Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har muligens tatt meg vann over hodet, og invitert våre foreldre og søsken på julefrokost, for nå er jeg usikker på hva jeg skal servere. Eller hvordan jeg skal servere det. Jeg har sett at rester av julemiddagen, ribbe, medisterkaker og julepølse, er typisk til julefrokost. Men skal det varmes, eller serveres det kaldt? Og hva serveres som tilbehør?

Kan noen erfarne hjelpe meg?

Anonymkode: 2ba95...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggerøre og pålegg. Det må ikke være så vanskelig.

Anonymkode: 2c9f3...465

• Liker 3
Skrevet

Julesylte, julesild, rester av julemiddag oppvarmet, eggerøre, nystekte rundstykker etc. 

Anonymkode: 32d17...fe9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har muligens tatt meg vann over hodet, og invitert våre foreldre og søsken på julefrokost, for nå er jeg usikker på hva jeg skal servere. Eller hvordan jeg skal servere det. Jeg har sett at rester av julemiddagen, ribbe, medisterkaker og julepølse, er typisk til julefrokost. Men skal det varmes, eller serveres det kaldt? Og hva serveres som tilbehør?

Skal du bruke rester fra fjorårets julemiddag? 

Mener du i romjula? 

Rester fra julemiddagen egner seg best som lunsj e. l. 

Frokost i romjula er selvfølge sylte, lammmerull, røkt laks og gravlaks, eggerøre, diverse salater som eggesalat, rødbetsalat, sild av ymse slag. 

Anonymkode: 3e1e7...56b

• Liker 5
Skrevet

Jeg baker loff, serverer kalde rester som er godt kaldt, kjøper inn litt ekstra godt pålegg og god drikke. 

Setter normalt frem julekaker etter frokosten/lunsjen og serverer noe varm drikke om gjestene ønsker.

Skrevet

Frokost 1 juledag her er rester fra koldtbord lillejulaften. Røykalaks, hjemmelaget roastbiff og juleskinke, sild, rull, kald ribbe. Lager eggerøre. Agurk/tomat/paprika. Varme rundstykker (hjemmebakt fra fryseren) og hjemmebakt brød (fra fryseren).

Anonymkode: f6908...c4d

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hjemmebakte rundstykker, diverse pålegg som f.eks eggerøre, røkelaks, sylteflesk, gode oster, rekesalat osv.

Rakfisk og lefse.

Skrevet

Godt brød, gjerne flere sorter, og pålegg som man kanskje ikke spiser en tirsdagsmorgen kl 6.30. Helst egg også i en eller annen form. Melk og juice. Og god kaffe.

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nystekte rundstykker, med godt pålegg, for eksempel, eggerøre, røykelaks, ribberull og sylte. 

Skrevet

Gjør det som er lettest for deg, siden du inviterer så skal det jo være på dine premisser. Varm julefrokost med eksempelvis egg og ferskt brød (hvis du har tid) sammen med litt spekemat og salat er vel innafor. Kanskje ikke så spesielt julete, men tyngre mat ødelegger vel høydepunktene ved julemiddagen.

• Liker 2
Skrevet

Vi har rundstykker med eggerøre, røkt laks, gravet laks med sennepssaus, juleskinke, sylte, ribberull, julesild, diverse oster og kabaret med hjemmelaget remulade til julefrokost. 

Anonymkode: 3cd22...f2b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest supernova_87
Skrevet

I tillegg til varianter av det som står over pleier vi (er fra Vestlandet) å ha noe søtere også. F.eks lokal lefse eller natronkaker. Dette får man ofte kjøpt i lokalmatsavdeling på butikken. Og sett fram noe agurk og paprika fint. 

Pleier også å ha kaffe, te, og juice (drikker aldri juice i året ellers, men i julen skal det være), om det er barn til stede: kakao. 

Du fikser dette, blir koselig å være vertskap for frokosten 💪

Skrevet

Hos oss er 1. Juledagsfrokost med hjemmelaget boller, rundstykker og horn. Pålegg er laks, eggerøre , juleskinke, annet kjøttpålegg, ost (edamer og graddeost), hjemmelaget syltetøy,eggerøre,  kaffe, juice og varm sjokolade  (helmelk,melkesjokolade og kokesjokolade). I år blir det jobb, så ingen frokost første juledag.  Får ta det senere i romjula, for det er så koselig. 😊

Anonymkode: f64ab...2dd

Skrevet

Hos oss er det sen frokost 1.juledag, så det er vel heller en brunch.  Vi synes at rester fra julemiddagen blir for mektig. 

Serverer hjemmelaget pålegg og salater:  kjøttrull, sylterull, kokt lammelår, røkt ørret, sursild, kokt egg, karrisildsalat og rekesalat.  Viktig med tilbehøret: sennep, sylteagurk, rødbeter, majones/lettrømme.  Legger dill, persille og tomater på fatene. Serverer hjemmelaget kornbrød til.  Melk og kaffe/te. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rester av julemiddag serveres kaldt. Ellers eggerøre og røkelaks, cabaret, sild, spekepølse, sylte, godt hjemmelaga syltetøy,eggesalat,  smør, lefse, loff, smør, hjemmebrygga øl.

Anonymkode: cb891...a16

• Liker 1
Skrevet

Eggerøre, julesylte, bayonneskinke, sylteagurk, evt ribberester, røkelaks.. 

Anonymkode: 94e31...6dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg serverer brunch. Ingen står opp til frokost 🤣🤣🤣. Nystekte rundstykker.  Godt pålegg. Gjerne eggerøre, røkt laks, bare godt pålegg. Julaften er en rolig dag. Går ikke ut. Lager brunch og julemiddag. Går i pysj halve dagen. Ser julefilmer. 

Skrevet

Takk for mange tips! Er første juledagsfrokost det er snakk om😊 Skal lese nøye gjennom, og notere meg forslagene som passer😊 

God jul❤️🎄

• Hjerte 2
Skrevet

Ser mange har eggerøre og røkelaks. I vår familie nøyer vi oss med kokt egg, ett til hver. :knegg: Det er litt enklere. Så har vi noe salt til; litt god salami, ulike skinker, juleansjos og kaviar. Ellers er det typisk julepålegg - sylte, lammerull, (med grov sennep til) ulike typer sild, edamerost, og annet godt pålegg - ovnsbakt leverpostei/pate, gode oster, rørte bær/syltetøy, eggesalat/kyllingsalat/andre typer salat, osv. Og appelsinjuice og kaffe. Og julekake. 

Anonymkode: 07420...ecc

Skrevet

Ingen forventer ribbe på en frokost.  Roastbiff, god skinke, sylte, god leverpostei, eggerøre, sild, grønt, litt ekslusiv juice, kakao til barna, godt brød, frukt.  Hadde ikke personlig giddet å kjøpe inn 17 sorter pålegg men det er meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...