Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg utsatte en tannlegekontroll for 2 måneder siden, men nå skal jeg ta den i starten av året. Men jeg tror at jeg har hull og ting som må gjøres, og det vil koste. Jeg har nok med kontrollen i første omgang og må ta ting som må gjøres de neste månedene. 

Er det i orden å bare ta kontrollen, og fikse det andre etterpå? Eller er det dumt ovenfor tannlegen? 

Anonymkode: e1210...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg utsatte en tannlegekontroll for 2 måneder siden, men nå skal jeg ta den i starten av året. Men jeg tror at jeg har hull og ting som må gjøres, og det vil koste. Jeg har nok med kontrollen i første omgang og må ta ting som må gjøres de neste månedene. 

Er det i orden å bare ta kontrollen, og fikse det andre etterpå? Eller er det dumt ovenfor tannlegen? 

Helt normalt å ikke ta det sammen.

Tannlegen setter mest sannsynlig bare av tid til å ta kontroll, ikke for å gjøre noe arbeid med tennene dine.

Kanskje får du spørsmål om du vil ta det nå eller senere. Da sier du bare at du tar det en annen gang. Det har jeg gjort før, og tannlegen har forståelse for at folk må sette av penger, spare opp penger, eller bare ikke har tid. Man kan liksom ikke gå rundt med bedøvet ansikt hvis man skal i et viktig møte etterpå, f.eks.

Anonymkode: 04d68...15e

• Liker 3
Skrevet

Det er helt ok. Gjør det som passer best for deg, ts. :nikke: 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt normalt å ikke ta det sammen.

Tannlegen setter mest sannsynlig bare av tid til å ta kontroll, ikke for å gjøre noe arbeid med tennene dine.

Kanskje får du spørsmål om du vil ta det nå eller senere. Da sier du bare at du tar det en annen gang. Det har jeg gjort før, og tannlegen har forståelse for at folk må sette av penger, spare opp penger, eller bare ikke har tid. Man kan liksom ikke gå rundt med bedøvet ansikt hvis man skal i et viktig møte etterpå, f.eks.

Anonymkode: 04d68...15e

Jeg skal si at jeg må ta det senere. Spør om jeg kan ringe inn å komme tilbake til når han skal ha neste time. :)

15 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Det er helt ok. Gjør det som passer best for deg, ts. :nikke: 

Ja, det er dyrt. Jeg tar kun kontrollen i første omgang.  :)

• Liker 1
Skrevet

Du bestiller jo uansett time bare for kontroll i første omgang. Tannlegen ser hva som må gjøres, hva som haster og hva som kan vente. Det er ikke vanlig og ta alt i ett, og ofte tror man det er verre enn det er. 

Anonymkode: ce36c...912

Skrevet

Det skal også sies at mange tannleger sammarbeider med andre aktører slik du kan få tannlege regningen på nedbetaling om du synes det er mye å ta på en gang nå rundt jul.

Skrevet

Det er uansett kontroll først, så finner tannlegen ut hva som må fikses og setter opp time til det senere. Det går fint! Ikke noe stress.

Anonymkode: 436e3...6fc

Skrevet

Har brukt litt mer enn kr 55.000 for tannregulering og litt mer enn kr 10.000 på rotfylling de siste to årene. Dette inkluderer ikke årlige sjekk. Nå forteller tannlegen at jeg vil måtte ha krone etter hvert…

Anonymkode: 59f8d...706

Skrevet

Du kan jo spørre om nedbetaling. Vet det fins slike ordninger. 

Husker jeg ble spurt om det i det jeg skulle betale en regning på nesten 10k.

Anonymkode: abf26...ac9

Skrevet

Du får delt opp regningen, slik at det passer deg. Snakk med tannlegen om dèt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...