud fra flere meglere, og få skriftlig hva tilbudet inneholder (takstrapport, boligselgerforsikring, markedsføring, etc). Alle meglerfirmaer har flere avdelinger med forskjellige ansatte, og det vil være stort sprik i erfaringer fra sted til sted. Så "Østlandet" blir veldig vagt, du bør heller spesifisere nærmere hvis du vil ha personlige erfaringer. Det beste er vel å høre med noen i lokalmiljøet ditt, og også få inn flere på befaring. Jeg pleier å kontakte 3-4 stk før jeg bestemmer meg, og det er ofte sprik både i pris megler skal ha, samt boligens verdi. Jeg stoler mest på magefølelsen ved valg av megler. Når det gjelder å selge selv. Jeg ville ikke gjort det, men det er fordi jeg ikke er en god selger, og fordi en megler alltid har bedre oversikt over potensielle kjøpere. Som kjøper føler jeg meg mye tryggere ved kjøp via megler, og utelukker som oftet boliger som selges av privatperson. HVIS du velger å selge selv, så bør du ihvertfall koste på en skikkelig boligfotograf. Det verste jeg ser er hjemmelagde annonser med dårlige mobil-bilder. Anonymkode: 05a52...480 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå