Gå til innhold

Sikter damer alltid høyere enn sitt nivå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etterspørselen etter damer er større, på Tinder er det feks kanskje 5 menn for hver dame.

Som mann kjenner jeg mitt attraktivitetsnivå, og sikter aldri over det. Men det virker som at damer sikter høyere, siden det alltid fins menn som vil (først og fremst) til sengs med dem?

Anonymkode: f2e41...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sikter høyere enn meg selv på intelligens, tålmodighet, praktisk og teoretisk kompetanse, humor ....så ja. 

Dette med å være veldig attraktiv i utseendet har jeg derimot vokst fra, og ler litt av de som synes det er veldig viktig. Heldigvis er det tydeligvis det da, og ergo kunne jeg få verdens flotteste mann. Hadde nok ikke fått det bare grunnet min personlighet. hahah... dvs, den er vel kanskje ikke sååå ille da. Litt kynisk kanskje. 

Anonymkode: 86601...e06

Skrevet

Jeg har alltid siktet lavere.

Anonymkode: 4dcf3...21e

• Liker 4
Skrevet

"Attraktivitetsnivå", kjære vene!

For en verden noen lever i.

Anonymkode: 6885a...50b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

"Attraktivitetsnivå", kjære vene!

For en verden noen lever i.

Anonymkode: 6885a...50b

Vet du hva order attraktiv betyr?

Skrevet

Hvorfor ikke sikte høyt? Du fortjener en bra kjæreste. Pene mennesker har ulike preferanser de også.

Anonymkode: d05ae...f33

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke sikte høyt? Du fortjener en bra kjæreste. Pene mennesker har ulike preferanser de også.

Anonymkode: d05ae...f33

Blir ikke automatisk en bra kjæreste av å være pen.

TS

• Liker 2
Skrevet

Kanskje utseendemessig på tinder ja. Men irl har jeg gått etter menn som hverken kvalitetsmessig eller utseendemessig er på bedre nivå enn meg men heller mange nivå under. 

Anonymkode: d3de8...277

Skrevet

Det er vel en kjensgjerning at det er motsatt, menn er de som sikter for høyt og overvurderer egen attraktivitet. Hello incels

Anonymkode: 7a001...322

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er menn som gnåler om nivåer, ligaer, setter karakterer på damer osv - ikke kvinner.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etterspørselen etter damer er større, på Tinder er det feks kanskje 5 menn for hver dame.

Som mann kjenner jeg mitt attraktivitetsnivå, og sikter aldri over det. Men det virker som at damer sikter høyere, siden det alltid fins menn som vil (først og fremst) til sengs med dem?

Som en av de 5% av menn som opp gjennom livet alltid har vært ettertraktet så vil jeg si ja. 

Hva får en kvinne uten utdannelse, uten respektabel jobb, med en bmi på 25+, like tykke legger som lår, gjerne barn med både en eller tre fedre til å tro at jeg skulle være interessert i henne? 

Det blir som om jeg skulle gå etter ei a kjendis .. De er langt over min liga. 

Kjenn din plass og slutt å gå etter folk som ikke er i din liga. 

Anonymkode: 02a0e...f0c

• Nyttig 3
Skrevet

Som en av de 5% av menn som opp gjennom livet alltid har vært ettertraktet så vil jeg si ja. 

Hva får en kvinne uten utdannelse, uten respektabel jobb, med en bmi på 25+, like tykke legger som lår, gjerne barn med både en eller tre fedre til å tro at jeg skulle være interessert i henne? 

Kanskje det ikke lyser av deg at du er overflatisk, dømmende og nedsettende?

Kanskje du på overflaten virker som en ålreit person, i tillegg til å se kjekk ut?

Det er helt ok å ha en kroppspreferanse, ikke ønske en steforelderrolle, foretrekke at potensielle kjærester har høyere utdannelse osv, det er også lov å være steil på slike krav for egen del, men innlegget ditt oser av forakt for andre  når du forventer at kvinner skal nedvurdere seg selv i en slik grad at de unngår å ta initiativ til kontakt med menn de liker. 

Det blir ekstra feil når preferanser er personlige og ikke universelle. 

Nå er jeg godt voksen og etablert, men jeg hadde en profil på sukker for mange år siden, og husker det var side opp og side ned med profiler på menn som ikke vekket interesse hos meg i det hele tatt. Kvinner opererer ikke med en tierskala. Det går mer i flott (sjelden) forholdsvis kjekk (også en lav prosent) ordinær (de aller, aller fleste)  under gjennomsnittet, og direkte uheldig med utseendet. Irl har jeg vært forelsket i menn som er ordinære og også ordinære minus, men det skjer når jeg kjenner personligheten, kjemien, kroppsspråket, holdninger, hvordan han er i kontakten. Jeg hadde ikke tatt kontakt med eksen min på Tinder, og ikke min mann heller. 

Anonymkode: ca001...742

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje det er fordi mange av disse "mer attraktive" mennene gjerne har sex med damer under sin liga. Det koster dem ingenting. Hvis man som kvinne ikke er så dreven på datingmarkedet er det lett å misforstå dette, og tro at sexen skyldes interesse. Jeg regner med damer ikke driver å legger seg etter menn som viser dem 0 interesse. Og jeg mener at hvis menn ikke kan holde tissen i buksa, så har de seg selv å takke for interessen som følger. Det er SÅ mange tråder her inne om kvinner som bare får sex, aldri forhold. Og de får bestandig beskjed om at de har siktet for høyt, hatt sex for tidlig etc. Hva om vi ba menn holde seg unna damer de ikke ser på som aktuelle for forhold? Bare la være å prøve seg på dem og ha sex med dem? Eller er det slik at du blir nedrent av uføre, tjukke damer?

Anonymkode: 84774...4da

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer an på hva du definerer som attraktivt..

Jeg har null interesse av en mann som bare vil til sengs med meg.  Og definerer ikke attraktivitet etter utseende, jobb, hus, bil, lommebok etc..

men etter medmenneskelighet, verdisyn, iq og eq.

Anonymkode: 2eb72...d85

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn bryr seg sjelden om høy utdannelse på kvinner.

Mange menn syns lubne kvinner er flottere enn tynne

Mødre er ofte populære fordi menn tenker de er omsorgsfulle og husmoraktige.

Du som mann kan godt ha trent kropp og bra jobb, men kanskje bitteliten pikk og kjedelig personlighet over tid?

Anonymkode: 50541...44f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange attraktive menn vil vel ta til takke med en mindre attraktiv kvinne for uforpliktende sex. Men, vær forsiktig! Kjæresten min opplevde at en slik kvinne ødela kondomet og ble gravid på den måten, nektet å ta abort. Er nok en del mindre attraktive kvinner som slik får barn med menn som er altfor kjekke for dem. Han ville jo aldri hatt henne som kjæreste, aldri villet kjøpe bolig sammen og gifte seg med henne. Men hun lurte seg til graviditet, og kan nå skryte av å ha et barn med en kjekk mann, selv om hun selv ikke ser ut.

Så, som sagt - vær forsiktig!

Anonymkode: 749bf...a00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange attraktive menn vil vel ta til takke med en mindre attraktiv kvinne for uforpliktende sex. Men, vær forsiktig! Kjæresten min opplevde at en slik kvinne ødela kondomet og ble gravid på den måten, nektet å ta abort. Er nok en del mindre attraktive kvinner som slik får barn med menn som er altfor kjekke for dem. Han ville jo aldri hatt henne som kjæreste, aldri villet kjøpe bolig sammen og gifte seg med henne. Men hun lurte seg til graviditet, og kan nå skryte av å ha et barn med en kjekk mann, selv om hun selv ikke ser ut.

Så, som sagt - vær forsiktig!

Anonymkode: 749bf...a00

Kondomer er ikke 100 % sikkert. Bare nesten. 

Det forutsettes også at de brukes riktig,  og har blitt oppbevart riktig. 

Å si at dama ødela kondomet, er en grov påstand som kan være feil.

Anonymkode: 2eb72...d85

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje det er fordi mange av disse "mer attraktive" mennene gjerne har sex med damer under sin liga. Det koster dem ingenting. Hvis man som kvinne ikke er så dreven på datingmarkedet er det lett å misforstå dette, og tro at sexen skyldes interesse. Jeg regner med damer ikke driver å legger seg etter menn som viser dem 0 interesse. Og jeg mener at hvis menn ikke kan holde tissen i buksa, så har de seg selv å takke for interessen som følger. Det er SÅ mange tråder her inne om kvinner som bare får sex, aldri forhold. Og de får bestandig beskjed om at de har siktet for høyt, hatt sex for tidlig etc. Hva om vi ba menn holde seg unna damer de ikke ser på som aktuelle for forhold? Bare la være å prøve seg på dem og ha sex med dem? Eller er det slik at du blir nedrent av uføre, tjukke damer?

Ja, du er flink til å ta offerrollen og skylde på menn for de at de ønsker å ha sex med damer, kun for sexens skyld. Når man har sex, så er de ofte begges valg!

Hva feiler det kvinnfolk på forumet her egentlig? Håper ikke dette er representativt for hvordan kvinner egentlig er ute irl!

Anonymkode: 124fa...1d6

Skrevet

Nei! Jeg siktet ikke inn mot noen, men ble naturlig (vilt) forelsket i en mann som er ganske jevnt likt attraktiv som meg, eller et lite hakk mindre, da jeg var i tidlig 20-årene.  Jeg har universitetsutdanning som jeg hadde begynt på da vi traff hverandre, mens han har fagbrev. Ingen penger i verden kunne lokket meg vekk fra min sjelevenn...

Anonymkode: f4c8d...be6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, du er flink til å ta offerrollen og skylde på menn for de at de ønsker å ha sex med damer, kun for sexens skyld. Når man har sex, så er de ofte begges valg!

Hva feiler det kvinnfolk på forumet her egentlig? Håper ikke dette er representativt for hvordan kvinner egentlig er ute irl!

Anonymkode: 124fa...1d6

Nåja du, grunnen til at jeg skrev det var at jeg husket en tråd der en mann var utrolig nedlatende mot alenemødre, at de utnyttet menn og systemet, og da svarte jeg at det ville vært færre alenemødre om menn sluttet å pule damer de ikke vil være sammen med også. Hele problemet ligger ikke der, men en del av det. Damer skal ikke ha all skyld. Jeg inntar aldri en offerrolle, jeg har aldri hatt noen grunn til det - men jeg er opptatt av fakta.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...