AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Har merket en trend her på KG, men også i det "virkelige liv". Folk vil formulere en problemstilling slik at det er større sjanse for at de får støtte. F.eks så har de gjort eller sagt noe som kanskje kan være litt kritikkverdig, men de overdriver spørsmålsformuleringen slik at man nesten "må" være enig med dem. F.eks: "Er jeg HELT urimelig som...?" "Var jeg superkjip nå?" "Er jeg helt på jordet?" "Var det helt utrolig teit av meg å...?" Selv om det de gjorde eller sa kanskje kan kommenteres, så var det ikke så ille som de fremlegger det. Dermed håper de på svar som "Neida, det var da ikke så ille." Synes det er litt teit å fiske på den måten. Anonymkode: 438ba...9e1 1
PetterKanin Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har merket en trend her på KG, men også i det "virkelige liv". Folk vil formulere en problemstilling slik at det er større sjanse for at de får støtte. F.eks så har de gjort eller sagt noe som kanskje kan være litt kritikkverdig, men de overdriver spørsmålsformuleringen slik at man nesten "må" være enig med dem. F.eks: "Er jeg HELT urimelig som...?" "Var jeg superkjip nå?" "Er jeg helt på jordet?" "Var det helt utrolig teit av meg å...?" Selv om det de gjorde eller sa kanskje kan kommenteres, så var det ikke så ille som de fremlegger det. Dermed håper de på svar som "Neida, det var da ikke så ille." Synes det er litt teit å fiske på den måten. Anonymkode: 438ba...9e1 Svært teit. Og ofte tåler de ikke at noen svarer noe annet enn det de vil høre. Lite lurt å spørre om noe man ikke tåler å få svar på, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Du har også de som oppretter en post med beskjed om at de søke støtte, og ikke er interessert i andre svar.. "Uff, jeg har det vanskelig nå. Hadde en krangel med kjæresten som jeg var årsaken til. Det hele endte opp med at jeg ødela noe som er uerstattelig for han. Han har reagert med å ikke snakke med meg de siste to dagene og jeg har det så vondt. Kan noen gi meg støtte og sympati?"... Disse trådene opprettes bortimot daglig på kvinneguiden. Anonymkode: f7a18...bbf
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Tror det alltid har vært slik at enkelte ønsker å "sikre seg" enighet med sånne fraser. Noen sier også bare "ikke sant" (eller "sannjt ja" på trøndersk) mellom hver ting de sier og fortsetter i en rasende fart før noen får sjansen til å få inn et ord på tvers. Funker kanskje på kort sikt, men på lengre sikt gjennomskues de og folk skyr dem, styrer unna. Anonymkode: 33250...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå