Gjest gjest Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Jeg har ikke kjøpt pute til babyen som er ventet i disse dager. Dette er vist i følge enkelte temmelig tåpelig av meg, for jeg kan da risikere at babyen min blir skjev. Vel, jeg hadde pute til førstemann. Dem ble bare i veien, så dem ble fort kjippa ut av senga. Han ble da ikke skjev av den grunn. En annen ting er jo at dem er jo bare "tynne lefser", så noen nytte eller unytte kan dem da ikke gjøre. Eller hvordan er det?
Gjest Miloine Skrevet 13. desember 2005 #2 Skrevet 13. desember 2005 SKJEV? av ikke å bruke pute på et lite spedbarn! :klø: Det er som du sier bare tynne lefser som er i veien, og de er der mest for å ta av for sikkel o.l. så en slipper å skifte hele lakenet. ...men skjev...neppe
Gjest Kålungen Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Det jeg har hørt er at babyer ikke skal ha pute! Husker ikke hvorfor... Jeg brukte ikke pute til sønnen min, og han er ikke det minste skjev han
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Ekspertene er ikke enige for tida, så jeg synes du skal gjøre som du selv føler for. Det som var farlig før, er livsnødvendig nå, og smokk f.eks er anbefalt for å forebygge krybbedød (!).
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #5 Skrevet 13. desember 2005 Vedkommede som sa dette til meg hadde fått beskjed i babybutikk om at det måtte man ha. Babyen hennes (butikk dama) ble skjev av å ikke ha pute. Jeg for min del ser for meg at disse butikkene sier litt av hvert for å få folk til å kjøpe. Det er jo så utrolig mye man strengt tatt ikke trenger spør du meg.
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2005 #6 Skrevet 13. desember 2005 Dette leste jeg om senest i dag i en skotsk avis. En lege her borte anbefaler alle foreldre aa kjope en svensk pute (skal proeve aa finne navnet paa merket) fordi naa for tiden, hvor alle barn blir lagt paa ryggen, faar mange barn flate hodeskaller bak. Dette kan i verste fall foere til at barnet maa bruke en spesiell type hjelm - hvis ikke kan oerene og oeynene bli feilplassert! Dette sto i en serioes avis -the Scotsman tror jeg - kan proeve aa finne link.
Dagoberta Skrevet 13. desember 2005 #7 Skrevet 13. desember 2005 Vedkommede som sa dette til meg hadde fått beskjed i babybutikk om at det måtte man ha. Babyen hennes (butikk dama) ble skjev av å ikke ha pute. Jeg for min del ser for meg at disse butikkene sier litt av hvert for å få folk til å kjøpe. Det er jo så utrolig mye man strengt tatt ikke trenger spør du meg. ← Jeg tror ikke man trenger pute til babyer. Babyer blir skjeve i hodet av å ligge mye i samme stilling, de aller fleste klarer selv å passe på at babyen ligger i litt varierte stillinger. Da jeg fikk barn, var anbefalingen at man ventet med pute til toårsalderen, det fungerte helt fint for vår del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå