AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #1 Skrevet 22. desember 2022 Kan man få sosialhjelp til dekning av barnehage klær, sko/støvler og klær? har 0 til overs i mnd, ungene vokser, jeg har ikke råd til en eneste ting. Går på aap så det er ikke mye å rutte med. Anonymkode: fb901...136
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #2 Skrevet 22. desember 2022 Veldig rart. Kan du vise budsjettet ditt, så kan vi prøve å hjelpe deg? Anonymkode: ebaa0...468 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #3 Skrevet 22. desember 2022 Det skal jo dekkes av livsopphold delen, men det er mulig og søke ja. Veldig vanskelig og svare på om du har krav på noe med så lite info. Anonymkode: 3f642...214 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Om du er langtidsmottaker av sosialhjelp kan man søke om ekstra til klær 1-2 ganger i året. Anonymkode: 1bc86...efb
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #5 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Veldig rart. Kan du vise budsjettet ditt, så kan vi prøve å hjelpe deg? Anonymkode: ebaa0...468 Hva tenker du er rart? har 50/50 med avlastning. Som vil gå i gang snart. Men dette er det jeg sitter igjen med. Vet jeg må søke supplerende sosialhjelp, men lurer på om de dekker klær utenom, for det får jeg ikke råd til. Ligger da under livsoppholdsatsen. Og med de prisene som er så har jeg ikke sjangs og kutte på noe som helst. Sosialen sier nok at jeg skal klare meg på supplerende sosialhjelp, men det vil uansett ikke være noe til overs til klær. inntekt aap 14.592 barnetrygd: 2.203 bidrag: 2500 Bostøtte noen ganger: 3000 utgifter som husleie 10.000, mat+5000, bhg blir 1.300, forsikring, billån 1600, et annet lite lån 1000, strøm, bompenger, mobil. de mnd med bostøtte sitter jeg igjen i minus. de mnd uten bostøtte sitter jeg igjen i minus. Anonymkode: fb901...136
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #6 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva tenker du er rart? har 50/50 med avlastning. Som vil gå i gang snart. Men dette er det jeg sitter igjen med. Vet jeg må søke supplerende sosialhjelp, men lurer på om de dekker klær utenom, for det får jeg ikke råd til. Ligger da under livsoppholdsatsen. Og med de prisene som er så har jeg ikke sjangs og kutte på noe som helst. Sosialen sier nok at jeg skal klare meg på supplerende sosialhjelp, men det vil uansett ikke være noe til overs til klær. inntekt aap 14.592 barnetrygd: 2.203 bidrag: 2500 Bostøtte noen ganger: 3000 utgifter som husleie 10.000, mat+5000, bhg blir 1.300, forsikring, billån 1600, et annet lite lån 1000, strøm, bompenger, mobil. de mnd med bostøtte sitter jeg igjen i minus. de mnd uten bostøtte sitter jeg igjen i minus. Anonymkode: fb901...136 Billån og annet lån tar de ikke hensyn til. Etter en kjapp utregning har du ikke krav på noe, i så fall kanskje litt til strømregningene. Du får søke å se så slipper du å lure. Husk at de regner etter nøkterne satser og hva du burde klare deg med, ikke hva du faktisk bruker penger på. Da ville det vært mange som hadde krav på stønad😅😅😅 Anonymkode: 8ca67...6fc 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tenker du er rart? har 50/50 med avlastning. Som vil gå i gang snart. Men dette er det jeg sitter igjen med. Vet jeg må søke supplerende sosialhjelp, men lurer på om de dekker klær utenom, for det får jeg ikke råd til. Ligger da under livsoppholdsatsen. Og med de prisene som er så har jeg ikke sjangs og kutte på noe som helst. Sosialen sier nok at jeg skal klare meg på supplerende sosialhjelp, men det vil uansett ikke være noe til overs til klær. inntekt aap 14.592 barnetrygd: 2.203 bidrag: 2500 Bostøtte noen ganger: 3000 utgifter som husleie 10.000, mat+5000, bhg blir 1.300, forsikring, billån 1600, et annet lite lån 1000, strøm, bompenger, mobil. de mnd med bostøtte sitter jeg igjen i minus. de mnd uten bostøtte sitter jeg igjen i minus. Anonymkode: fb901...136 Du har jo ikke råd til bil med billån 🤷♀️ Og heller ikke råd til å kjøre igjennom bom.. Anonymkode: 024c8...04e 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 Du skal kunne søke spesifikt til bistand til nødvendige klær til barn i vekst, ja. Om du får det innvilget er et annet spørsmål. Anonymkode: a56bd...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva tenker du er rart? har 50/50 med avlastning. Som vil gå i gang snart. Men dette er det jeg sitter igjen med. Vet jeg må søke supplerende sosialhjelp, men lurer på om de dekker klær utenom, for det får jeg ikke råd til. Ligger da under livsoppholdsatsen. Og med de prisene som er så har jeg ikke sjangs og kutte på noe som helst. Sosialen sier nok at jeg skal klare meg på supplerende sosialhjelp, men det vil uansett ikke være noe til overs til klær. inntekt aap 14.592 barnetrygd: 2.203 bidrag: 2500 Bostøtte noen ganger: 3000 utgifter som husleie 10.000, mat+5000, bhg blir 1.300, forsikring, billån 1600, et annet lite lån 1000, strøm, bompenger, mobil. de mnd med bostøtte sitter jeg igjen i minus. de mnd uten bostøtte sitter jeg igjen i minus. Anonymkode: fb901...136 Siden du ikke er i jobb er bilen det første du bør kvitte deg med. Få bort utgifter til billån, drivstoff, vedlikehold, bompenger osv. Å ha bil er dyrt og har man ikke penger til klær til barna bør du selge bilen. Nå. Anonymkode: 57bbe...200 18 1 4
tussi84 Skrevet 22. desember 2022 #10 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tenker du er rart? har 50/50 med avlastning. Som vil gå i gang snart. Men dette er det jeg sitter igjen med. Vet jeg må søke supplerende sosialhjelp, men lurer på om de dekker klær utenom, for det får jeg ikke råd til. Ligger da under livsoppholdsatsen. Og med de prisene som er så har jeg ikke sjangs og kutte på noe som helst. Sosialen sier nok at jeg skal klare meg på supplerende sosialhjelp, men det vil uansett ikke være noe til overs til klær. inntekt aap 14.592 barnetrygd: 2.203 bidrag: 2500 Bostøtte noen ganger: 3000 utgifter som husleie 10.000, mat+5000, bhg blir 1.300, forsikring, billån 1600, et annet lite lån 1000, strøm, bompenger, mobil. de mnd med bostøtte sitter jeg igjen i minus. de mnd uten bostøtte sitter jeg igjen i minus. Anonymkode: fb901...136 du har gjeld som du betaler på. Sosialen dekker ikke opp noe ekstra fordi du betaler på gjeld isteden. Den 1000 lappen du bruker til et annet lite lån mener sosialen feks fint skal kunne gå til klær. Du har også bil, som også skal finansieres av aap og supplerende livsopphold. Du får ikke noe ekstra for å betale bil lånet. Kunne du klart deg uten bilen? De pengene du bruker til bilen idag kunne gått til klær. Det er i alle fall slik sosialen tenker. Og hvorfor får du ikke barnebidrag? 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #11 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har jo ikke råd til bil med billån 🤷♀️ Og heller ikke råd til å kjøre igjennom bom.. Anonymkode: 024c8...04e Billigere enn å måtte ta taxi hver dag til og fra bhg, butikk, behandling må ha bil pga helsen, har solgt den gamle bilen jeg hadde. Den var dyrere, og lånet er privat lån av en i familien så har ikke "lån" på den men må fortsatt betale tilbake. Anonymkode: fb901...136 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #12 Skrevet 22. desember 2022 tussi84 skrev (1 minutt siden): du har gjeld som du betaler på. Sosialen dekker ikke opp noe ekstra fordi du betaler på gjeld isteden. Den 1000 lappen du bruker til et annet lite lån mener sosialen feks fint skal kunne gå til klær. Du har også bil, som også skal finansieres av aap og supplerende livsopphold. Du får ikke noe ekstra for å betale bil lånet. Kunne du klart deg uten bilen? De pengene du bruker til bilen idag kunne gått til klær. Det er i alle fall slik sosialen tenker. Og hvorfor får du ikke barnebidrag? Trenger ikke betale på gjelden ( har søkt gjeldsordning ) men vil til det blir innvilget for det anbefalte nav meg å gjøre så lenge jeg klarte det, men går det ikke så går det ikke. Les det andre innlegget der jeg forklarte meg ang bilen 🙈 det går dessverre ikke uten. Har kuttet utgiftene til bil betraktelig enn den bilen jeg hadde. Pga gjeldsordningen jeg har søkt på. Hadde det gått uten, så hadde jeg selvfølgelig vært uten. Anonymkode: fb901...136 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #13 Skrevet 22. desember 2022 Sjekket finn? Hvor gammelt er barnet og hvor i landet? Vi er sikkert flere her som kan gi bort klær. Anonymkode: 37aa7...bcf 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger ikke betale på gjelden ( har søkt gjeldsordning ) men vil til det blir innvilget for det anbefalte nav meg å gjøre så lenge jeg klarte det, men går det ikke så går det ikke. Les det andre innlegget der jeg forklarte meg ang bilen 🙈 det går dessverre ikke uten. Har kuttet utgiftene til bil betraktelig enn den bilen jeg hadde. Pga gjeldsordningen jeg har søkt på. Hadde det gått uten, så hadde jeg selvfølgelig vært uten. Anonymkode: fb901...136 Får barnebidrag, 2500 som det står i teksten 😅 Anonymkode: fb901...136 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjekket finn? Hvor gammelt er barnet og hvor i landet? Vi er sikkert flere her som kan gi bort klær. Anonymkode: 37aa7...bcf Brukte klær er virkelig en skatt! Anonymkode: c2d4e...84f 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #16 Skrevet 22. desember 2022 Hvor mange er dere i husholdningen? Dersom det er deg + 1 barn virker 5000 veldig mye på mat.. Anonymkode: 1bb8b...8db 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #17 Skrevet 22. desember 2022 Du sier at du er på app og spør om sosialen kan dekke barnehage? Må virkelig barna dine i barnehage når du er hjemmeværende? Anonymkode: 83d85...44d 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #18 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du sier at du er på app og spør om sosialen kan dekke barnehage? Må virkelig barna dine i barnehage når du er hjemmeværende? Anonymkode: 83d85...44d Her tenker jeg at ungene bør i barnehage, spesielt med tanke på det sosiale. Mor sier at hun går i behandling, noe som vil si at hun har problemer med helsen. Anonymkode: 8bc0a...d6b 13 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #19 Skrevet 22. desember 2022 Gratis kjernetid i barnehage tenker jeg kan være verdt å undersøke. Anonymkode: 91e93...8b5 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du sier at du er på app og spør om sosialen kan dekke barnehage? Må virkelig barna dine i barnehage når du er hjemmeværende? Anonymkode: 83d85...44d Å gå på AAP (arbeidsavklaringspenger) er ikke å være hjemmeværende. AAP er en økonomisk ytelse på 2G som kompenserer for manglende inntekt av helsemessige årsaker under utredning av restarbeidsevne. Resultatet av utredningen kan bli full eller delvis uføretrygd - eller full arbeidsevne dersom behandling og utforskning av arbeidstype fungerer optimalt og helseplagene er av en type som kan gi full tilfriskning. Jeg er på AAP, og arbeider pr nå 16.5t/uke i tillegg til behandling og nødvendig hvile. Som mottaker av AAP plikter man å være tilgjengelig for NAV for hensiktsmessig arbeidsutprøving, behandling og møter. Det er dermed ikke forenlig med å ha barnehagebarn hjemme. Anonymkode: a56bd...ea8 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå