Gå til innhold

Kan Jula virkelig være ødelagt pga dette.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortvilet og jeg skjønner virkelig ingenting. 
Jeg skulle feire jul sammen med min familie men jeg må nå feire jul sammen med min søster og familie eller min X med våre felles barn. Sannsynligvis det siste om det er greit for min X.
Dette er saken.....
I går ettermiddag sier vår felles datter på snart 8 at ei på SFO sier at hun kjenner meg fra tidligere. Jeg kan ikke huske å ha kjent henne tidligere så min datter og jeg går inn på hennes FB profil for å se om jeg kan finne ut hvem det er. Vi leter gjennom hennes bilder og der dukker min X fra leeenge siden. Nå erindrer  jeg hvem hun er.
Og nå kommer min "brøler". Jeg sier til min datter at hun hun har vært min kjæreste for lenge siden. Det var også et bilde av et bakeverk som jeg vet er laget av min X og jeg forteller at min X har laget dette.
Min kone overhører dette og blir så helt utrolig sint og jeg kan si noe sånt til vår felles datter.
Og her ramler jeg helt av. Jeg skjønner ikke hva som er galt i dette. 
Er det jeg som er helt ute på jordet??
Så nå sier hun at vi skal skilles og jeg kan bare glemme jul. Jeg skal ikke få spise julemat som hun har laget osv, osv.
Så her skjønner jeg at det er best for barna at jeg er en annen plass i jula.

Må nevne at hun har sin opprinnelse fra Øst Europa. Jeg tror det hos mange Øst Europeiske kvinner er mye drama og sjalusi. Spesielt knyttet til tidligere samboere etc. Hun er absolutt en av disse.

Jeg synes det er helt vilt at det skal bli bråk om dette. Er fortvilet over at vår felles datter og min bonusdatter skal oppleve dette.

Hva synes dere? Har hun grunn til å være så opprørt?

Anonymkode: 1fa65...7aa

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva synes dere? Har hun grunn til å være så opprørt?

Nei.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Du fant et bilde av din ex og nå vil hun skilles? Viste hun ikke om denne ex?

Høres ut som skikkelig drama queen hub

• Liker 10
Skrevet

Hmm nei jeg syntes hun overdramatiserer. Er selv gift med en fra øst Europa og det er helt tabu med exer i den kulturen. Støtt og stadig sjalu tendenser. Jeg syntes du bare skal stå idet og ikke finne deg i det. Å true med skilsmisse og julenekt blir bare for dumt. Slikt gjør man bare ikke. 

Anonymkode: 3764a...ad8

• Liker 9
Skrevet

Ho ho! Her blir det jul i stua 😂

Anonymkode: 2e86f...1e0

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ingenting om din kones kultur så det må du spørre noen som er derifra om er normalt. 

Som kjedelig norsk dame syntes jeg dette hørtes ut som ei voldsom overdramatisering. 

Men om det er det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 06449...f0d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel like greit å skilles om dere allerede er ekser? Hvordan er det en trussel? 

Hvis din eks ikke lenger ønsker å fortsette å feire jul sammen med barnet, får dere ha halve jula hver eller annethvert år. Er nokså vanlig det etter brudd 

Anonymkode: ce866...a12

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel like greit å skilles om dere allerede er ekser? Hvordan er det en trussel? 

Hvis din eks ikke lenger ønsker å fortsette å feire jul sammen med barnet, får dere ha halve jula hver eller annethvert år. Er nokså vanlig det etter brudd 

Les gjennom én gang til. Selv om jeg skal innrømme det var litt forvirrende skrevet. 

Anonymkode: fe315...922

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Les gjennom én gang til. Selv om jeg skal innrømme det var litt forvirrende skrevet. 

Litt? 

• Liker 8
Skrevet

Litt? 

Ekstremt! Det var X og kone om hverandre. At enten mangler det flere linjer med info eller så er alle X’er selv den som blei omtalt som kone. 🤷🏼‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller har du nåværende kone du har barn med OG en ekssamboer du har barn med, og en annen gammel eks og denne tredje, tidligere kjæresten gjorde kona di voldsomt sjalu å bare høre om og nå vil hun skilles? 

• Liker 6
Skrevet

Hva er det som feiler alle disse konene som blir helt hysterisk av ingenting? 

• Nyttig 1
Skrevet
mereo skrev (22 minutter siden):

Ekstremt! Det var X og kone om hverandre. At enten mangler det flere linjer med info eller så er alle X’er selv den som blei omtalt som kone. 🤷🏼‍♀️

Jeg tror han kaller kona eksen ettersom hun har sagt hun vil ha skilsmisse på grunn av det han sa om eksen. Det hadde gjort det lettere å lese om han holdt seg til én kone og én eks.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror han kaller kona eksen ettersom hun har sagt hun vil ha skilsmisse på grunn av det han sa om eksen. Det hadde gjort det lettere å lese om han holdt seg til én kone og én eks.

Det hadde hjulpet uten tvil!

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Beklager at dette ble forvirrende.  Ble skrevet i hastverk før et møte og med kombinasjon er flere x og dine og mine barn så ble det slik 🙂

Får prøve å oppklare.

Dette gjelder altså reaksjonen til min nåværende kone som jeg har ett felles barn med og hun er altså fra øst Europa. Hun har forøvrig en datter fra tidligere forhold og som bor hos oss.

Min siste x, har jeg 2 barn med. Barna skal i år være med henne på middag julaften og de skulle komme til oss for å åpne gaver. Det var altså planen, men nå blir det vel slik at jeg er med min x og våre barn ved julaften pga situasjonen jeg beskriver.

Den x som jeg visste bilde av til vår felles datter, har jeg ingen barn med. Har heldigvis bare de jeg har nevnt over 😀

Saken er altså det at jeg viste bilde av henne samt et bakeverk som har gjort, og jeg fortalte at hun har vært min kjæreste for veldig mange år siden. Min nåværende kone blir så helt utrolig sint når hun overhørte dette at jula ikke blir som planlagt

Håper dette var oppklarende.

For meg så er dette en ikkesak.  Skjønner overhodet ikke hvorfor dette skulle være galt. 

Finnes det noen som kan forstå hennes reaksjon?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. Beklager at dette ble forvirrende.  Ble skrevet i hastverk før et møte og med kombinasjon er flere x og dine og mine barn så ble det slik 🙂

Får prøve å oppklare.

Dette gjelder altså reaksjonen til min nåværende kone som jeg har ett felles barn med og hun er altså fra øst Europa. Hun har forøvrig en datter fra tidligere forhold og som bor hos oss.

Min siste x, har jeg 2 barn med. Barna skal i år være med henne på middag julaften og de skulle komme til oss for å åpne gaver. Det var altså planen, men nå blir det vel slik at jeg er med min x og våre barn ved julaften pga situasjonen jeg beskriver.

Den x som jeg visste bilde av til vår felles datter, har jeg ingen barn med. Har heldigvis bare de jeg har nevnt over 😀

Saken er altså det at jeg viste bilde av henne samt et bakeverk som har gjort, og jeg fortalte at hun har vært min kjæreste for veldig mange år siden. Min nåværende kone blir så helt utrolig sint når hun overhørte dette at jula ikke blir som planlagt

Håper dette var oppklarende.

For meg så er dette en ikkesak.  Skjønner overhodet ikke hvorfor dette skulle være galt. 

Finnes det noen som kan forstå hennes reaksjon?

Du kan jo spørre henne hvordan du skulle svart på hvordan dette barnet kjenner deg. I Norge er et vanlig svar at du og barnets mor tidligere var kjærester, gjerne legge til "for lenge siden". Hva mener hun du skulle svart? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvilken idiot forteller sine egne barn at de har hatt ekser, og slik at kona overhører det?

Forstår kona di veldig godt at hun nå vil skilles. Har ingen tro på at du er en god ektemann, dette er psykisk og verbal vold. 

Anonymkode: 16d29...429

Skrevet

Det verste er at om du sier "javel, da feirer vi ikke jul sammen da" så kommer det også til å bli HELT feil. Hun ønsker nok at du skal legge deg flat og trygle om å få være med i julen. Jeg ville bare tatt det rolig å sagt "dette er mitt hjem og mine barn, jeg skal feire jul sammen med dere som vi allerede har bestemt/planlagt." og så om det er mulig, ta en prat om hvorfor hun ble så opprørt. Ikke at alltid det er så lett men...

Anonymkode: fb192...708

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvilken idiot forteller sine egne barn at de har hatt ekser, og slik at kona overhører det?

Anonymkode: 16d29...429

Mamma pleide gjerne å fortelle oss ungene om de hun var med før pappa. Det var overhodet ikke hemmelig, og ikke for pappa heller. Hun mente jo at pappa var best. 

Jeg kommer til å fortelle mine barn at jeg hadde ekser før faren deres. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Er ikke noen grunn for og bli sur for noe så lite, ærlig talt

hun har sikkert ekser selv og har ikke noe med om hvem som har sagt hva til hvem er bare så overdrevent og bli sur for noe så lite

hun har ikke noen grunn til og bli sur i det hele tatt, får vokse opp litt og rose seg ned noen hakk

Anonymkode: 5c734...f77

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...